1 kg rundsvlees (deel 3 of 4 uit dit plaatje, maar ik heb deel 7 uit dit plaatje gebruikt)quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:30 schreef Sorella het volgende:
Ik ken geen zweeds of deens of noors of wat voor taal het ook mag zijn (ik gok op zweeds) maar het ziet er wel lekker uit.
Vertaling aub
Daarom geklaarde boter of reuzel/ganzenvet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:39 schreef Truffelvarken het volgende:
Aansluitend op mijn vorige bericht.
Ik gebruik nooit roomboter om te braden. Roomboter verbrand te snel als het te heet wordt.
Dus voor mij gewone lekkere braadboter met een flinke scheut plantenolie, die combinatie kan veel meer hitte verdragen, het vlees in een passende braadpan heet dichtschroeien, wat knoflook erbij een schep sambal en de bovenkant insmeren met mosterd.
Heerlijk.
Je kunt het beter langzaam garen op een wat lagere temperatuur.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:12 schreef Kimbell het volgende:
Ik laat mijn stoofvees altijd sudderen in de oven, in een ovenschaal met deksel op ca. 110 graden. Gaat zo nooit te hard en wordt heerlijk mals.
Nou doe je ons toch echt tekort hoor! De foto die jij post is van (Hollandse) biefstuk. Die snijden wij in omdat het gros van onze klanten dat graag zo wil. Maar wij zouden dit vlees niet aanraden voor draadjesvlees! Daarvoor kun je veel beter borstlapquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:13 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Troep, zou echt nooit bij een website kopen waar ze zulk vlees op de site zetten. Babaren.
Truffelvarken doet er 5 dagen over om stoofvlees te maken waar wij er één dag/1,5 dag over doen. Wij laten het uren staan. Hij een uurtje en dan iedere dag een uurtje. Ondertussen eet hij de jus bij z'n aardappeltjes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap geen hout van dat verhaal van Truffelvarken.
Eet je het vlees nog wel op? Of eet je een week lang jus?
Leuk dat er een reactie komt op de opmerkingen! Maar de kritiekpunten waren m.n.: te mager vlees - en inderdaad, gemangelde biefstuk. Ik begrijp dat klanten dat willen (of eigenlijk begrijp ik daar helemaal niets van), maar dat kun je toch niet over je hart verkrijgen als je van goed vlees houdt?quote:Op maandag 14 november 2011 16:12 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Nou doe je ons toch echt tekort hoor! De foto die jij post is van (Hollandse) biefstuk. Die snijden wij in omdat het gros van onze klanten dat graag zo wil. Maar wij zouden dit vlees niet aanraden voor draadjesvlees! Daarvoor kun je veel beter borstlap [ afbeelding ] of bloemstuk [ afbeelding ] gebruiken!
We zagen ook een opmerking voorbij komen in deze topic dat het moeilijk is om vlees op internet te bestellen omdat je het niet ziet voor je het koopt. Klopt. Zien is geloven. Daarom hebben wij de regel "Niet goed? Geld terug!" We hebben er alle begrip voor dat ons verkoopargument "We zijn van huis uit horecaleverancier en hebben dus eerste keus op de markt" niks betekent zolang je het niet een keer geprobeerd hebt. Vandaar.
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie?quote:Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een graatmager vlees, het meer dan vlees is duidelijk geen verstand van koken.
Dat wat er aan vet aan zit, zit op de verkeerde plaats, die riblap is nauwelijks gemarmerd.quote:Op maandag 14 november 2011 16:34 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie? [ afbeelding ] of black angus sukade? [ afbeelding ] Aan ons zal het niet liggen, je kunt het zo gek niet bedenken, wij hebben het in huis.
Heb daar geen moeite mee als hij/zij gewoon inhoudelijk over het vlees post in een topic waar het inhoudelijk over vleeskwaliteit gaat. Maar dan ook niet jammeren als je out of depth bent.quote:Op maandag 14 november 2011 16:35 schreef golfer het volgende:
Leuk spam-accountje ervoor aangemaakt door meerdanvlees?
Waarom niet?quote:Op maandag 14 november 2011 16:34 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie?
Omdat ze geen verstand hebben van koken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |