Don-Leon | zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:53 |
Dag, Bij deze bied ik mijn Yamaha Neo's aan. Gaat weg wegens het behalen van mijn autorijbewijs. Heb er nu iets meer dan twee jaar met plezier op gereden. De scooter loopt goed, start via beide manieren dus elektrisch en kickstart. Hij loopt ongeveer 65 km/h. Bij ongeveer 12.000 km zijn er nieuwe riemen omgekomen en hij heeft nu 14.977 km gelopen. Ik heb er eventueel ook wel een helm bij. De scooter staat vlakbij Donkerbroek. Vraagprijs is ¤450 ![]() ![]() Nieuwe foto's ![]() ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Don-Leon op 16-10-2011 20:46:07 ] | |
Kiwi_Kevin | zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:49 |
Hangt de uitlaat nou aan 1 bout? Das niet erg bevorderlijk voor de bevestiging bij de uitlaatpoort. Ik heb vroeger een Neo's gehad (dit model ook), super degelijke scooter en heeft nog nooit iets aan gemankeerd. | |
J-V | zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:31 |
Hmm zoek eigenlijk iets helmloos voor mijn vriendin, toch es overlegge! | |
Don-Leon | zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:47 |
Denkt het, hij zit nog wel goed stevig vast. Maar voor de rest inderdaad probleemloos. Toen ik hem kocht is er vrij gauw een nieuwe accu ingekomen, verder niets mee gehad. | |
Don-Leon | zondag 16 oktober 2011 @ 17:20 |
Up | |
ecktebaazz | maandag 17 oktober 2011 @ 13:27 |
14k gelopen op dezelfde setup of is er ook iets verandert qua cilinder etc.. ? Tevens vind ik de ophanging van de scooter er ook niet super uitzien, 1 bout maar. | |
Don-Leon | maandag 17 oktober 2011 @ 17:45 |
Tussen de 8-9k heb ik hem gekocht, ik heb verder niets aan de cilinder veranderd. | |
ecktebaazz | maandag 17 oktober 2011 @ 18:19 |
Verder ook niets aan de setup verandert? | |
Don-Leon | maandag 17 oktober 2011 @ 18:22 |
Varioring is eruit, nog wel aanwezig, maakt niet heel veel verschil in snelheid en de prop is uit de uitlaat, maakt wel wat verschil in snelheid. | |
ecktebaazz | maandag 17 oktober 2011 @ 18:27 |
Ik bedoelde iets van krukas vervangen of dergelijk, maar nee dus. Iniedergeval is die een tvp voor mij. Wellicht geinteresseerd dus. | |
Don-Leon | woensdag 19 oktober 2011 @ 23:03 |
Vraagprijs is 450 met helm, 425 zonder. Laat maar weten of je het wat vindt. | |
ecktebaazz | donderdag 20 oktober 2011 @ 01:43 |
Voor een Neos uit 2005 die geen nieuwe setup heeft (lees: cilinder, krukas, zuiger, zuigerringen, pakkingen, kleppen, (druk)veertjes, rollertjes etc) heeft vind ik het aardig prijzig.. | |
SpaReine | donderdag 20 oktober 2011 @ 01:59 |
Hmm even wat verbeteren anders ontstaat er verwarring. Er is een andere v-snaar opgekomen en geen riemen ten eerst, vario-snaar is gewoon een soort ketting als ware, die dus het vermogen vanaf de krukas via je overbrenging naar je achterwiel brengt. Bij een kmstand van rond de 15000km zou je moeten denken aan de volgende onderhoudsbeurt: - Zuiger + bijbehorende pakkingen en zuigerveren e.d. (onderdeel van je cilinder) Veel kost het niet, maar er zitten wat uurtjes in. - Vario-rollen Kost geen drol en binnen 20min vervangen - Remblokjes/remschoentjes Kost ook geen vermogen en ook zeer snel vervangen. - evt. tandwielolie (geen blokolie want is een 2-takt maar de olie die bij de carter de tandwielen smeert) Kost je een 10tje oid en binnen kwariertje vervangen. Ik weet alleen niet of het Minarelli blok ook een vervanging biedt voor tandwielolie. Want ik weet dat bijv. bij Peugeot het niet eens mogelijk is het te vervangen omdat ze ervan uitgaat dat die olie altijd goed blijft. Krukas hoeft nog niet, althans als dat ding niet afgeragd is. Kleppen? Heeft dat ding want is geen 4-takt, misschien bedoel je membraan? | |
ecktebaazz | donderdag 20 oktober 2011 @ 23:17 |
Ja sorry, membraam ja. Maar ik bedoelde er meer duidelijk mee te maken dat na 15.000km er echt wel een keer naar de cilinder etc moet gekeken worden wat u ook omschrijft ![]() 425,- vind ik dus best veel gevraagd voor zo'n ding uit 2005 zonder onderhoudsbeurten. | |
Don-Leon | zondag 23 oktober 2011 @ 20:40 |
425 is dan ook een vraagprijs, een tegenbod kan altijd. | |
blup | woensdag 26 oktober 2011 @ 18:23 |
|