![Gregory-van-der-Wiel32.jpg]()
Dit is Gregory. Gregory is een mongool. Niet zomaar een mongool, nee, een mongool met een motorische stoornis. Dit resulteert in het feit dat hij geen bal fatsoenlijk kan aannemen en ook bemoeilijkt het hem om een bal recht vooruit te spelen, vele afzwaaiers zijn het gevolg. Voor een voetballer is het erg handig om ballen aan te kunnen nemen en ze recht vooruit te kunnen spelen, aangezien 'Greg' dit niet kan, is 'Greg' een afschuwelijk slechte voetballer.
'Greg' is het niet met me eens. 'Greg' vindt zichzelf een ontzettend goede voetballer. Hij stoomt als een soort van Manolev meerdere keren per wedstrijd totaal zinloos naar voren en hoopt dan de bal te krijgen, zodat hij hem weer in de tweede ring kan schoppen.
Dat is natuurlijk gewoon kut. 'Greg' zou een simpele rechtsback moeten zijn, die gewoon z'n man een paar keer per wedstrijd op z'n kloten stampt en het liefst ervoor zorgt dat zijn man hem niet passeert, op wat voor manier dan ook. 'Greg' heeft hier lak aan, hij laat graag zijn man hem passeren om er vervolgens als een paard met drie gebroken enkels en een klaplong er achteraan te schuifelen. Dit lijkt natuurlijk nergens op, maar 'Greg' vindt het wel swag hebben, 'Greg' vindt dat hij het niveau van Ajax ontgroeid is. Dat is natuurlijk lariekoek, 'Greg' zou bij SC Veendam nog op de bank zitten, want daar speelt natuurlijk Angelo 'baas' Cijntje, de beste rechtsback van heel Europa, hoewel Angelo helaas wel erg ondergewaardeerd is.
'Greg' is naast een ontzettend slechte voetballer die niet kan verdedigen, niet kan aanvallen en dus eigenlijk niets op een voetbalveld te zoeken heeft ook iemand die zijn plek totaal niet kent. 'Greg' heeft namelijk een tatoeage van een kroontje in zijn nek. Waar de neuk slaat dat dan weer op? Je bent een invalide mongool, met een ongekende hoeveelheid verstandelijke en motorische beperkingen, je speelt week in week uit als een dikke mongool bij Ajax en ook bij het Nederlands elftal speel je als een fiets zonder wielen en een stuur. Toch heb je het idee dat je het wel waard bent om een tatoeage van een kroon in je nek te zetten. Dan ben je dus gewoon niet toerekeningsvatbaar en pleit ik voor tbs. Zou goed zijn voor 'Greg' en ook voor mijzelf, hoef ik me niet meer zo te ergeren aan deze ontzettend slechte trieste kutvoetballer die alleen maar kutballen geeft, nooit een bal afpakt, geen bal kan aannemen en verder gewoon in z'n algemeenheid kut is.
In plaats van een kroontje zou een muts van een nar meer op zijn plaats zijn. 'Greg' speelt nu eenmaal altijd als een nar. Het is eerder een soort van mislukt cabaret dan dat het op voetbal lijkt. Lachwekkend is het echter ook niet, ik ga eerder huilen van pure ellende dan dat het grappig is.
Verder wil ik, nu ik toch bezig ben met dit topic, nog even zeggen dat ik Dirk Kuyt, de dekselse visserszoon uit Katwijk, graag een stuk of 100 haringen door z'n strot wil duwen, zodat hij nooit meer nog een wedstrijd zal voetballen. Want Kuyt is net als 'Greg' een mongool. Een mongool die niet kan voetballen. Ik ben niet content met deze spelers.
Tot zover mijn tirade over Gregory 'mongool' van der Wiel, ik wens jullie verder nog een fijne dag toe.