abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107144695
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:04 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb nog nooit bewust m'n voeding geteld, is dit een beetje goed?

http://i.imgur.com/IVUij.png

22 jaar, goed gewicht maar te veel vet op buik (20% is een gok, volgens die militaire methode), nog nooit iets met gewichten gedaan maar wil het wel serieus gaan aanpakken nu. Eigenlijk maakt het me niet uit wat ik eet, gewoon wat het beste/gezondste is. Wil de komende maanden dus eerst m'n vetpercentage omlaag brengen zonder lichter te worden, groter worden komt daarna wel. Daarom dacht ik eraan om gewoon normaal te eten, maar daar bovenop wel 3x per week krachttraining en meteen daarna HIIT.

Idee is dus om iedere dag van de week een beetje te variëren, maar wel iedere week hetzelfde.

Is dit een beetje goed?

gr beginnertje xoxo
Wat een coole spreadsheet, zelfgemaakt in Excel of ergens online? Do you mind sharing?

En hoe kan het dat je zo weinig eiwit uit die whey isolaat haalt, koolhydraten verwisseld met eiwit? :P
pi_107145073
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:28 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wat een coole spreadsheet, zelfgemaakt in Excel of ergens online? Do you mind sharing?

En hoe kan het dat je zo weinig eiwit uit die whey isolaat haalt, koolhydraten verwisseld met eiwit? :P
Oeps idd verwisseld :P overheen gekeken, nou klopt er sowieso niks meer van.

Heb het zelf gemaakt ja, werkt alleen nog niet zo goed als dat het eruit ziet want moet alles handmatig toevoegen in de database. Wil eerst het voedings- en trainingsschema zelf in orde hebben zodat ik maandag kan beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deeltjesversneller op 23-01-2012 17:47:31 ]
pi_107159223
Waarom geen magere kwark?

Vind het helemaal niet zo'n slecht schema, hier ga je (zeker in het begin) echt wel resultaat mee boeken. Zou wel de carbs wat meer verdelen over de dag.

En 1 shake bij het opstaan en 1 post workout.

Multivitje en Omega 3 erbij.

Wat ga je doen qua training, Starting Strength toevallig? Vind ik wel een aanrader (de variant MET de chin-ups en dips dan).
pi_107303171
Thx bros :)
pi_109800325
ik lees de laatste tijd veel over intermitted fasting, iedereen zegt dat het werkt maar ik dacht juist dat je 's ochtends goed moest ontbijten om de stofwisseling op gang te laten komen, en over de dag verspreid eten, hoe zit dat dan?

[ Bericht 7% gewijzigd door Deeltjesversneller op 02-04-2012 13:00:20 ]
pi_110215716
Is het prima als ik ongeveer anderhalf uur voor het slapen gaan een glas halfvolle melk drink :?
Op dit moment is mijn doel vetverlies en probeer ik koolhydraten zo vroeg mogelijk te eten.

Daarnaast eet ik rond 6 uur de grote maaltijd (vaak kip, rijst etc.) dan wacht ik ongeveer 1,5 uur, en bij terugkomst eet ik ene bord met fruit. Is het beter als ik dit andersom doe of valt dat wel mee? In de middag ben ik vaak onderweg en dan heb ik slechts een zak noten bij me ofzo.

[ Bericht 33% gewijzigd door SwaPore op 12-04-2012 17:59:43 ]
pi_110217406
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik lees de laatste tijd veel over intermitted fasting, iedereen zegt dat het werkt maar ik dacht juist dat je 's ochtends goed moest ontbijten om de stofwisseling op gang te laten komen, en over de dag verspreid eten, hoe zit dat dan?
Je stofwisseling vertraagt niet in een fast van 24 uur of minder. Uit mijn hoofd pas na een fast van een paar dagen.
Stofwisseling gaat dus niet naar beneden.
6x per dag eten doet ook niets aan je stofwisseling.
pi_110517591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 07:53 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Je stofwisseling vertraagt niet in een fast van 24 uur of minder. Uit mijn hoofd pas na een fast van een paar dagen.
Stofwisseling gaat dus niet naar beneden.
6x per dag eten doet ook niets aan je stofwisseling.
Dat niet, maar het zuinig omgaan met de aminozuren duurt nogal lang. De eerste week blijft je proteine afbraak ongeveer gelijk aan hoe het zou zijn in een gevoede staat, ergo, je verliest spier. Zie verloop van stikstof excretie gedurende het vasten (Owen et al. 1990).

Stofwisseling blijft nog wel even op peil ja, T3 daalt wel al (heel) licht gedurende de eerste 32 uur, maar SNS wordt meer geactiveerd en meer adrenaline excretie gedurende de eerste week, wat het uitbalanceert (je zou wellicht zelfs een stijging kunnen observeren).Na 2 dagen is stofwisseling echter wel redelijk gezakt dunkt me gezien de vrij forse daling in T3 (en stijging in rT3) verder.
pi_110541878
In hoeverre is het nodig om vitamine supplementen in te nemen als iemand fanatiek sport? (6x per week)
pi_110542448
Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld deze:
http://bodyenfitshop.nl/k(...)tion/ultra-fine-oats
En:
http://www.xxlnutrition.nl/waxy-maize/xxl-nutrition

Ik had vorig jaar een combo pakket optimum nutrition standard gold whey + waxy maize gekocht. De whey ging al eerder op en heb nu een pot whey van bodyenfitshop eigenmerk staan. En nu is de waxy maize op en heb nu de 5kg verpakking van de ultra fine oats gekocht. Krijg het morgen binnen.

Vind groei niet heel belangrijk. herstel daarentegen wel.

Ik heb een zware baan en merkte vorig jaar dat ik de whey wel kon missen en dat de waxy maize mij meer groei en (kracht)uithoudingsvermogen gaf dan whey alleen.

Ik heb nu dus de 5kg verpakking voor ¤16,- gekocht. Terwijl merk producten tegen de ¤30,- aan zit voor maar 2KG.

Waar zit het verschil in dan vraag ik mij af. Is die dure dan echt zo veel beter of is het meer marketing en betaal je daar meer voor?
Mocht niemand antwoorden dan kan ik binnen een paar weken uitsluitsel geven of de 5KG oats net zo goed is als de relatief dure waxy maize van optimum nutrition. :P
pi_110542636
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:21 schreef EdwinNL het volgende:
In hoeverre is het nodig om vitamine supplementen in te nemen als iemand fanatiek sport? (6x per week)
Ligt er aan wat je doet en hoe intensief.

Maar het is wel aan te raden. Vooral vitamine B.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2012 18:40:25 ]
pi_110542658
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:21 schreef EdwinNL het volgende:
Ik weet niet in hoeverre het nodig is maar ik gebruik dagelijks de vitamines van de kruidvat voor sporters (300% itt 100% in de "normale")
pi_110542683
oats is niet hetzelfde als waxy maize he
pi_110542873
Ok, maar wat is het verschil dan?

Het gaat mij voornamelijk om de carbs voor het herstel van mijn spieren.

Ik til wasmachines van 100KG de trap op en af dus spierafbraak is een serieus probleem als je een uur in de auto zit om daarna met verzuurde/luie spieren direct met een zwaar apparaat te gaan slepen. :')
pi_110544628
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:40 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je doet en hoe intensief.

Maar het is wel aan te raden. Vooral vitamine B.
Ik ben een triatleet die Ironman's loopt. En ik doe aan kracht- uithoudingsvermogen training.
pi_110544661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:40 schreef Re.active het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre het nodig is maar ik gebruik dagelijks de vitamines van de kruidvat voor sporters (300% itt 100% in de "normale")
En waarom gebruik je dat?
pi_110554727
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:21 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

Ik ben een triatleet die Ironman's loopt. En ik doe aan kracht- uithoudingsvermogen training.
Ik raad jou (en de rest van dit topic) deze raw natural whey protein aan:
http://rawfoodsuperfood.c(...)otein-chocolate.html
pi_110557723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:50 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik raad je Clen en ECA Vitamines aan, dat is het beste voor jou.
Eventueel een Pre workout met wat extra 1 3 dimethylamylamine.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:12 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik raad jou (en de rest van dit topic) deze raw natural whey protein aan:
http://rawfoodsuperfood.c(...)otein-chocolate.html
Waarom raden jullie mij deze aan?
  vrijdag 20 april 2012 @ 14:48:34 #119
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_110558006
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:30 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

[..]

Waarom raden jullie mij deze aan?
Het zijn allebei onzin posts Edwin. Helaas.

Ik kan maar half dingen aanpassen op het moment...
pi_112719301
  zondag 10 juni 2012 @ 23:31:10 #121
58789 Snakey
-||||--------||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')