abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112230568
Zwitserse frank zou ik zelf niet in durven te stappen (of vooral niet willen). De Zwitserse centrale bank zal er telkens alles aan doen om die munt niet enorm te laten apprecieren.
pi_112253411
Ik wissel mijn HKD inkomen inmiddels niet meer om en laat zet het weg op een HKD rekening. In EUR heb ik vooral schuld (hypotheek) en het eigen vermogen in mijn huis. Inflatie lijkt me prima, mijn lasten in GBP worden nu al steeds lager (GBP is mij hoofdinkomen). Ik twijfel nog of ik vast wat meer GBP moet omwisselen naar EUR... wel verleidelijk...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112307040
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:39 schreef Bajskorv het volgende:
Ik wissel mijn HKD inkomen inmiddels niet meer om en laat zet het weg op een HKD rekening. In EUR heb ik vooral schuld (hypotheek) en het eigen vermogen in mijn huis. Inflatie lijkt me prima, mijn lasten in GBP worden nu al steeds lager (GBP is mij hoofdinkomen). Ik twijfel nog of ik vast wat meer GBP moet omwisselen naar EUR... wel verleidelijk...
Pff, die HKD blijft ook maar dalen ten opzichte van de euro. Zit vanaf augustus een half jaar in HK en kan mijn budget elke paar maand weer met 10% omhoog gooien. Misschien toch maar vast wat inkopen. }:|
pi_112307831
Je bedoelt dat de HKD stijgt, de euro is namelijk de grote daler. Gewoon dollars inkopen, is makkelijker en ze zijn toch gelinkt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_112309471
Aangezien je er zelf ook mee te maken hebt: weet je misschien of ik hier in NL ook ergens alvast gewoon HKD op een rekening kan zetten tegen normale kosten of kan je ze beter even in 'je oude sok' bewaren?

p.s. Wat ik zei over HKD en EUR moest inderdaad andersom uiteraard.
pi_112313596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:22 schreef Kaas- het volgende:
Aangezien je er zelf ook mee te maken hebt: weet je misschien of ik hier in NL ook ergens alvast gewoon HKD op een rekening kan zetten tegen normale kosten of kan je ze beter even in 'je oude sok' bewaren?

p.s. Wat ik zei over HKD en EUR moest inderdaad andersom uiteraard.
Dan kan je waarschijnlijk makkelijker een USD rekening openen en daar wat van opslaan. Vervolgens wanneer je ze nodig hebt weer omzetten naar HKD, die twee zijn toch gelinkt. Ik heb zelf mijn HKD rekening bij HSBC in Azie, maar ik vermoed dat de Rabo me er niet mee zou kunnen helpen...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:35:50 #57
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_112327482
Dollars lijkt me wel het aantrekkelijkst.

oja, nav dit bericht:
http://www.rtl.nl/compone(...)wij-ook-failliet.xml

what if... als Spanje (en dus NL) failliet gaat, zijn onze euro's dan sowieso nog iets waard? Hoe werkt dat?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_112336633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:35 schreef Sosa het volgende:
Dollars lijkt me wel het aantrekkelijkst.

oja, nav dit bericht:
http://www.rtl.nl/compone(...)wij-ook-failliet.xml

what if... als Spanje (en dus NL) failliet gaat, zijn onze euro's dan sowieso nog iets waard? Hoe werkt dat?
Uiteraard hebben de euro's dan nog gewoon waarde. Er zijn veel meer factoren die de waarde van de euro bepalen dan alleen de kredietwaardigheid van Spanje.

Hans de Geus is vziw geen gezaghebbende econoom, maar een reporter die mogelijk economie heeft gestudeerd. Ik vraag me af hoeveel inzicht hij daadwerkelijk heeft in de Spaanse posities van Nederlandse banken en verzekeraars. In het artikel staan in ieder geval geen onderbouwde berekeningen. Het bericht lijkt een beetje op sensatie waarde geschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')