quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 13:02 schreef Hijsbakkie het volgende:[..]
Jawel natuurlijk kan dat in theorie en valt dat in theorie wel onder gelijkwaardigheid omdat je het hebt over de puur praktische aspecten (kostwinnaar, vriendschap). Maar je moet ook erkennen dat een vriendschap tussen een man en een vrouw gewoon per definitie ongelijk (niet het zelfde) is als een vriendschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht (tenzij het een hele vrouwelijke man of mannelijke vrouw betreft, en dan nog...).
En natuurlijk is er in principe niks mis met een huisvader en een werkende moeder, zo lang de man daarbij zijn mannelijke energie en de vrouw haar vrouwelijke energie binnen de liefdesrelatie weet te behouden. In de praktijk vind ik huisvaders vaak (generalisatie alert!) een beetje androgyn types zonder ruggengraat die het niet redden in the real world. Als de vrouw dan wel stevig en sterk is dan kun je je voorstellen wat er dan met die man (en die kinderen omg) gebeurt. Een vrouw die (emotioneel) de lakens uitdeelt is in het algemeen (generalisatie alert!) vreselijk chaotisch en niet wenselijk. Maar deze situatie kan net zo goed voorkomen wanneer de man werkt en de vrouw thuis blijft, ik heb alleen het idee dat het werken vd vrouw gewoon nog een extra zetje in de rug is om dat te bereiken.
Ik red het zelf prima in de wereld (universitaire studie, heb al tig banen aangeboden gekregen, waarvan 2 binnen m'n veld, voorzitter van studentenraad, etc.), maar ik zou het prima vinden om part-time te werken (aan huis ofzo) en voor de kinderen te zorgen terwijl m'n vrouw fulltime werkt.
Ik ben inderdaad een beetje vrouwelijk, en val op vrouwen met een beetje pit (zolang het niet zichtbaar wordt in hun kapsel...), maar de lakens delen we gewoon samen uit.
Ik ben het niet met je generalisatie eens. Ik denk dat er een grote groep mannen is die er voor kiest huisvader te worden, omdat ze de ballen hebben een stapje terug te nemen. Gewoon het lef hebben om te zeggen "laat mij die "vrouwenklusjes" maar opknappen, kun jij carrière maken". Daarentegen zullen er genoeg zijn die aan jouw beschrijving voldoen
En een vriendschap met de meeste meiden is voor mij hetzelfde als met jongens, er zijn uiteraard uitzonderingen, ook ik heb vriendinnen die ik liever de kleren van het lijf scheur, maar veruit de meeste zijn vriendinnen, geen relatie materiaal. Dus nee, dat is zeker niet onmogelijk.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"