abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103108636
En dan neem je de moeite na wat goede bedoelde adviezen van kennissen om eens bezoek te brengen aan restaurant Branco (nee niet te vergelijken met het Grandcafe Branco aan de Zwaanshals van Heman's School) en te kijken of het de moeite waard is om daar eens een avondje met de vrouw te gaan eten. :{

nou..wat ik vooraf vreesde werd bewaarheid want ook bij Branco hanteert men de spreuk Veel geblaat maar weinig wol toen gevraagd en doorgevraagd werd naar de specialiteiten van het Huis en alles wat ermee samenhangt. }:|

vr. Heeft u een menukaart?
A: wij hanteren geen vast menu of ala carte maar werken met verrassingsmenu's die beginnen bij ¤39,95 voor 3 gangen en ¤57,95 met een wijnarrangement erbij.

vr. Oh dus ik ben gebonden aan wat u mij voorschotelt?
A. Nou ja,u kunt het aantal gerechten uitbreiden bovenop uw menu.

vr. Oh...is dat een gunst? Ik dacht dat het willen bijbestellen iets van alle dag is. U brengt het alsof het iets 'byzonders' is.
A. Ja dat is het ook want wij hebben byzondere gerechten en specialiteiten.

vr. Oh...en wat dan zo byzonder aan uw gerechten want nu benik wel erg nieuwsgierig.
A. Wij hebben vis en vlees dat elke dag vers door onze chefkok wordt ingekocht.

vr. zo zo... klinkt alsof u de enige bent die dat in de regio Rijnmond doet. En wat kan ik zoal verwachten aan het soort vis of vlees?
A. Dat kan ik niet zeggen wat onze chefkok die beslist pas op de dag van inkoop wat hij die dag gaat maken en gebruikt.

vr. Even tussendoor. Hoelang bestaat dit restaurant Branco al?
A. 5 jaar.

vr. Aaah..dus na 5 jaar kunt u mij nog niet vertellen wat ik zoal in het najaar aan soorten vlees of vis kan verwachten?
A. Nee...want anders is het geen verrassing meer

vr. Apart dat u niet kunt aangeven of het vlees en wat voor soort dan, of vis is. ..
A. Nee...maar zo werken wij nu eenmaal.

Daar gaan wij dus maar niet heen :N want een simpel eethuisje dat niet eens een fatsoenlijk antwoord kan geven op simpele vragen maar wel verwacht dat wij anno 2011 onze zuurverdiende centjes daar komen spenderen op grond van allerlei wazige/geheimzinnige antwoorden,die belazert de boel gewoon met dit soort kul antwoorden. Alsof men een speciaal vlees/vis/groenten gebruikt ter bereiding van diens gerechten. :') :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_103108831
Rare manier van 'zaken' doen inderdaad :')
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:58:18 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_103108844
Ga je toch lekker naar de snackbar.
pi_103108882
gwn kapsalon hale bij mc el aviv of has jwz
Feyenoord Rotterdam
pi_103109019
Idd en als je goed kijkt zie je links van de zaak mensen staan voor een deur. Schijnt zo een coffeeshop te zijn waar je met legitimatie eea kan kopen. :') Ik vond het al vreemd dat er zo vroeg mensen daar in de rij stonden of er auto's stopten en er snel mensen uitstapten aangezien op de dag zelf bij Branco geen flikker gebeurd. :{ ( tis een doodstille en afgelegen buurt verder) :Y
pi_103109027
Herkenbaar, ik ben zelf ook autistisch en geloof me, als het établissement geen plaatjes heeft ben ik weg tegenwoordig.
pi_103109152
Dus je bent na dat gesprekje weggelopen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103109294
Maar heb je daar nou gegeten of zijn jullie weer weggelopen?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:20:34 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_103109462
TS is bang voor verrassingen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_103109479
:Y Yep,wilde eerst weten wat voor vlees ik in de kuip had alvorens te boeken. Heel normaal toch? :{ Blij toe,want stel dat je er zit en je krijgt wat voorgeschoteld wat je niet bevalt, ben je je geld kwijt en heb je het niet naar je zin gehad/lekker gegeten. }:| Dus tegenwoordig gaan we eerst zaken uit checken alvorens te boeken. :Y

Doet mij denken aan 2de handsautoverkopers die je zweren dat alles geweldig is maar ze kunnen geen details geven want..tja....het is zooooo geweldig,geloof mij maar. :') })
pi_103109642
Wij doen ook wel eens verrassingsmenu's en dan is het de gewoonte dat er gevraagd wordt of je iets niet wil/lust/mag en dan gaat de kok aan de slag.
Stel dat ze hadden verteld wat jullie zouden krijgen en dat klonk goed, dan nog moet je maar afwachten of de bereiding zo goed is dat het nog smaakt ook.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:34:18 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103109828
Dus je schrijft een stukje dat ook prima in Klaagbaak past over een restaurant waar je NIET hebt gegeten?
Anders had het natuurlijk ook gewoon in Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #6 gepast kunnen hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_103110218
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:27 schreef Bluezz het volgende:
Wij doen ook wel eens verrassingsmenu's en dan is het de gewoonte dat er gevraagd wordt of je iets niet wil/lust/mag en dan gaat de kok aan de slag.
Stel dat ze hadden verteld wat jullie zouden krijgen en dat klonk goed, dan nog moet je maar afwachten of de bereiding zo goed is dat het nog smaakt ook.
Yup,klopt. Maar even terugkomend op mijn klacht. Ik vond het sowieso al vreemd dat men zo geheimzinnig deed omtrent de ingrediënten alsof ik te maken heb een met Michellinsterren overladen restaurant die El Buli ontstijgt op eetgebied. :')
Ik blijf het een aparte gewaarwording vinden in NL. :{ Elke keer heb je dit soort horeca-zaken die met dit soort BS op de proppen komen en wel verwacht dat gasten dit gewoon maar lukraak accepteren alsof we debiel zijn. :r
pi_103110438
Die info op smulweb is verouderd. Op de site van Branco zelf staat dat er iedere dag een nieuwe kaart is dus dat klopt ook niet met het verrassingsmenu.

Echter, als je je door kennissen hebt laten adviseren had je toch moeten weten dat je moet eten wat de pot schaft.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:28:23 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103111193
Je kunt dus geen enkele uitspraak doen over de kwaliteit van het eten, enkel over dat je er van tevoren niet weet wat je op je bord krijgt.

Lijkt me dan typisch een restaurant voor mensen die open staan voor iets wat ze misschien niet kennen of niet zelf hadden gekozen. En niet voor TS.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:38:00 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_103111416
Over blabla gesproken, ik vind dat jij toch ook wel erg loopt te blaten, Rubje.
Als jij dit concept niks vindt, prima, dan zoek je toch fijn een ander restaurant uit?
Ik zie werkelijk het probleem niet.

Beetje als zeuren om vlees bij een vegetarisch restaurant, zeuren om een hamburger in een visrestaurant, zeuren over kinderen in een pirantenrestaurant of zeuren over de bediening in een fastfoodrestaurant.

Ik ken dat Branco niet, maar met hun concept heb ik geen enkel probleem.
pi_103111427
Wat is nou precies je hele punt? Je zeikt een restaurant af waar je niet ben wezen eten. De restaurant eigenaar verwacht dat je je zuur verdiende centjes bij hem komt brengen? Als je er niet wil eten doe je dat toch lekker niet.... Wat een gezeik om niks
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:42:22 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_103111527
Beetje apart dat je op hogen poten een concept afkraakt :') .
Ga je ook naar de Mac om daar te klagen dat ze er geen hoogstaande franse cuisine serveren of naar de chinees en mekkeren dat je een hamburger wil? :') .

Beetje sneu topic zo.
Tip, als je volgende keer uit eten wil, zoek een toko die voldoet aan je wensen ipv. af te gaan op adviezen van anderen zonder te checken of het concept je wel aan staat.
pi_103112199
Luister Harry's ik heb toch het recht als consument te weten wat ik zoal kan verwachten? :W

Een lulverhaal van alles is speciaal/verrassend word ik altijd erg nerveus van want meestal wordt je een poot uitgedraaid en gaat het nergens over. :Y Elk goed restaurant,wat zeg ik,zelfs TOP restaurant vertellen hun gasten altijd wat men zoal kan verwachten,heel normaal,heel gewoon alleen dit soort BS restaurants die komen met dit soort lulverhalen over 'verrassingen en specialiteiten' wat gewoon kreten in het luchtledige zijn en helemaal niks om het lijf hebben dan alleen het mooier maken dan het is en als puntje bij paaltje komt is het een gewoon standaard gerecht met standaard vlees of vis en waar men dus een twist aangegeven heeft middels een huissausje of welke toevoeging ook. :{ Nou..lekker verrassend hoor. :r

Bedoel ik betaal om daar eventueel te komen eten,niet om met een lulverhaal te worden verleidt in de trand van 'speciaal' en 'verrassend'. }:| Het klinkt bijna also jullie maar vinden dat je het moet ondergaan en niet zo moet zeiken. Ja...als 1 in de put springt,spring jij er zeker achteraan. :')

Heb genoeg meegemaakt om mij met dit soort onzin in te laten en wil gewoon weten waar ik aan toe ben en als men dat niet kan, :W
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:13:11 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_103112226
Nou, dan ga je ergens anders eten. Opgelost, slotje
disclaimer
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:16:09 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103112292
Als je bij een 3-sterrenrestaurant voor het 10-gangen verrassingsmenu gaat wil je van te voren bij het reserveren (meestal een jaar van te voren) ook al precies weten waaruit dat menu bestaat :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:17:09 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103112317
Eng hè, verrassingen op je bord.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:18:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_103112358
ja, ik zou gewoon steppegras gaan eten als ik TS was. Weet je precies wat je krijgt ^O^
disclaimer
pi_103112453
Wat is nou je punt? Ik word zo moe hiervan mensen waarom ga je er gewoon niet eten en dan pas de boel afzeiken? Of ben je bang dat het misschien toch wel heel goed is daar? Misschien eens een keer in de buurt van Amsterdam ergens eten?
pi_103112506
Stel je voor dat een restaurant hun verrassingsmenu aan zouden duiden met 'matig, redelijk, niet zo speciaal'. :? Echt het slaat werkelijk nergens op wat je zegt rubje omdat je gewoon niet van te voren weet of het lekker zal smaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')