abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160793897
Ik lees niet dat je laurierblad erbij hebt gedaan? Dat zal niet de vlakke smaak verklaren. Daarvoor misscien wat al gezegd is, wat meer peper en zout erbij.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:02:10 #277
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160793914
Vlees eruit halen. Overgebleven vocht in laten koken op hoog vuur. Misschien eerst even zeven?
En dan op smaak maken (zout, peper, scheutje sherry azijn of euh verse kruiden ofzo). Lapjes terug in de pan om op te warmen. Klaar.
pi_160794888
Ik mis inderdaad ook kruiden. Gekneusde Jeneverbessen, kruidnagels en Laurierblad mee laten sudderen. En daarna eventueel op smaak brengen met wat peper en zout.
pi_160799212
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:16 schreef RobinOok het volgende:
Riblappen, geloof ik. Ondertussen twijfel ik aan alles. :-)
De rechter ziet er uit als een riblap, de middelste sucade en de linker kan ik niet zo goed thuisbrengen, waarschijnlijk iets van vlak naast de rib?
Whatever...
pi_160799425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Heb het vandaag ook 's geprobeerd. Sukadelapjes op kamertemperatuur laten komen, bestrooid met zout en peper. Vervolgens aangebraden, zodat ze een lekker bruin kleurtje krijgen. Daarna rundvleesbouillon en 2dl rode wijn (opgewarmd) toegevoegd. Vervolgens 4 grof gesneden tomaten en een versnipperde ui in de pan gedaan. Daarna nog wat kruidnagels en foeliepoeier erin geflikkerd. Heb het geheel 5 uur laten stoven (nauwelijks kokend met de deksel op de pan). Het vlees is qua structuur prima (mals, valt bijna uitelkaar), maar er zit nauwelijks smaak aan. Hoe is dit te verbeteren?
Ik zou ook gaan voor wat Robin zegt: inkoken tot licht stroperig.

Zelf ben ik niet zo gek van tomaten in stoofvlees en dat heb ik dan ook nooit gedaan. Ik kies zelf meestal voor bier ipv wijn en veel uien, wat knoflook, een ansjovisfilet (geeft enorm veel diepe smaak, je proeft geen vis - dan heb je teveel gebruikt) eventueel wat wortel en laurier, foelie, peperkorrels, beetje mosterd. En uiteraard wat zout. Je kunt een heel klein stukje zwarte chocolade toevoegen voor donkerder smaak, of wat peperkoek of een beetje schenkstroop (jeweetwel, voor pannenkoeken).

Gebruik dus niet eens bouillon, maar toch altijd veel smaak. Wel voldoende zout gebruikt? Of gewoon veel te veel vocht?
Whatever...
pi_160802764
Als je uien bakt ipv mee laat koken/stoven, dus eerst bakken in boter, dat dat ook veel smaak afgeeft ipv toevoegen bij vocht.

Eerst ui wat aanbakken, tomaatje erbij en dan het vlees.
pi_160818962
Voor de smaak;
-Boterhammen met mosterd er bovenop leggen (besmeerde kant naar beneden)
-Ontbijtkoek/kruidkoek
-Appelstroop
-Laurier, kruidnagel
pi_160824966
Vandaag deze nog gemaakt. Wel 24 uur in het zuur laten staan vooraf. Goddelijk zacht vlees.

http://adriaandesmaakmaker.nl/maastrichts-zoervleis-zuur-vlees/

:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')