abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:16:53 #276
5428 crew  miss_sly
pi_103429119
Ssserpente, ik zou het er ook op wagen, want het lijkt me hartstikke leuk! Vindt Lente paddenstoelen ook zo interessant?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103429136
Ja, in het ergste geval ga je vroeger naar huis, toch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103429173
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:15 schreef Twinkly het volgende:
Brrr Innepin :X!! Eigenwijze peuters ook! Ze snapt denk ik totaal nog niet dat auto's echt gevaarlijk zijn -O-

Ssserpente, dat klinkt super leuk O+! Heb je inmiddels leren rugdragen? Misschien dat je dan de doek mee kunt nemen zodat ze toch wat kan slapen? Niels slaapt dan maar max. een half uur, maar redt het dan toch tot 's avonds.

Spannend Bar! En wat lief dat hij jullie helemaal platknuffeld O+
Nee, daar baal ik nu wel een beetje van. Oefenen lukt me ook niet, omdat ze per se op 'n buik wil ("Nee! Daar!" *Wijs) en direct van m'n rug afglijdt zodra ik toch een poging waag.

Dan maar op de buik dus. :)
pi_103429218
Hartstikke interessant, Miss! Tenminste, dat vind ik. :') ;) Ze wijst er wel altijd naar, hoor, en weet ze te benoemen.

Precies, Claudia, we kunnen altijd eerder weg. Het bos hier is niet zo groot. :D
pi_103429266
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
Enigmatische opmerking, trouwens:

"Omdat er een hoop paddenstoelen zijn, die er niet als zodanig uitzien is dit zeer interessant voor iedereen."
Ik was al teleurgesteld omdat je er niets over zei. :D
pi_103429484
Dankjulliewel voor de felicitaties O+

Even een korte samenvatting ;)

Pasgeboren

Opgedroogd

Zes maanden

Eerste verjaardag!

Anderhalf

Twee jaar!! *O*

Wat is de tijd ongelooflijk snel gegaan :o !!

Niels in het kort:
Hij houdt van alles met knopjes en of wielen, machines (als ik hem kwijt ben in de supermarkt staat hij 9 van de 10 keer een koelkast of vriezer te bestuderen), doekies (hydrofiels) om knuffelen in bed en broodkapjes. En, hij heeft een hekel aan broodkorstjes :+
Hij is lief, rustig, ondeugend en grappig en voorzichtig: hij wil altijd zeker weten dat hij iets kan voordat hij het probeert. Hij durft nu ook nog niet op zijn nieuwe loopfietsje.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103429493
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:20 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik was al teleurgesteld omdat je er niets over zei. :D
_O-
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103430407
Wat een mooi overzicht, Twinkly. O+ Niels was vanaf het begin gewoon al Niels, maar op de 6-maanden foto is de gelijkenis met de peuter die hij nu is wel ongelooflijk!

En je omschrijving van Niels is ook precies zoals ik hem heb leren kennen uit je verhalen over en foto's van hem hier.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:55:00 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_103430793
Twink, je hebt een prachtige en sterke zoon :Y
Erg leuk zo die foto's
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_103431148
Haha, o ja, dat doet hij ook, een bak ofzo optillen en "woaah zwaar, optillen" kreunen. Testosteron ofzo :')
Doet L dat ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 23-10-2011 05:59:27 ]
pi_103431248
Dat heeft 'ie vast van z'n vader?
pi_103431290
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Dat heeft 'ie vast van z'n vader?
:D Dat Y-chromosoom wel!
Hij is eigenlijk helemaal geen "testosteron-man", maar hij vertelde dat hij als kleuter het heel stoer vond om te zweten, dus dan ging hij in de kleuterklas de hele bouwhoek verplaatsen enzo :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 22-10-2011 22:25:28 ]
pi_103434353
Twinkly nog gefeliciteerd,leuke dag gehad?

Tijn diet dat ook dat kreunen,als hij de trap op gaat en de leuning vast pakt bijv.
Of vanmi wilde hij een leeg bierkrat optillen lukte ook niet ;-) maar wel kreunen haha.
pi_103444909
Welkom Twinkly en Niels!

Crosspost:
Ik heb een vraag aan de ervaren moeders in dit topic. M. (in december wordt hij 3) is al een tijdje zindelijk overdag en 's nachts. Hij wordt 's nachts soms wakker omdat hij moet plassen en gaat dan.

Sinds het begin van afgelopen week is hij begonnen met in bed plassen, vannacht zelfs twee keer. Hij wordt niet wakker als hij aandrang heeft. Tips anyone? Ik wil liever niet terug naar een luier, maar elke keer alles wassen vind ik ook niet zo geslaagd. Is zo'n terugval tijdelijk?
pi_103445562
Muhh vannacht was het weer raak hier met het spugen.. We kunnen heimwee in elk geval uitsluiten nu, mijn man en ik waren allebei gewoon thuis. Het valt me vooral op dat hij pas om een uur of 4 begint met spugen, vandaag was het zelfs pas kwart over 5. Normaal is het eten dan toch allang uit je maag naar je darmen toe?? Of niet?

We aten gisteravond patatjes, net als dat hij woensdagavond al gegeten had. Hij vindt dat erg lekker en eet er dan best veel van, net als van de (kant en klare) quiche die hij de week ervoor had. Maar pizza en pannenkoeken lust hij ook heel graag en daar eet hij ook heel veel van als het aan hem ligt. En dan spuugt hij niet, vooralsnog. Dit zijn eigenlijk de enige 4 maaltijden die hij goed eet. Buiten dat eet hij 's avonds niks (echt níks) dus we eten dit ook vaker dan ik eigenlijk zou willen, wel een keer of 2 per week.

Vannacht dacht ik ineens: het is te zout voor hem. Want in die kant en klare quiche zit vast heel veel zout en over de patatjes zat ook zout. Zou hij daar zo'n last van kunnen hebben? We hebben die dingen ook veel vaker gegeten zonder dat hij ervan moest spugen.

Pff ik maak me nu in elk geval wel echt zorgen, we doen iets flink verkeerd qua eten lijkt het, maar ik weet niet wat en ik weet niet hoe ik het beter kan doen :'(
pi_103445715
Ik dacht precies hetzelfde over dat zout, Chan. Hoewel er in kant en klare pizza ook erg veel zout zit. Daarom eet ik het ook niet meer, anders word ik 's nachts wakker van de dorst.

Toch zou ik om te proberen het zout schrappen.
Zo sneu voor Timo!
pi_103446662
Lente noemt zichzelf 'ik'!
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:45:33 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_103450449
Verplicht vanavond friet zonder zout eten dan :+

"ik" O+

Jochem noemt zichzelf "Josh"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:31:17 #294
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103453035
Chan lastig hoor lijkt me.

Ik maak altijd zelf frietjes zonder zout en verse pizza maar ik ben dan ook gewoon thuis als mama zijnde dus misschien is het tijdtechnisch wat handiger. Wat het hier ook altijd goed doet is een pak Quiche maken zoals op de verpakking staat maar het dan in een muffinblikbakken en dan doe ik het niet met spekjes en dergelijke maar eergisteren hadden we ze met zalm, gedroogde tomaatjes, prei en paksoi en die eet onze peuter in normale staat wel.

Maar onze peuter is sinds vrijdag officieel van alles lijntjes afgevallen zowel lengte als gewicht dus ze krijgt nu nog bijvoeding in de vorm van Nutrinidrank. Niet dat ze het drinkt maar ze krijgt het wel. Kijken of we daar haar voedingen wat meer kracht kunnen bijzetten. Ze eet na haar eerste opname namelijk nog steeds niet of nauwelijks en daarop volgde anderhalve week terug een tweede opname en toen ze in het ziekenhuis weer minimaal ging eten mocht ze naar huis en inderdaad ze eet minimaal maar ze heeft nog steeds last van flauwte's en haar nachten beginnen soms om zes uur 's avonds wegens het energiegebrek dus nu kregen we vrijdag via de post 30 flesjes Nutrinidrank (4 soorten melk en 1 soorten smoothies) maar we krijgen het er nog niet in ook niet ergens doorheen. Ipv sojamelk nutrinidrank in de bambix en ze proeft het. We blijven het stug aanbieden en hopen dat ze er wat op gaat groeien. Ze is nu 96 cm en 13.2 kilo met drie jaar en drie maanden. Het voelt alsof we 24/7 met voeding bezig zijn en we bieden iedere maaltijd aan zonder er gefrustreerd van te raken en soms is dat best lastig maar het zal goedkomen met de tijd.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:44:17 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_103453634
Books: als het enkel om de energie gaat, vraag dan eens naar de complete lijn van die nutridrinks :)

Je hebt namelijk ook fruitachtige drankjes (siroopachtig, alleen dan net zo zoet als onverdunde siroop), maar ook toetjes en soepjes en dergelijke. Tijdens mijn zwangerschappen heb ik die dingen ook gehad en alle kleine beetjes die je dan toch binnenkrijgt helpen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:07:47 #296
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103454512
Voor nu is het energie en dan als dat een beetje bijgetrokken is dan de groei als blijkt dat ze echt niet aan die -2 lijn komt. Daar zit ze nu onder namelijk. Volgens mij hebben twee van die fruitachtige. Dat zijn denk ik de smoothies die kun je ook verdunnen als een siroop maar ja dan moet ze het wel gaan drinken. Komt hoop ik wel voor 18 november want dan gaan we kijken of het al iets beter gaat en of ze aangekomen is.
pi_103456708
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:13 schreef het-is-mij het volgende:
Tijn diet dat ook dat kreunen,als hij de trap op gaat en de leuning vast pakt bijv.
Of vanmi wilde hij een leeg bierkrat optillen lukte ook niet ;-) maar wel kreunen haha.
Ja, herkenbaar! :D

Books, jeetje, ik had dat helemaal niet meegekregen, sorry. Wat een zorgen zullen jullie hebben :o Werd ze opgenomen juist omdat ze zo weinig eet en slecht groeit of eet ze slecht omdat ze ziek is?
Hopelijk vindt ze toch een bepaald drankje zo lekker dat ze weer energie binnenkrijgt.

Chan, wat rot! Wat zegt de huisarts hiervan?

Lente O+!! Wat een mijlpaal Ssserpente!
Ik dacht vanmorgen te horen dat Niels ook 'ik' zei, maar ik weet het niet zeker. Ik deed hem in bad en ik dacht dat hij "ik ook in bad" zei.
pi_103457144
Wat is er zo apart aan de verhoudingen?

Mijn peuter van 3,5 is 96,5cm en weegt 16kg.
Ik kreeg commentaar dat ze dus veel te dik is.. }:| :{w
Haar lengte vonden ze weinig maar ze is altijd al klein geweest.

Waarom maken ze zich zorgen om de lengte?
Het gebrek aan energie snap ik wel, en het niet accepteren van voedsel. Dat lijkt me heel naar en heftig :*
Maar ik vroeg het me gewoon af puur om gewicht/lengte
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:15:15 #299
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103457150
Twinkly de eerste opname volgde na een heel zwaar virus waarbij ze enorm gespuugd heeft en daardoor waarschijnlijk een soort van eettrauma aan overgehouden zo lijkt het nu. Ze stopte met eten door het ziek zijn een week voor de eerste opname en toen ging ze heel minimaal eten en eigenlijk eet ze op een slechte dag twee vezelcake'jes van 30 gram en twee kleine yoghurttoetjes en daar doet ze het dan mee.

Het blijft lastig en nu gaan we dit proberen want zo kan ze ook niet echt verder. Ze houd haar groei in lengte en gewicht tegen. Ze is altijd wel een kleintje geweest met haar eigen lijntje zo rond de min 1 lijn maar nu is ze uit de curve geduikeld. Ze viel in het ziekenhuis in vijf dagen tijd 900 gram af en met het eten wat ze nu doet komt dat er nooit aan voorlopig.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:17:42 #300
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103457250
Pvoesss ik denk dat het in die 16 kilo vs 13 kilo zit. Wij kunnen letterlijk ribjes tellen en de lengte is niet het voornaamste maar het is dat ze gewoon onder de min 2 lijn zit en het voor haar nogal een impact heeft het niet eten en daardoor geen energie en daardoor geen groei. Het is een soort van cirkeltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')