'The Voice' voor Marloes van Ommen nu echt begonnenWEZEP - Met haar verschijning in de 'blind auditions' van The Voice of Holland op televisie is het voor Marloes van Ommen uit Wezep vrijdagavond écht begonnen.
Driehonderd sms-jes, 89 vriendschapsverzoeken op Facebook en vijfhonderd nieuwe volgers op Twitter, en dat allemaal op één avond. "Het was echt heel leuk om het terug te zien. Dat gaf een enorme adrenalinestoot voor ons eigen optreden op Cover Your Eyes in Hedon", blikt Van Ommen terug. Met succes: haar Beyoncé-band won de finale van het Zwolse coverfestival.
Trending topic
Afgaand op berichten op Twitter over The Voice of Holland (TVOH) was de Wezepse kandidaat het hoogtepunt van de avond. Vlak na haar optreden op RTL 4 was 'Marloes' even wereldwijd 'trending topic' op Twitter, wat betekent dat haar naam één van de op dat moment meest besproken woorden ter wereld op het sociale netwerk was. Zelf moet Van Ommen het allemaal nog teruglezen, want zaterdag wachtte eerst weer een dag les geven. "Ik ben heel benieuwd. Al die reacties, het is best wel bizar. Tot nu toe is alles heel leuk en positief."
Nick en Simon
Haar keus voor coaches Nick en Simon werd niet door iedereen even goed begrepen, maar ze denkt dat ze nog heel veel van het duo kan leren. "Eigenlijk wilde ik voor Roel van Velzen kiezen, maar ja... die draaide niet om", blikt ze lachend terug. "Angela wees me erop dat Marco al meer zangeressen heeft, dus besloot ik voor Nick en Simon te kiezen."
Die keuze werd overigens extra spannend gemaakt door het moment over een reclameblok te tillen. "Dat was sowieso leuk, ze deden echt veel met mij in de uitzending. Ik zie mezelf wel vaker zingend terug op YouTube, maar het was spannend om die interviews weer te zien. Wat voor antwoorden had ik ook alweer gegeven? Maar ze hebben me wel echt leuk neergezet."
De opnames van de volgende ronde 'The Battle' zijn inmiddels ook achter de rug. Of Marloes van Ommen door is naar de liveshows van het programma, dat blijft nog even geheim.