abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:49:09 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_103086919
Ik kan niet zien hoe hard ik rijd -O-

Het is op zich qua materiaal niet een dure klus, maar wel qua uren. Kennelijk moet de helft van mijn dashboard eruit gehaald worden enzo.
Het is superirritant als je in het donker rijdt want je kunt dus niets zien }:|

Ik wil graag een vaste prijsafspraak maken hiervoor :@
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_103087303
je kan hier een boete voor krijgen btw.

mijn dashboardverlichting gaat jaarlijks kapot (storingen ofzo, opel ding) kan me niet herinneren dat dit echt klauwen vol geld heeft gekost?

zou het gewoon maar morgen melden bij de garage, de kosten zijn vast wel lager dan een boete ;)
pi_103087474
Je kan geen boete krijgen voor kapotte dashboardverlichting hoor :')

Misschien een simpel lampje of de zekering?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103087599
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:59 schreef Miniem het volgende:
Je kan geen boete krijgen voor kapotte dashboardverlichting hoor :')
van je kilometerteller wel. je kilometerteller moet duidelijk leesbaar zijn in het donker.
pi_103087768
quote:
Artikel 5.2.15

Eisen

Personenauto?s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Maar de kans is 0,0 dat ze je daarop aanhouden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:07:24 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103087897
Puckz, het is misschien een idee lid te worden van een VW-forum. Daar zitten vaak handige knutselaars die net zoveel van je auto weten als de VAG-dealer en graag mede-leden helpen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103088031
tegenwoordig zullen ze het misschien wel te druk hebben, mn pa is echt meerdere malen aangehouden daarvoor in de binnenstad (ze zien dat er geen licht vanaf straalt in het donker als ze naast je rijden waarschijnlijk :') )
hij heeft nooit echt een bekeuring gehad omdat dat type auto erom bekend staat dat de zekeringen storing maken ofzoiets, dus hij zei maar dat het net gebeurde :')
maar het kan dus wel.
pi_103088114
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:01 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

van je kilometerteller wel. je kilometerteller moet duidelijk leesbaar zijn in het donker.
Sinds wanneer moet de kilometerteller in het donker zichtbaar zijn? :{
De verlichting van de snelheidsmeter geen controlepunt meer voor de APK. :)

Maarja, als je te te snel rijdt en de pliesie ziet dat krijg je een prent. :(
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:29:57 #9
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_103089026
Het is de zekering niet, daar hebben we al naar gekeken.

tsja en of het hou strafbaar is of niet...lastig is het zeker. Helemaal nu het weer wat vroeger donker wordt.
Ik heb al bij de garage geïnformeerd en die raadden mij aan om toch een hobbyist te zoeken vanwege de hoge uurloon kosten.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_103089124
Waar staat de auto?
pi_103089740
Het dimmertje van de dasboardverlichting kan ook de oorzaak zijn. :{
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:57:55 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_103116489
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:31 schreef Kanjer het volgende:
Waar staat de auto?
in Uden...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:10:59 #13
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103123029
Ik zou me als ik jou was toch echt ff op het VW forum aanmelden. Er is daar vast wel een lid dat je voor een kratje bier wil helpen.

Ff snel zoeken met Google levert dit op
quote:
eerst en vooral haalt ge op uw dashboard dat afgeschuind plaatje deruit aan de deurkant naast de schakelknop van de lichten. gewoon met schroevndraaier achter pakken dan komt dat los, klikt gewoon.
dan haalt ge de schakelaars van je licht eruit. zo zie je een schroefke zitten, doe dit los.
dan andere kant: naast radio zitten twee plaatjes met halfronde verdikking. het uiterste linkse teruit klikken. Daarachter zit ook een schroef, eveneens los doen.
dan klik je de plastic bescherming die voor je kilometertellers zitten los in de richting van je stuur.
dan zie je nog twee schroefjes zitten. doe die los. en dan kan je de kilometertellerconsole deruit halen. schakelboom op achterzijde los maken. En je ziet de lampjes zitten gewoon vervangen of neon steken ofzo he.
Dat je halve dashboard er uit moet is dus BS. Alleen de tellerbak hoeft er uit zoals ik al vermoede.

Edit: ook nog wat plaatjes.
http://www.blauertacho.de(...)er_vw_golf_3_vr6.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door PalmRoyale op 15-10-2011 20:17:13 ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_103124428
In FHF worden diensten niet tegen betaling aangeboden. Misschien is er iemand in PTA die je kan helpen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:12:41 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_103125786
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:40 schreef Cat22 het volgende:
In FHF worden diensten niet tegen betaling aangeboden. Misschien is er iemand in PTA die je kan helpen.
In PTA is het net als overal op FOK! verboden om diensten tegen betaling aan te bieden, dus ook het erom vragen is eigenlijk een nono. :)

Op internet kun je zat info vinden hoe je die lampjes kunt vervangen; een middagje prutsen en alles werkt weer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:18:19 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103126035
Het ziet er op die plaatjes en in die beschrijving niet te moeilijk uit, eigenlijk. Middagje prutsen zou moeten lukken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:20:45 #17
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103126134
als geen enkel lampje het doet in je dash, kan het ook zijn, zoals al gezegd, de dimmer zijn.....
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:48:05 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_103130008
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In PTA is het net als overal op FOK! verboden om diensten tegen betaling aan te bieden, dus ook het erom vragen is eigenlijk een nono. :)

Op internet kun je zat info vinden hoe je die lampjes kunt vervangen; een middagje prutsen en alles werkt weer.
Oh nou sorry hoor.....ik ben gewoon op zoek naar iemand die het zou willen maken voor mij. Uit vriendelijkheid vermeld ik erbij dat het niet uit liefdadigheid hoeft. Het is nou niet bepaald een handeltje :')

Maargoed ik rommel wel verder. :{
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:07:53 #19
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103131080
Als je het nou echt niet lukt dan kom je maar naar Joure. Kost je 4 uur reistijd, wat benzine en een kratje bier :s)

Maar zoals gateway al zei, het kan ook je dimmer zijn. Haal er eens 1 van de sloop en sluit die aan.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_103133261
Heb je niet per ongeluk aan het dimknopje gezeten?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:07:29 #21
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_103133442
Waar moet dat dimknopje zitten dan? :@
pi_103133457
Rollend knopje links van je dashboard :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:23:05 #23
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103143318
Ik heb dit een tijdje terug ook gedaan bij een VW Vento (golf 3 dashboard).
Bleek de massastrip van de dashboardverlichting te zijn die geoxideerd was. Er zit bovenin de tellerset een strip met daarin 3 lampjes die de tellerbak volledig verlichten. Daar deed dus niets het meer van.

Zo ver ik me nog kan herinneren moet je links en rechts van het stuur een paar plaatjes loswippen (waar al dan niet schakelaars inzitten). Dan komen er allerlei schroefjes tevoorschijn waarmee de tellerbak vast zit. Die haal je dus los, tellerbak voorzichtig naar voren halen zodat je de aansluitingen los kunt halen. Dan bovenop die massastrip schoonmaken en oxidatie weghalen en goed met contactspray inspuiten en het werkt weer.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:40:28 #24
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103143655
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:23 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb dit een tijdje terug ook gedaan bij een VW Vento (golf 3 dashboard).
Bleek de massastrip van de dashboardverlichting te zijn die geoxideerd was. Er zit bovenin de tellerset een strip met daarin 3 lampjes die de tellerbak volledig verlichten. Daar deed dus niets het meer van.

Zo ver ik me nog kan herinneren moet je links en rechts van het stuur een paar plaatjes loswippen (waar al dan niet schakelaars inzitten). Dan komen er allerlei schroefjes tevoorschijn waarmee de tellerbak vast zit. Die haal je dus los, tellerbak voorzichtig naar voren halen zodat je de aansluitingen los kunt halen. Dan bovenop die massastrip schoonmaken en oxidatie weghalen en goed met contactspray inspuiten en het werkt weer.
ja, volgens mij hoeft echt niet het hele dash los, de tellerbak kan op zich open (heb er al eens bij staan kijken toen de beunhaas mijn lampje ging vervangen :) )
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:52:04 #25
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103143919
quote:
Tellerbakje heb je dr zo uit bij een Golf 3. Achter de licht schakelaar zit een schroef, aan de rechterkant achter het blind plaatje. Daar zitten kruiskopjes achter verstopt. Dan pak je de grote kunststof bak weg en dan zitten links en rechts van de teller nog 2 schroefjes, stekker los en klaar
hier een link met allerlei ombouwhandleidingen (wel duits)

En hier en link met plaatjes hoe je de tellerbak uitbouwt (weer in het duits)

Enkele plaatjes:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')