die 2de starlet lijkt een beetje doorgezakt aan de voorkantquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:50 schreef Warrick21 het volgende:
Ja, dit zijn interessante occasions die ik zover heb gevonden:
Toyota Starlet - 1.3 XLI 3D met sportwielen uit 1994 (Ik zie wel volgens mij een beetje roest)
http://www.autowereld.nl/(...)2019581/details.html
Toyota Starlet - 1.3 XLi (
http://www.autowereld.nl/(...)1701737/details.html
Hyundai Excel - 1.3I
http://www.autowereld.nl/(...)2124631/details.html
Volkswagen Polo - 1.3
http://www.autowereld.nl/volkswagen/polo/1.3-2123667/details.html
Suzuki Swift - 1.0 (Wel 1.0 en elektrische ramen, meer dat kapot gaan.)
http://www.autowereld.nl/(...)2067995/details.html
Dit zijn slechts occassions op het eerste gezicht. Natuurlijk als de tijd gekomen is, ga ik langs doe ik een proefritje en neem ik kennis mee die er meer over weet!
Zelf heb ik niks met Hyundai, maar het blijken geen slechte auto's te zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:01 schreef Warrick21 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Hyundai Excel? Is het een goeie auto? Ik zie nu eentje voor 1000 euro. Bouwjaar 2000 en 110.000km gelopen.
Ziet er op het eerste gezicht zeer goed onderhouden uit met APK tot Sep 2012.
http://www.autowereld.nl/(...)2122705/details.html
vlotquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:48 schreef monsterd. het volgende:
Een Micra! Wegen 840 kilo en zijn voor jouw budget in een 1.3 versie goed te vinden. Kun je verder ook voor zo'n 35 euro Wa verzekeren. Per maand ben je 18 euro kwijt ongeveer aan belasting![]()
Kortom, vlot en goedkoop![]()
[ afbeelding ]
Is dat omdat ze vaker in de werkplaats staan dan onderweg zijn toevallig?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
een Kia die kosten geen zak en hebben vaak weinig op de teller.
Nee, omdat ze echt van die bejaarden of tweede autootje zijn. Daarnaast zijn ze vrij sober geleverd dus wat er niet op zit kan ook niet kapot.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat omdat ze vaker in de werkplaats staan dan onderweg zijn toevallig?
Het was niet bedoeld als serieuze vraag...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee, omdat ze echt van die bejaarden of tweede autootje zijn. Daarnaast zijn ze vrij sober geleverd dus wat er niet op zit kan ook niet kapot.
Who cares? Die dingen kost 300-500 euro.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld als serieuze vraag...
Waarbij ik overigens aanteken dat Kia (en zeker de wat oudere modellen) meer dan gemiddeld gevoelig is voor storingen.
Met dit weer (of eender welk weer) een uur langs de weg moeten wachten tot de wegenwacht komt is ook kut als je in een autootje rijdt die 500 euro heeft gekost lijkt mij.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Who cares? Die dingen kost 300-500 euro.
Naar welke maatstaven?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:09 schreef welkominspace het volgende:
ik zou je een hyundai lantra aanraden
(...) en een zeer goed rijgedrag.
Die dingen zijn degelijker dan een roestbak als een Ford Ka. Onderdelen kosten geen zak, maar onbekend maakt onbemind.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met dit weer (of eender welk weer) een uur langs de weg moeten wachten tot de wegenwacht komt is ook kut als je in een autootje rijdt die 500 euro heeft gekost lijkt mij.
bijvoorbeeld de excel,en sws beter dan die kleinere auto's (vind ikquote:
De betrouwbaarheidsonderzoeken laten een wat ander beeld zien dan jij hier poogt te schetsen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
Die dingen zijn degelijker dan een roestbak als een Ford Ka. Onderdelen kosten geen zak, maar onbekend maakt onbemind.
Bron?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
De betrouwbaarheidsonderzoeken laten een wat ander beeld zien dan jij hier poogt te schetsen.
Overigens, bij een oudere auto telt gebruik veel zwaarder dan afkomst, dus ik zou sowieso niet zoveel waarde daaraan hechten, maar de stelling dat een Kia in zijn algemeenheid gevoeliger is voor storingen is niet uit de lucht gegrepen.
Jouw maatstaven dus. Ze zijn iig niet bekend om hun zeer goede rijgedrag.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:13 schreef welkominspace het volgende:
bijvoorbeeld de excel,en sws beter dan die kleinere auto's (vind ik)
ik heb er iig eentje gehad en was verkocht
ADAC, Tüv, dat soort jongens...quote:
Die worden ook al gemaakt door Kia?quote:Uit eigen ervaring weet ik dat je bij een Subaru Justy zonder al te veel problemen een paar ton kan rijden.
een 1.3 trekt echt best gauw op hoor. Ik rij iig vlot in mijn micra. Mensen die kijken me soms na als ik ze voorbij rijquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:51 schreef welkominspace het volgende:
[..]
vlot
ik erger me altijd aan micra's op de weg, weet niet wat dat is
johquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jouw maatstaven dus. Ze zijn iig niet bekend om hun zeer goede rijgedrag.
Wat jij waarschijnlijk ervaren hebt is dat door een wat langere wielbasis een auto wat rustiger rijdt. Dat vinden veel mensen prettiger, maar dat heeft dus gewoon te maken met het feit dat het een wat grotere auto is.
Misschien ben je wel heel knap, of extreem lelijk, of...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:27 schreef monsterd. het volgende:
Mensen die kijken me soms na als ik ze voorbij rij
of moeten ze je wel nakijken als je voor ze rijdtquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien ben je wel heel knap, of extreem lelijk, of...
Concrete bron. Dat is zoals zeggen bron: internetquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
ADAC, Tüv, dat soort jongens...
[..]
Die worden ook al gemaakt door Kia?
Ik dacht altijd dat ze door Subaru gemaakt werden. Weer wat geleerd.
Ga je nou bijdehand doen terwijl je vanwege een wat langere wielbasis ineens roept dat een auto een zeer goed weggedrag heeft?quote:
Ik denk dat als de voorkeur van TS uitgaat naar een grotere auto hij daar wel voor zal kiezen. Maar op basis van de OP gaat hij kennelijk voor een kleinere auto. Elk formaat heeft zijn voor- en nadelen.quote:ik vind kleine autootjes wel leuk om lekker schuin bochten door te komen maar dat zoek je nou niet echt in een stadsauto.
daarbij denk ik aan een lekker grote boodschappenkar, vind ik veel praktischer dan zo'n kleine auto iig
Ik had gehoopt dat zo wel duidelijk was dat ik de ADAC mängelreport, de Tüv mängelreport, enz. bedoelde...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Concrete bron. Dat is zoals zeggen bron: internet![]()
En nog steeds is het voor mij onduidelijk wat deze ervaring in vredesnaam zou moeten zeggen over de storingsgevoeligheid van een Kia.quote:Nee,
Eigenlijk is een Subaru justy uit die tijd gewoon een suzuki swift. Die heeft jaren gelopen zonder problemen voor een paar honderd euro.
nee ik doe bijdehand omdat je mijn post nog eens precies herhaaldequote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ga je nou bijdehand doen terwijl je vanwege een wat langere wielbasis ineens roept dat een auto een zeer goed weggedrag heeft?
[..]
Ik denk dat als de voorkeur van TS uitgaat naar een grotere auto hij daar wel voor zal kiezen. Maar op basis van de OP gaat hij kennelijk voor een kleinere auto. Elk formaat heeft zijn voor- en nadelen.
Linkje dan en probleem opgelost.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat zo wel duidelijk was dat ik de ADAC mängelreport, de Tüv mängelreport, enz. bedoelde...
[..]
En nog steeds is het voor mij onduidelijk wat deze ervaring in vredesnaam zou moeten zeggen over de storingsgevoeligheid van een Kia.
Dan hebben wij ook al een andere norm ten aanzien van "precies".quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:39 schreef welkominspace het volgende:
nee ik doe bijdehand omdat je mijn post nog eens precies herhaalde![]()
Maar is het dan niet handig om het op die wijze te verpakken in plaats van een specifiek model?quote:als Ts een kleine auto wil zou ik hem de charade aanraden zoals eerder genoemd.
maar grotere auto's zijn ook zeker de moeite waard om te bekijken.
Nou jongen, wil je graag een jij-bak maken? Ga lekker je gang.quote:en trouwens, ik zie hier in dit topic wel iemand die nog veel bijdehanter bezig is hoor
Die dingen worden gepubliceerd op papier. Samenvatting van de ADAC kun je met google wel traceren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Linkje dan en probleem opgelost.
Het is een reactie op mijn opmerking dat Kia vaker storingen heeft dan gemiddeld en DAT kan ik niet plaatsen.quote:Dat was mijn eigen ervaring met een klein autootje en dat was dus geen KIA. Zo moeilijk is het toch niet om te volgen?
Nee, jij beweert wat, jij komt met de bron. Zo simpel werkt dat systeem.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die dingen worden gepubliceerd op papier. Samenvatting van de ADAC kun je met google wel traceren.
[..]
Het is een reactie op mijn opmerking dat Kia vaker storingen heeft dan gemiddeld en DAT kan ik niet plaatsen.
(en dan nog: ik ken iemand die vrijwel storingsvrij in een BX met meer dan 3 ton rond reed, maar dat wil niet zeggen dat een BX niet meer dan gemiddeld gevoelig is voor storingen)
Ik ben met de bron gekomen. Een verwijzing is genoeg. Anders zou een gemiddeld wetenschappelijk boek geleverd worden met een vrachtauto vol bronmateriaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee, jij beweert wat, jij komt met de bron. Zo simpel werkt dat systeem.
Ga er eens in rijden en indien mogelijk neem je iemand mee met daadwerkelijk verstand van auto's.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:30 schreef Warrick21 het volgende:
Ik kan een goed onderhouden (met onderhoudsboekje!) 5-deurs Hyundai Excel uit 1999 met 129.000 op de teller komen ophalen voor slechts 750 euro. (Prijs was 1000 euro, dealer ging akkoord met bod).
Doen of niet doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |