abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102990887
Hallo,

is hier iemand handig met een fiets en woont in de omgeving van Tilburg?

Mijn versnelling van de fiets werkt niet meer goed, nadat die op de grond was gevallen (of gegooid? Geen idee, want ik vond mijn fiets op de grond aan).
Ik kan alleen maar de eerste 3 versnelling gebruiken en de overige 4 niet... Oftewel, ik kan niet snel fietsen, omdat er vaak getrapt moet worden...

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
pi_102991173
joh breng het naar een fietsenmaker. Prijs zal je reuze meevallen. Als er niks stuk is in elk geval.
pi_102992067
Hoeveel gaat het kosten, denk je?

Ik heb geen zin om veel geld uit te geven als student zijnde...
pi_102994852
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:43 schreef hyperbaton het volgende:
Hoeveel gaat het kosten, denk je?

Ik heb geen zin om veel geld uit te geven als student zijnde...
Over welk merk en type fiets spreken we? Als er niets kapot is zoals al gezegd is zal het je een 20 euro kosten mximaal, Als het een klein klusje is dan kost het je niets als de fietsenmaker goede zin heeft :)
pi_103025712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:17 schreef ayumu het volgende:

[..]

Over welk merk en type fiets spreken we? Als er niets kapot is zoals al gezegd is zal het je een 20 euro kosten mximaal, Als het een klein klusje is dan kost het je niets als de fietsenmaker goede zin heeft :)
Hmmm... Het is een oude batavus fiets, geen vrouwen of heren fiets.. Ik weet niet of er iets kapot is. Ik kan wel de versnelling bij mij stuur draaien van 1 naar 7, maar vanaf versnelling 2-3 gebeurt er niks meer.

Denk je dat het me geld gaat kosten om mijn versnelling te laten 'onderzoeken', zodat ik weet wat er aan de hand is? Zodat ik kan beslissen of ik het laat maken door de fietsenmaker of door iemand anders voor een zacht prijsje?

Als
pi_103025776
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:14 schreef hyperbaton het volgende:

[..]

Hmmm... Het is een oude batavus fiets, geen vrouwen of heren fiets.. Ik weet niet of er iets kapot is. Ik kan wel de versnelling bij mij stuur draaien van 1 naar 7, maar vanaf versnelling 2-3 gebeurt er niks meer.

Denk je dat het me geld gaat kosten om mijn versnelling te laten 'onderzoeken', zodat ik weet wat er aan de hand is? Zodat ik kan beslissen of ik het laat maken door de fietsenmaker of door iemand anders voor een zacht prijsje?

Als
Fietsenmaker geweest als je gewoon langs gaat en vraagt wat er kapot is kunnen ze je zeker helpen, Mocht er niks kapot zijn maar moet er iets versteld worden is dat binnen 10 minuten klaar, En advies vragen heeft bij ons nooit een cent gekost.
pi_103028643
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:17 schreef ayumu het volgende:

[..]

Fietsenmaker geweest als je gewoon langs gaat en vraagt wat er kapot is kunnen ze je zeker helpen, Mocht er niks kapot zijn maar moet er iets versteld worden is dat binnen 10 minuten klaar, En advies vragen heeft bij ons nooit een cent gekost.
Probleem is dat advies geven onder service verlening valt....iets wat vaak erg ver te zoeken is in winkels e.d
pi_103034162
oke, dan ga ik maar eens een dezer dagen langs de fietsenmaker.
Hopelijk vallen de kosten mee.

Of is er toevallig een fietsenmaker op FOK! die me wil helpen *)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:17:34 #9
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_103078892
Complete versnelling kabel set kost 8 euro ofzo, 10tje maximaal om het te monteren (halfords prijzen)
pi_103081913
Vanmiddag langs de fietsenmaker geweest...
Jullie raden nooit hoeveel het gaat kosten om de versnelling te laten maken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103081933
dubbelpost
pi_103088014
wtf, wat is er stuk volgens hem?
pi_103088577
wat wil hij met je fiets doen?
compleet nieuw achterwiel en versnelling ofzo?
pi_103088738
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:40 schreef hyperbaton het volgende:
Vanmiddag langs de fietsenmaker geweest...
Jullie raden nooit hoeveel het gaat kosten om de versnelling te laten maken...

SPOILER
SPOILER
70 euro ram gek 8)7
pi_103096516
Tsjaaa... Eerst klikte hij iets aan mijn 'versnellingsbakje' achter bij mij wiel, waarbij hij zei dat het vaak los schoot als de fiets omviel. Volgens hem zou mijn versnelling moeten doen, helaas was het niet zo.

Ik ging weer naar de fietsenmaker en legde uit dat ik nu tot de 3-4 kon schakelen en dat de 5 t/m 7 nog steeds niet deed... Waarop hij naar mijn 'versnellingsbakje (bij mij achterwiel) keek, terwijl hij van 1 naar 7 schakelde en zei dat ik mijn fiets beter kon achterlaten voor de reparatie...

Natuurlijk vroeg ik eerst hoeveel het ging kosten, waarop hij zei dat het rond de 70 euro zou gaan kosten... Dus ik zo van met een zeer hoge WTF-gezicht: "Huh, zo duur? Wat moet er dan allemaal gedaan worden?"

Hij zei zoiets van dat hij mijn achterwiel en weet ik veel wat eraf moest halen, zodat hij kon zien wat er kapot was en eventueel kon repareren..

Uiteindelijk bedankte ik hem vriendelijk en fietste weg, nadat hij zei dat 70 euro wel duur is voor een student..

SPOILER
pi_103100924
Dan zal hoogstwaarchijnlijk het ''kastje'' waar je over spreekt kapot zijn en laat die nou net niet goedkoop zijn. En dan is 70 euro toch wel redelijk helaas.
pi_103103088
Ik zie het al voor me: Telkens als ik mijn fets moet repareren voor meer dan 70 euro, koop ik telkens een 'nieuwe' tweede hands fiets voor rond de 50 euro. Wat uiteindelijk zal resulteren tot een fietscollectie bestaande uit 10+ fietsen :+
pi_103103161
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:48 schreef hyperbaton het volgende:
Ik zie het al voor me: Telkens als ik mijn fets moet repareren voor meer dan 70 euro, koop ik telkens een 'nieuwe' tweede hands fiets voor rond de 50 euro. Wat uiteindelijk zal resulteren tot een fietscollectie bestaande uit 10+ fietsen :+
Dat doe ik dus, Koop een oud gebakje rijd hem op verkoop hem voor een het hoogste bod en koop me weer een oud gebakje :+

Soms is het gewoon niet meer waard om een fiets te reperaren dan kan je beter een andere halen.
pi_103103469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:51 schreef ayumu het volgende:

[..]

Dat doe ik dus, Koop een oud gebakje rijd hem op verkoop hem voor een het hoogste bod en koop me weer een oud gebakje :+

Soms is het gewoon niet meer waard om een fiets te reperaren dan kan je beter een andere halen.
ja, dat ga ik ook voortaan doen. Als je een (oude) fiets telkens moet repareren, dan ben je echt veel geld en tijd kwijt... Echt niet normaal hoe vaak ik deze fiets heb moeten laten maken. Een keer ben je 30 euro kwijt om de remmen te laten maken, de ander keer doet je licht het weer niet, etc, etc...

Echt irritant als er telkens iets aan de hand is met me fiets...
pi_103105935
Als je bij het achterwiel de kettingkast iets naar het wiel toe drukt zie je 2 gele streepjes.Deze moeten exact tegenover elkaar staan.Het zou door de val verschoven kunnen zijn(bijstellen aan her stuur)
pi_103117259
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 08:04 schreef Richard_ het volgende:
Als je bij het achterwiel de kettingkast iets naar het wiel toe drukt zie je 2 gele streepjes.Deze moeten exact tegenover elkaar staan.Het zou door de val verschoven kunnen zijn(bijstellen aan her stuur)
Hmmm... Ik zie geen streepjes?

Vandaag naar een ander fietsenmaker en hij zei ook dat ik beter een nieuwe fiets kon kopen, aangezien de reparatie erg prijzig zou zijn. Alleen is een tweedehands fiets bij hem rond de 150 euro }:|
pi_103448393
Als je een nexus versnellingsnaaf hebt moet je de versnelling in zijn 4 zetten en dan horen de 2 gele streepjes bijelkaar te zitten. Dit kun je afstellen door de kabel strakker of losser te zetten. Als de streepjes bijelkaar zitten in zijn 4 en de versnelling doet het nog niet dan heb je een groter probleem en kan je beter een el cheapo fiets kopen^^
pi_103593300
Tsjaa, wat zou ik zeggen.
De fietsenmakers zijn niet altijd betrouwbaar; ze graaien echt naar geld.
.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')