In mijn geval is de lijst mét uitleg erbij, in de hoop dat het niet gezien wordt als een hoop gezever. Geeft de post wat meer inhoud. Eventuele alternatieven staan erbij.
1 - The Shadows - Wonderful land--> Zwak voor sommige van die oude instrumentaaltjes.
2 - The Kinks - Sunny afternoon--> Ook hier weer: zwak voor psychedelische oude pop, maar nu meer als 'liedje'. Had ook The Golden Earrings - Just a little bit of piece in my heart kunnen zijn.
3 - Dave & Ansil Collins - Double barrel--> Bepaalde ondertoon die door anderen als een tikje wazig beschouwd wordt, maar die in eigen favorieten nog weleens voorkomt. Dit zou ook The Specials - International jet set kunnen zijn. Of, van een paar decennia later, White Town - Your woman, of The Blue Boy - Remember me. Maar met deze wordt het aandeel oude muziek iets groter.
4 - Herbie Hancock - Watermelon man--> De versie van het album Headhunters, representatief voor een bepaald soort jazz die ik goed trek; Pharao's dance van Miles Davis is wel érg lang...
5 - Jacksons - Show me the way to go--> Het hoekje oude soul/disco.
6 - Madness - Nightboat to Cairo--> Zwak voor oude 2tone-hits...
7 - Run DMC ft. Aerosmith - Walk this way--> Als er wat hardere gitaren in mogen, had ook een van de Living Colour-hits kunnen zijn. Maar dit is een van de weinige platen van midden jaren 80 die écht vaak op staat, dus voegt wat meer toe.
8 - De La Soul - Eye know--> Zo ongeveer het gemiddelde van wat je krijgt als je al m'n favorieten in de blender gooit, tevens representatief voor die typische ongedwongen stijl van eind jaren 80/begin jaren 90 die hier nogal eens te horen is, wat dat laatste betreft is het eventueel te vervangen door een ánder bekend De La Soul-nummer, Soul 2 Soul - Get a life (of een andere van hen), House Of Pain - Jump around of een willekeurige Arrested Development-classic.
9 - Air - All I need--> Tja, all time favorite...
10 - Shivaree - Goodnight moon--> Representatief voor 'gewone' relaxte pop met een interessant deuntje eronder, heeft verder iets Frans over zich waar ik van houd, ook al komt het er niet vandaan. Zou je ook kunnen vervangen door Vaya Con Dios - Just a friend of mine, Badly Drawn Boy - Disillusion, of R.e.m. ft. Kate Pierson - Shiny happy people.
11 - Pete Philly & Perquisite - Lazy--> Stukgedraaid ding dat relatief recent is, is binnen de hiphop verder iets wat ik heel erg zoek.
12 - Kanye West ft. Estelle - American boy--> Relatief recente grote hit die ik daadwerkelijk léuk vind.
13 - N.e.r.d. - Lapdance--> Er staan hier nogal vaak van die oudjes van N.e.r.d. danwel The Neptunes op, doe de bekendste dan maar.
14 - Inner City - Big Fun--> Nogal een all time favorite op dance-gebied, eventueel te vervangen door Adamski ft. Seal - Killer.
15 - Snap - Eternity, óf Leila K - Open sesame--> Moeilijk kiezen, eentje moet m'n eurohouse-jeugd representeren, deze twee vind ik de leukste. No limit stond vróeger wel vaker op maar nu minder.
16 - TC Berry (aka TC 1992) - Funky Guitar--> Favoriet qua de wat serieuzere dance uit m'n vroege jeugd.
17 - Savas Pascalidis - Superman--> Favoriet qua de wat serieuzere dance vanaf 2000, al was het 'close finish' met Layo & Bushwacka - Love story.
18 - Etienne De Crecy - Am I wrong--> Óf Bel Amour - Bel amour, representeert typisch Franse dance, iets wat hier nog weleens opstaat.
19 - Laurent Garnier - The sound of the big babou--> Kan ook The Prodigy - Out of space zijn, als het het gebied van de relatief rauwe dance moet representeren, als het eventjes niet subtiel hoeft te zijn.
20 - T99 - Anastasia (Scirocco Edit)--> Eventueel in de plaats van de vorige want is eveneens lomp (

), bracht me ooit in aanraking met dancemuziek.
Misschien moet ik die cd maar eens een keer gaan maken, al ben ik zelf vast de enige die hem aan kan horen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2011 18:24:24 (Post wat overzichtelijker gemaakt) ]