Pff, die HKD blijft ook maar dalen ten opzichte van de euro. Zit vanaf augustus een half jaar in HK en kan mijn budget elke paar maand weer met 10% omhoog gooien. Misschien toch maar vast wat inkopen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:39 schreef Bajskorv het volgende:
Ik wissel mijn HKD inkomen inmiddels niet meer om en laat zet het weg op een HKD rekening. In EUR heb ik vooral schuld (hypotheek) en het eigen vermogen in mijn huis. Inflatie lijkt me prima, mijn lasten in GBP worden nu al steeds lager (GBP is mij hoofdinkomen). Ik twijfel nog of ik vast wat meer GBP moet omwisselen naar EUR... wel verleidelijk...
Dan kan je waarschijnlijk makkelijker een USD rekening openen en daar wat van opslaan. Vervolgens wanneer je ze nodig hebt weer omzetten naar HKD, die twee zijn toch gelinkt. Ik heb zelf mijn HKD rekening bij HSBC in Azie, maar ik vermoed dat de Rabo me er niet mee zou kunnen helpen...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:22 schreef Kaas- het volgende:
Aangezien je er zelf ook mee te maken hebt: weet je misschien of ik hier in NL ook ergens alvast gewoon HKD op een rekening kan zetten tegen normale kosten of kan je ze beter even in 'je oude sok' bewaren?
p.s. Wat ik zei over HKD en EUR moest inderdaad andersom uiteraard.
Uiteraard hebben de euro's dan nog gewoon waarde. Er zijn veel meer factoren die de waarde van de euro bepalen dan alleen de kredietwaardigheid van Spanje.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:35 schreef Sosa het volgende:
Dollars lijkt me wel het aantrekkelijkst.
oja, nav dit bericht:
http://www.rtl.nl/compone(...)wij-ook-failliet.xml
what if... als Spanje (en dus NL) failliet gaat, zijn onze euro's dan sowieso nog iets waard? Hoe werkt dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |