Ze is hard aan het studeren, dus..quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:25 schreef spuitje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][
[ afbeelding ]
Ik denk dat Laura eerder jarenlang is wijsgemaakt dat ze heel bijzonder is en anders dan andere kinderen, net als haar vader.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:33 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Misschien is er wel meer lef voor nodig om NIET te gaan, kind is gebrainwashed door haar vader van jongs af aan. Ik stel me de gesprekken in die huiskamer (oh nee, die hebben ze niet, ze wonen op een bootje) zo voor:
Laura: Papa, maar als ik nou in een storm verzeild raak?
Pa: Ach kindje dat zoeken we allemaal uit hoor, er zijn zo weinig stormen, maak je daar maar geen zorgen over!
Laura: Enne....die piraten dan...
Pa: Ach die gaan heus geen klein zeilbootje enteren hoor, die hebben echt wel wat beters te doen
Neem daar bij het feit dat de enige literatuur die daar binnenkomt zeilkrantjes en zeilmagazines zijn en je hebt als 13 jarige echt geen idee wat er in de wereld speelt.
Nou ja, als je geen gevaar ziet, waar zou je dan lef voor nodig hebben?
Eerlijk gezegd denk ik dat het maar bitter weinig mensen interesseert aangezien het haar ook niet interesseert haar blog bij te houden terwijl daar geen goede reden voor is aangezien ze wel haar afspraken met het AD na kan komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:07 schreef aloa het volgende:
Niemand weet het dus blijkbaar.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)locatie-geheim.dhtml
Niemand mag het weten want hee, piraten lezen ook kranten en hebben ook internet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:51 schreef aloa het volgende:
Waar zit ze nu dan? Ergens in de Indische Oceaan begrijp ik, maar waar is niet duidelijk.
Die link werkt niet op haar site.
Mafkeesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat Laura eerder jarenlang is wijsgemaakt dat ze heel bijzonder is en anders dan andere kinderen, net als haar haar vader.
Pa: 'Hoe zou je het vinden om een wereldreis te gaan maken. Ik deed ook zoiets toen ik jouw leeftijd had.'
Pa: 'Jij bent bijzonder want je bent aan boord opgegroeid.'
Pa:'Jij bent anders, want je bent een echte Dekker.'
Pa:'Wij staan boven de maatschappij die ons wil verstikken met hun burgerlijkheid, schooltjes, regels, voorschriften en vaste patroontjes..'
pa: 'Ik ben niet mislukt, hooguit een misfit in deze zure maatschappij. Maar dat is hún schuld.'
Laura: 'Ik wil niet zijn zoals jij!'
pa: 'Zie je wel? Je bent net zoals ik!'
Pa: 'Ga nu maar even snel handtekeningen verzamelen, anders moet je van school af. Die stomme maatschappij wil ons verbieden op een boot in de haven te wonen. Zie je wel dat ze ons onszelf niet laten zijn? '
Pa: 'Wat dacht je van twee jaar niet naar school en wereldberoemd worden?'
Pa: 'Wat een gemenerds! Ze willen je niet onvoorbereid laten gaan en ook niet zonder veiligheidsmaatregelen en afspraken over onderwijs. Alsof wij dat nodig hebben! Zie je wel dat ze niet tegen ons soort speciale mensen kunnen? En bijzonder ben je. Met een truc en met andermans hulp en geld alleen naar St. Maarten vliegen bewijst dat je ver boven de gemiddelde burgerlul staat. De gemiddelde mens is best dom, weet je.'
Pa: 'Ze hebben je ongelukkig gemaakt. Maar we zullen ze krijgen! Je oma schrijft gewoon een boekje in de ik-vorm, zodat het lijkt alsof het jouw verhaal is en we zetten al die instanties te kakken.'
Laura: 'Nou, ik wil weg hier! Ik kom nooit meer terug!'
Pa: 'Zo mag ik het horen!'
Laura: 'Ik ga echt geen record vestigen. Ik ga een beetje losbandig leven.'
Pa: 'Je laat je door niemand de wet voorschrijven, goed zo. En nu op weg!'
Pa: 'Je zeiltochten alleen, je vlucht naar St. Maarten, je reis naar Engeland, je wereldreis.. Dat is geen wegloopgedrag. Je moest vluchten omdat je onderdrukt wordt.'
Babs: 'Oh mijn god, hier wil ik niks mee te maken hebben!'
Zoiets stel ik me erbij voor..
Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Mafkees![]()
Maar haar moeder heeft in een interview eens gezegd dat ze dacht dat papa Laura dit plan jarenlang heeft aangepraat en eigenlijk geloof ik dat ook wel. Moeder gaf ook pas haar toestemming toen er een aantal zaken geregeld waren waaronder een volgboot. Die er later dus niet (meer) bleek te zijn.
Wat vonden je ouders van je plannen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar haar moeder heeft in een interview eens gezegd dat ze dacht dat papa Laura dit plan jarenlang heeft aangepraat en eigenlijk geloof ik dat ook wel.
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htmquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.
Henk Oosterwijk is sinds Darwin non-stop onderweg en zit nu midden op de Indische Oceaan, met een dag of 10 kan hij op Reunion aankomen, of als hij in een keer doorvaart, over een maand in Kaapstad.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar in dat stuk van Panama naar Darwin was er toch de Sogno d'oro....waar is hij dan gebleven? (zijn blogs zijn wel een stuk leuker om te lezen dan Laura's) als je googled 'reisverslagen' zie je vanzelf.
De mooiste prijs die een zeiler/zeilster kan winnenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:46 schreef spuitje het volgende:
Laura is genomineerd voor een prijs, ik snap het werkelijk niet. Wat de motivatie voor deze nominatie is geweest kan ik nergens vinden.
dan is LD de terechte winnaar, er zijn ineens heel veel meer mensne geinteresseerd in zeilen en rond de wereld vakanties van 2 jaar of langerquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:31 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
De mooiste prijs die een zeiler/zeilster kan winnen
[...]
De Trofee wordt elk jaar uitgereikt aan een Nederlandse zeiler of zeilster, die zich heeft onderscheiden door een opmerkelijke prestatie in wedstrijd-verband, dan wel aan een persoon die zich op bijzondere wijze voor de zeilsport verdienstelijk heeft gemaakt.
http://www.vanrietschotentrofee.nl/hoe-werkt-het
Ik denk iemand sowieso wel genomineerd kan worden. Ik zou het absurd vinden als ze die prijs zou krijgen, alleen maar omdat ze toevallig als jongste een wereldreis kon maken en al feestend van toeristenoord naar toeristenoord kon reizen, toevalig in een zeilboot, vaak op de motor en alleen onder de beste weersomstandigheden, omdat ze met een truc en leugens voor de rechtbank, de leerplicht ontliep.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:46 schreef spuitje het volgende:
Laura is genomineerd voor een prijs, ik snap het werkelijk niet. Wat de motivatie voor deze nominatie is geweest kan ik nergens vinden.
Komt Laura dan wel even terug naar NL om die prijs op te halen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:46 schreef spuitje het volgende:
Vast wel! Kun je haar een keer live zienquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Komt Laura dan wel even terug naar NL om die prijs op te halen?
Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Komt Laura dan wel even terug naar NL om die prijs op te halen?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.
Laura houdt het lang vol.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Ze houdt namelijk helemaal niet van aandacht, is het liefst alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |