En dan neem je de moeite na wat goede bedoelde adviezen van kennissen om eens bezoek te brengen aan
restaurant Branco (nee niet te vergelijken met het Grandcafe Branco aan de Zwaanshals van Heman's School) en te kijken of het de moeite waard is om daar eens een avondje met de vrouw te gaan eten.
![Branco.jpg]()
nou..wat ik vooraf vreesde werd bewaarheid want ook bij Branco hanteert men de spreuk
Veel geblaat maar weinig wol toen gevraagd en doorgevraagd werd naar de specialiteiten van het Huis en alles wat ermee samenhangt.
vr. Heeft u een menukaart?
A: wij hanteren geen vast menu of ala carte maar werken met verrassingsmenu's die beginnen bij ¤39,95 voor 3 gangen en ¤57,95 met een wijnarrangement erbij.vr. Oh dus ik ben gebonden aan wat u mij voorschotelt?
A. Nou ja,u kunt het aantal gerechten uitbreiden bovenop uw menu.vr. Oh...is dat een gunst? Ik dacht dat het willen bijbestellen iets van alle dag is. U brengt het alsof het iets 'byzonders' is.
A. Ja dat is het ook want wij hebben byzondere gerechten en specialiteiten.vr. Oh...en wat dan zo byzonder aan uw gerechten want nu benik wel erg nieuwsgierig.
A. Wij hebben vis en vlees dat elke dag vers door onze chefkok wordt ingekocht.vr. zo zo... klinkt alsof u de enige bent die dat in de regio Rijnmond doet. En wat kan ik zoal verwachten aan het soort vis of vlees?
A. Dat kan ik niet zeggen wat onze chefkok die beslist pas op de dag van inkoop wat hij die dag gaat maken en gebruikt.vr. Even tussendoor. Hoelang bestaat dit restaurant Branco al?
A. 5 jaar.vr. Aaah..dus na 5 jaar kunt u mij nog niet vertellen wat ik zoal in het najaar aan soorten vlees of vis kan verwachten?
A. Nee...want anders is het geen verrassing meervr. Apart dat u niet kunt aangeven of het vlees en wat voor soort dan, of vis is. ..
A. Nee...maar zo werken wij nu eenmaal.Daar gaan wij dus maar niet heen

want een simpel eethuisje dat niet eens een fatsoenlijk antwoord kan geven op simpele vragen maar wel verwacht dat wij anno 2011 onze zuurverdiende centjes daar komen spenderen op grond van allerlei wazige/geheimzinnige antwoorden,die belazert de boel gewoon met dit soort kul antwoorden. Alsof men een speciaal vlees/vis/groenten gebruikt ter bereiding van diens gerechten.