abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103099735
Elke dag de hele winter lang blijft Jupiter te zien. Over een klein maandje Venus :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_103100072
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:20 schreef Greys het volgende:
Wat tof dit, het viel mij gisteravond ook al op tijdens het hond uitlaten!
En nu staat ie idd al (vrij veel) verder naar rechts :)
De maan staat verder naar links ;) Jupiter staat op nagenoeg dezelfde positie.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:43:01 #78
163650 Greys
pi_103100491
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:34 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

De maan staat verder naar links ;) Jupiter staat op nagenoeg dezelfde positie.
Ah ja, wat dom :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103100560
Fijn topic, weer iets geleerd, goed te zien hier nu, praktisch onbewolkt in Zutphen.
Hij staat vrij ver rechts en iets boven de maan nu.
Ik ga ff foto maken, jammer dat mijn tele kapot is.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103101024
Voor de mensen met een smartphone, er zijn ook hele coole apps waarmee je kunt zien naar welke ster je kijkt.
Ikzelf heb google sky maps en dan zie je dit soort dingen als je willekeurig in de hemel richt:

Het mooie is dat als je een naam van planeet/ster/maan/sterrenbeeld intypt, je een pijl krijgt waar je naar moet richten en dus zo alles kunt vinden.
Echt een geniale app _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:00:48 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103101325
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
Voor de mensen met een smartphone, er zijn ook hele coole apps waarmee je kunt zien naar welke ster je kijkt.
Ikzelf heb google sky maps en dan zie je dit soort dingen als je willekeurig in de hemel richt:
[ afbeelding ]

Het mooie is dat als je een naam van planeet/ster/maan/sterrenbeeld intypt, je een pijl krijgt waar je naar moet richten en dus zo alles kunt vinden.
Echt een geniale app _O_
Ik begin mijn blackberry steeds meer te verdoemen! :D Had verwacht dat de apps ook daar wel zouden gaan binnenstromen maar het is echt totaal waardeloos! Snel een andere telefoon aanschaffen. Wel zonde want met de telefoon zelf ben ik meer dan tevreden..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103102131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik begin mijn blackberry steeds meer te verdoemen! :D Had verwacht dat de apps ook daar wel zouden gaan binnenstromen maar het is echt totaal waardeloos! Snel een andere telefoon aanschaffen. Wel zonde want met de telefoon zelf ben ik meer dan tevreden..
Whehe, ja ik ben geen BB liefhebber :P

OT: ik was een keer een beetje zat naar huis aan het lopen met een vriend van me. Hetw as nogal laat en ik zag dus ook een hele felle ster. Toen schoot me die app te binnen en toen keken we via die app naar de ster en het bleek Jupiter te zijn. We hebben vervolgens een kwartier lang van verbazing in een deuk gelegen :')

Jupiter is een beest _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:48:10 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103103076
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:18 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Whehe, ja ik ben geen BB liefhebber :P

OT: ik was een keer een beetje zat naar huis aan het lopen met een vriend van me. Hetw as nogal laat en ik zag dus ook een hele felle ster. Toen schoot me die app te binnen en toen keken we via die app naar de ster en het bleek Jupiter te zijn. We hebben vervolgens een kwartier lang van verbazing in een deuk gelegen :')

Jupiter is een beest _O_
Zeker! Weet mijn eerste ontmoeting met Venus nog wel. Zat al een poosje te flirten met de nicht van mijn beste vriend. Na een avond stappen vroeg ze of ik binnen wilde komen (en de rest is geschiedenis). Toen ik eenmaal weer naar buiten ging zag ik het meest bizarre verschijnsel aan de hemel dat ik tot dan toe had meegemaakt. Het leek wel een halve maan zo fel was die weerkaatsing! Heb er wel een half uur naar staan staren tot het me toch echt iets te koud werd buiten :P Heeft me hierna ook nooit meer losgelaten. Venus blijft mijn grote liefde aan de nachtelijke hemel!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103104188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:53 schreef polariteit het volgende:
ben nou wel benieuwd naar venus, vanaf wanneer is dat ogneveer :+
winter
pi_103104277
Zijn er voorbeelden van Venus als "ochtendster" en in welke richting moeten we kijken ?

Zojuist met de verrekijker gekeken en. Inderdaad 2 manen van Jupiter erbij gezien. Bovendien lijken die manen in een soort elips vormige krans om Jupiter heen te hangen? Jupiter is nog steeds een felle stip met de verrekijker, de maan is nu op zich ook al het kijken waard... Die kraters moeten toch wel een aantal km's diep zijn zeg !
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:46:40 #86
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103104296
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:40 schreef THS het volgende:

[..]

winter
Kan niet wachten tot ik haar in de melkweg kan spotten!
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:04:14 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103104623
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:45 schreef Meike26 het volgende:
Zijn er voorbeelden van Venus als "ochtendster" en in welke richting moeten we kijken ?

Zojuist met de verrekijker gekeken en. Inderdaad 2 manen van Jupiter erbij gezien. Bovendien lijken die manen in een soort elips vormige krans om Jupiter heen te hangen? Jupiter is nog steeds een felle stip met de verrekijker, de maan is nu op zich ook al het kijken waard... Die kraters moeten toch wel een aantal km's diep zijn zeg !
Venus hoef je geen richting voor te zoeken. Ze vind jou. Waneer ze aan de hemel staat is ze niet te missen. Je hebt de maan en daarna komt Venus. Als je nagaat dat jupiter een magnitude heeft van -2 en de volle maan -12.. dan is de -4 van Venus erg indrukwekkend!
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:10:39 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103104738
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:40 schreef THS het volgende:

[..]

winter
In de zomer valt ze toch ook te zien? Zij het minder indrukwekkend. Blijft in ieder geval een prachtobject. Toen onze zon nog neit zo fel was, toen was venus waarschijnlijk de aarde die we vandaag de dag kennen. Helaas sterven planeten ook uit aangezien de zon almaar warmer en groter wordt :(
pi_103107859
Hier op deze foto zie je t verschil van Jupiter en Venus er goed :Y
pi_103108188
is die foto recent? en door jou gemaakt?
pi_103108464
Ik kan me trouwens herinneren uit mijn schooltijd dat er in het Wiskunde boek een foto stond van een landschap met op de achtergrond toch wel een erg grote Jupiter of Venus....groter dan de maan en de zon...

Deze foto is altijd wel een beetje blijven hangen en komt door dit topic weer naar boven. Zou ook een fotobewerking geweest kunnen zijn. Maar het was mid jaren 90 en digitale tijdperk moest nog komen. Iemand die die foto/datum ook kent van deze gebeurtenis ?
pi_103108871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:42 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan me trouwens herinneren uit mijn schooltijd dat er in het Wiskunde boek een foto stond van een landschap met op de achtergrond toch wel een erg grote Jupiter of Venus....groter dan de maan en de zon...

Deze foto is altijd wel een beetje blijven hangen en komt door dit topic weer naar boven. Zou ook een fotobewerking geweest kunnen zijn. Maar het was mid jaren 90 en digitale tijdperk moest nog komen. Iemand die die foto/datum ook kent van deze gebeurtenis ?
nee, dat is niet mogelijk. De zon en daarna de maan zijn de felste dingen qua hemellichamen die te zien zijn voor ons. Daarna komt Venus
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103109335
Nouja, hij was niet eens fel, op de foto stond een planeer.. ik ga er nu even vanuit dat het Jupiter geweest moeten zijn, want het oog van Jupiter zat er volgens mij ook in...het kan ook een overbelichte nachtfoto geweest zijn.

Is Jupiter ooit heel dichtbij de aarde geweest ? Of Venus (als ik mij vergis) ?
pi_103110505
Nee, als jupiter zo dichtbij stond waren we door hem opgeslokt.
I feel kinda Locrian today
pi_103112490
Ohja, voor de hemellichaam fotografie geinteresseerden, deze foto heb ik gemaakt:

Gedaan met een Canon 450D (300,- tegenwoordig) een 70-300 IS USM lens (ruim 500,-) en een goedkoop statiefje van 20,-
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103113648
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:28 schreef fotostarter het volgende:
Nee helaas niet, ik heb wel een recente door mij. Maar nu geen mogelijkheid om te plaatsen :N
pi_103120138
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:03 schreef tralalala het volgende:
Hij is er nog steeds! :P
Niet lang meer, ik heb hem gekocht.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_103120257
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:28 schreef fotostarter het volgende:
Die is ergens rond de evenaar gemaakt :P
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:09:29 #99
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_103120679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ohja, voor de hemellichaam fotografie geinteresseerden, deze foto heb ik gemaakt:
[ afbeelding ]

Gedaan met een Canon 450D (300,- tegenwoordig) een 70-300 IS USM lens (ruim 500,-) en een goedkoop statiefje van 20,-
Mooi. :) Post er nog eens een paar aub.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_103123173
Lekker spacen :)
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')