abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:01:25 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946228
quote:
De politie heeft waarschijnlijk het lichaam gevonden van de 10-jarige Jennefer van Oostende. In Rotterdam is een lichaam gevonden in het huis van een 26-jarige man die vannacht werd opgepakt in verband met de verdwijning van het meisje.

De verdachte is de ex van de zus van Jennefer. Het meisje verdween zaterdag. Gisteravond werd een Amber-alert voor haar uitgegeven.

Volgens de ex had ze zijn huis na een ruzie verlaten en was ze naar haar vader vertrokken. Maar daar kwam ze nooit aan. Het is nog niet zeker of het gevonden lichaam van Jennefer is.
Bron

I
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:03:13 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Bron

I
quote:
’Ze is vast bij een vriendinnetje…’

Nabestaanden van het omgebrachte meisje Jennefer van Oostende (10) zijn woedend. Volgens de familie trad de Rotterdamse politie het eerste etmaal nauwelijks op. „Jennefer raakte zaterdagmiddag om zes uur vermist. We deden ’s avonds aangifte, maar werden niet serieus genomen. Ze logeert vast bij een vriendinnetje en komt wel weer boven water, zei de politie. Ook toen we ’s avonds laat belden dat ze nog steeds vermist was, verweet de politie ons dat we de zaak overdreven. Nota bene bij een kind van tien jaar”, aldus Jennefers oudste zus Sandra.

In het onderzoek naar de moord op het meisje Jennefer lijkt de politie een reeks fouten te hebben gemaakt, zegt de familie.

Anthony K. (26), die gisterochtend werd aangehouden voor de moord, heeft het kind volgens de nabestaanden misbruikt. Jennefers lichaam werd gisteren levenloos aangetroffen in de woning van de voormalige zwager van het slachtoffertje, aan de Boergoensestraat in Rotterdam.

„De politie heeft ons laten weten dat hij haar heeft verkracht. Hoe Jennefer is omgebracht weten wij nog niet”, vertelt Sylvia, de tante van het meisje.

Volgens de politie is de vermissing van het meisje zaterdagavond echter grootschalig opgepakt. Niet alleen politiemensen, maar ook buurtbewoners, taxichauffeurs en medewerkers in het openbaar vervoer werd gevraagd uit te kijken naar het meisje. De huiszoeking in de woning, zondagavond, vond plaats naar aanleiding van telefoontaps.
bron

quote:
Jennefer vertrouwde moordenaar

Een doerak, een spring-in-’t-veld en niet op haar mondje gevallen. De 10-jarige Jennefer van Oostende stond haar mannetje, maar tegenover het geweld van de 26-jarige Anthony K. was ze niet opgewassen.

In het bijzijn van haar neefje en nichtje blies het Rotterdamse meisje, dat net als haar familie niet bekend was bij jeugdzorg, waarschijnlijk zaterdagavond al haar laatste adem uit. Om het leven gebracht door de ex-vriend van haar zus, een man waar ze vaker naartoe ging om te spelen en die ze blind vertrouwde.

Voor haar bezorgde ouders en familieleden kwam zo een triest einde aan een zoektocht, waarbij de hele buurt in Rotterdam-Zuid had meegeholpen. Politiemensen kwamen maandagmorgen vertellen dat er in het huis een stoffelijk overschot was aangetroffen van een klein meisje, vermoedelijk ging het om Jennefer. Het meisje was waarschijnlijk helemaal nooit vertrokken uit de woning van haar ex-zwager. Pas laat in de avond werd duidelijk dat het lichaampje inderdaad van het meisje was dat sinds zaterdagavond vermist was.

Witte tent

In de benedenwoning aan de Boergoensestraat en op het lichaampje werd gisteren de hele dag onderzoek verricht door de politie. Voor de deur was een witte tent neergezet. Buurtbewoners keken, vaak zwijgend, toe hoe rechercheurs in witte pakken in en uit liepen en hoe agenten in uniform ervoor zorgden dat niemand achter de afzetting kwam.

Voor de familie duurt het lang, veel te lang. Zij zijn na twee emotionele dagen aan het einde van hun krachten. De hoop ebde naarmate de uren verstreken langzaam weg.

Toen de rechercheurs op de stoep stonden, konden ze in eerste instantie niet bevatten dat de ex-zwager, die opgenomen was geweest in het gezin, hun dit had aangedaan. Maar na alle onzekere uren vielen de puzzelstukjes plots op hun plek.

Zoekacties

Het was vrienden al opgevallen dat K. niet had meegeholpen met de uitgebreide zoekacties. „Hij heeft wel een poster op ’t raam geplakt, de smeerlap”, zegt een vrouw die bevriend is met de familie. Ook voor het huis aan de lantaarnpalen hangen afbeeldingen van het toen nog vermiste meisje. Voorbijgangers schudden hun hoofden.

De boosheid, maar ook de ontzetting was groot. „Waarom? Dat is eigenlijk de vraag waar iedereen antwoord op wil”, vertelt een emotionele vriendin van de familie, die in het weekeinde nog mee heeft gezocht. „Hij zou haar na een ruzie hebben vermoord. Natuurlijk halen kinderen wel eens het bloed onder je nagels vandaan, maar het komt toch niet in je hoofd op om een kind te vermoorden?”

Zij heeft het idee dat hij mogelijk tot zijn daad is gekomen onder invloed van drank en drugs. „Ik zou het anders ook niet kunnen verklaren.”

Vaag en stil

Anthony K. woonde, aldus buurtbewoners, nog niet zo lang in de benedenwoning. Ze zijn niet positief over de donkere jongen en omschrijven hem als ’vaag’ en ’stil’. Veel mensen snappen dan ook niet goed dat Jennefer zonder toezicht bij hem was. „Maar haar neefje en nichtje waren daar ook, dus blijkbaar hadden ze niet het idee dat hij haar iets zou kunnen aandoen. Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten”, verzucht één van hen.

Jennefer was het nakomertje in een gezin van vier. De benjamin was, aldus vrienden van de familie, echt het oogappeltje van het gezin. „Ze werd op handen gedragen.” Haar oudere zus omschrijft het meisje als ’ondeugend en een doerak’, maar ook als ’vrolijk’ en ’een prinsesje’.

Ook op haar school was ze geliefd. Het verdrietige bericht kwam daar hard aan. „De kinderen reageerden geschokt, verdrietig en bang”, aldus directeur Hans van Wenum van de school voor christelijk speciaal basisonderwijs De Koppeling.
bron
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_102946294
Eerlijk gezegd vond ik dat helemaal niet zo'n vreemd punt, en werd er volgens mij helemaal niet gezegd dat Jennefer daarom vermoord is.

Kutkinderen worden nou eenmaal wel eens vergoeilijkend doerakje of heel spontaan genoemd.
Dat heeft verder niks met de zaak te maken, maar toch.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:07:09 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:05 schreef lezzer het volgende:

Dat heeft verder niks met de zaak te maken, maar toch.
Daarom juist. En dan suggereren dat haar opvoeding haar dood is gebleken omdat ze een eufemistisch doerakje was, is te belachelijk en grof voor woorden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  FOK!fotograaf dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:10:56 #5
145146 Andyy
pi_102946418
boeiend, erg tragisch wel dat er een kind is omgebracht, maar rot op met de mediahype er omheen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:11:47 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102946437
Ze is misbruikt en vermoord, door de man die claimt dat ze na een ruzie over bioscoopkaartjes uit zijn huis vertrokken is.
Om dan vervolgens de suggestie te wekken dat het kind de dader wel verrot gescholden zal hebben om die bioscoopkaartjes is simpelweg ongepast.
De kans is groot dat er nooit een bioscoopkaartjesruzie is geweest, en als ze hem verrot gescholden heeft dan was dat waarschijnlijk omdat hij haar misbruikte en bezig was haar te vermoorden.
Dat hoeft niemand van mij in stilte of zonder schelden te ondergaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:12:03 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946443
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daarom juist. En dan suggereren dat haar opvoeding haar dood is gebleken omdat ze een eufemistisch doerakje was, is te belachelijk en grof voor woorden.
Dat soort dingen haal ik verder weg, dit is nieteens meer een mening, dit is heel veel stappen tever.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:12:45 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:12 schreef yvonne het volgende:

Dat soort dingen haal ik verder weg, dit is nieteens meer een mening, dit is heel veel stappen tever.
Je bent een popje!
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:14:01 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946491
Topicpointer geplaatst.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:18:08 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_102946564
Treurig nieuws natuurlijk, maar er valt verder weinig over te discussiëren lijkt me?
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:20:28 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Treurig nieuws natuurlijk, maar er valt verder weinig over te discussiëren lijkt me?
Het is toch nieuws? :D
Es kijken: jep het heet hier: nieuws & achtergronden ^O^

pi_102946686
quote:

[..]

Eens, dat is grof. Alleen ik las dat dus niet in de opmerking :)
Maar goed, punt is helder.
pi_102946786
quote:

[..]

Die conclusie trek je zelf, ik ben nooit in de buurt gekomen van dit statement. Ben het er ook niet mee eens. Mijn punt begon bij het feit dat de Telegraaf haar als "Doerak, spring-in-'t-veld" omschreef, en ik dat een te positieve omschrijving vind.
Het zelfde valt overigens te zeggen voor de verdachte, die volgens menigeen spontaan "dood mag vallen" en "het recht om te leven heeft verloren" (ja, heb het echt gelezen). Dat is dan weer een verdachte. En een mens, met óók positieve kanten.

Niet zo zwart-wit allemaal. Meisje van tien was een doerakje, en die kerel was een crimineel die alles aan gort sloeg. Zo kan het nou eenmaal niet zijn gegaan.

//edit: wat Lezzer eigenlijk al zegt.
pi_102946807
Hey y, wellicht een beetje zurig, maar er staat zo een pointer, terwijl je zelf een (in mijn ogen overdreven emotioneel geschreven) stuk uit de Telegraaf plaatst waar al die info al in staat.

sorry voor mijn Maanvisesque-opmerking
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:31:27 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946841
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey y, wellicht een beetje zurig, maar er staat zo een pointer, terwijl je zelf een (in mijn ogen overdreven emotioneel geschreven) stuk uit de Telegraaf plaatst waar al die info al in staat.

sorry voor mijn Maanvisesque-opmerking
Ja.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:31:32 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946844
quote:
Ze hadden ruzie omdat zij haar bioscoopkaartjes niet kreeg. In die ruzie was ze geen "doerakje toch!", maar een aggresief persoon die "Kanker toch op kankerlijer sterf geef me godverdomme die kankerkaartjes" - want zo zíjn die 10-jarige kids in Rotterdam nou eenmaal tegenwoordig.
Dus ...
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:32:00 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:29 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Die conclusie trek je zelf, ik ben nooit in de buurt gekomen van dit statement. Ben het er ook niet mee eens. Mijn punt begon bij het feit dat de Telegraaf haar als "Doerak, spring-in-'t-veld" omschreef, en ik dat een te positieve omschrijving vind.
Het zelfde valt overigens te zeggen voor de verdachte, die volgens menigeen spontaan "dood mag vallen" en "het recht om te leven heeft verloren" (ja, heb het echt gelezen). Dat is dan weer een verdachte. En een mens, met óók positieve kanten.

Niet zo zwart-wit allemaal. Meisje van tien was een doerakje, en die kerel was een crimineel die alles aan gort sloeg. Zo kan het nou eenmaal niet zijn gegaan.

//edit: wat Lezzer eigenlijk al zegt.
Nu suggereer je weer dat het het meisje d'r eigen schuld was.

Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:32:40 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946871
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus ...
Ja, ben wel klaar met die user, jij? *)

pi_102946898
Wat is een topicpointer? :@
-weg-
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:34:42 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:32 schreef yvonne het volgende:
Ja, ben wel klaar met die user, jij? *)
Ik ook. Ik pak nog even een espresso en ga verder met een artikel over - I kid you not - het Centrum voor Jeugd & Gezin.
pi_102946938
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus ...
Volgens mij stond er nog een stuk voor en trek je het nu uit z'n verband.
Ik ben het eens dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken, maar volgens mij wordt hier iets gecreëerd dat er niet was.
pi_102946944
Ben benieuwd met wat voor uitschot die zus de volgende keer thuiskomt.
pi_102946989
'Doerakje' komt neer op idioot dus?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:38:56 #24
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_102947014
Is dit een deel II (of III etc.) van dit topic ofzo? Staat niet in de titel, maar anders begrijp ik de reacties niet helemaal. :?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:39:02 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102947018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij stond er nog een stuk voor en trek je het nu uit z'n verband.
Ik ben het eens dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken, maar volgens mij wordt hier iets gecreëerd dat er niet was.
Er is geen verband om uit te trekken als je de reden van vertrek die de dader opgaf serieus neemt terwijl het kind nooit vertrokken is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')