abonnement Unibet Coolblue
pi_102943080
este mensen,

mijn verhaal gaat als volgt: ik was een vervend blower. Een paar dagen geleden kreeg ik paranoïde gedachtes. Ik dacht dat mensen achter mijn rug dingen aan vertellen waren want uiteindelijk niet waar bleek te zijn. Ik dacht gelijk aan een psychose en ben toen meteen gestopt met blowen. Ik blijf echter wel wat vreemde effecten houden: ik voel de hele tijd tintelingen in mijn voorhoofd alsof mijn hersenen in te warm zijn, en ook op andere plekken van mijn lichaam. Verder lukt het me ook veel minder goed om dingen te lezen, en uit te leggen. Ik krijg ook soms een angstig gevoel in men maag, alsof er iets staat te gebeuren. Ik heb er ook veel moeite mee om men gedachtes te focussen, en denk eigenlijk de hele tijd aan mijn toestand. Ik probeer er telkens niet aan te denken, maar dat lukt me steeds niet. Nu vraag ik mij af wat ik moet doen?Komen deze effecten iemand bekend voor? Hebben mensen ervaring hiermee. En moet ik gelijk een psychiater inschakelen of eerst een paar dagen afwachten wat er gebeurt. Alvast bedankt voor het antwoord.

PS. Heb in het verleden kennisgemaakt met psychoses via een hele goede vriend van me, die helemaal doorgeslagen is
pi_102943139
Hmm, kan dit niet beter onder 'uitgaan en vrije tijd' ? In ieder geval...

Hoe lang ben je er al mee gestopt? Het kan best zo zijn dat je gewoon last hebt van een cold turkey. Heb er voor de rest totaal geen ervaring mee, alleen dat ik zo af en toe blow...

Als je er echt al heel lang last van hebt zou je toch maar eens wat hulp moeten gaan zoeken. Laat je trouwens ook niet bang maken door de ervaringen van je vriend, gewoon rustig blijven en rustig handelen
pi_102943169
Klinkt wel als een psychose. Mijn broertje had iets soortgelijks na speed, maar dat werd vanzelf minder en na 2 weken had ie nergens last meer van. Je kan het altijd even aanzien. Als het erger wordt wel even langs de huisarts gaan.
pi_102943252
Welke symptomen had je broertje dan precies??
pi_102943281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 01:10 schreef avenable het volgende:
Welke symptomen had je broertje dan precies??
Paranoïde gevoelens, wanen dat wij het slecht met hem voor hadden, angsten en neerslachtigheid, weinig spreken, terugtrekken en niks ondernemen de hele dag. Ook een korte periode van agressie naar ons toe, maar toen was hij nog onder invloed dus of het toen al de psychose was of enkel de drugs weet ik niet.
pi_102943287
Ik heb geen idee of een het een psychose is, als het niet verbetert zou ik zeker even langs de huisarts gaan.

Ik heb zelf ook jarenlang geblowd, op een gegeven moment werd ik er ook heel paranoia en onzeker van.

Daarna nog een paar keer geblowd en elke keer kwam dat gevoel van onzekerheid,paranoia weer terug. Bijvoorbeeld alles op jezelf betrekken. Al zag ik iets op tv,dacht ik dat het over mij ging. Het was bij mij wel over nadat het was uitgewerkt.

Nou blow ik gelukkig al een aantal jaar niet meer. Ik hoop voor je dat het snel over is, zo niet, even langs de huisarts
pi_102943366
Als je in een echte psychose zit heb je dit zelf niet meer door en weet je ook niet meer wat je doet.

Waarschijnlijk ben je gewoon bang. Waarvoor dat maakt niet zoveel uit. Ga gewoon naar de huisarts. Die kan je bloed/urine e.d. controleren om je gerust te stellen en tevens bevestigen dat je geen psychose hebt.

Succes ermee.
pi_102943432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 01:31 schreef MarkyMarkx het volgende:
Als je in een echte psychose zit heb je dit zelf niet meer door en weet je ook niet meer wat je doet.
Dat is niet waar:

quote:
Sommige mensen weten van zichzelf niet dat ze een psychose hebben of hebben gehad, terwijl anderen zelfs tijdens de psychose weten dat hun perceptie van de werkelijkheid niet kan kloppen, en zichzelf daarom aanmelden voor behandeling.
pi_102943437
Kan de huisarts een psychose vaststellen via bloed of urine?

Probeer er met zoveel mogelijk mensen over te praten, t enige probleem is dat ik nog steeds angstaanvallen krijg. Niet heel sterk ofzo maar opeens een soort onbehagelijk gevoel. Gelukkig heb ik daar nu een pilletje voor gekregen van de dokters bij de huisartspost. Verder kan ik nog nauwelijks interesse vinden in andere dingen. Verder kan ik nog nauwelijks interesse vinden in andere dingen, en het enige waar in nu mee bezig is vragen proberen te zoeken op internet.
pi_102943458
Kan ook zijn dat je voortekenen van een psychose hebt, en nog geen echte psychose:

quote:
Vroege signalen of voortekenen van psychose zijn er vòòrdat een psychose begint.
Voor een psychose begint kun je last hebben van:

moeite om je aandacht ergens bij te houden
moe zijn
lusteloosheid, nergens zin in hebben
sombere stemming
slaapproblemen
achterdochtig zijn
minder vertrouwen in anderen
geïrriteerde reacties op je omgeving
problemen in je sociale contacten
gebrek aan gevoel in contacten/relaties
minder reageren op dingen die gebeuren in je omgeving
onlogische gedachtegangen
verandering in je gedrag
vermindering van je persoonlijke verzorging en hygiëne.
Hoe dan ook, zoals ik al zei even afwachten zo lang het dragelijk is. Maar als je je echt zorgen maakt gewoon even huisarts raadplegen, die je dan misschien zal doorverwijzen. Of langs je psych gaan als dat rechtstreeks kan, weet ik eigenlijk niet.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:59:47 #11
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102943524
Het is altijd handig om een afspraak te maken met je huisarts. Die kan dan beoordelen of je doorverwezen moet worden en of je angsten gegrond zijn.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:45:02 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_102943742
Het lijkt meer op hyperventilatie.
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 04:01:57 #13
21636 Feestkabouter
pi_102943765
moeite om je aandacht ergens bij te houden
moe zijn
lusteloosheid, nergens zin in hebben
sombere stemming
slaapproblemen
achterdochtig zijn
minder vertrouwen in anderen
geïrriteerde reacties op je omgeving
problemen in je sociale contacten
gebrek aan gevoel in contacten/relaties
minder reageren op dingen die gebeuren in je omgeving
onlogische gedachtegangen
verandering in je gedrag
vermindering van je persoonlijke verzorging en hygiëne.

heb ik allemaal (al heel lang), op die ene na.
en bij mij heet het gewoon overspannen en/of depressief.
pi_102943789
Sommige kunnen gewoon niet tegen wiet. En dat bedoel ik niet onaardig! Ik heb dit ook gehad ben nu een jaar bijna anderhalf gestopt. Ik was erg paranoide onzeker en helemaal in mezelf gekeerd. Ik voelde me vet ongemakkelijk op straat en ik had last van hartkloppingen. Ik was egt het totaal tegenovergestelde geworden van dat ik eigenlijk ben. Maar ik ben nu gestopt en alles komt gewoon beetje.bij beetje weer terug. Is niks om je zorgen over te maken. Gewoon je leventje oppaken en lekker met je vrienden omgaan. Praat jezelf vooral geen dingen aan. En als je er moeite mee hebt ga je naar een huisarts. Ik heb inmiddels in de tussentijd een paar keer geblowt om te kijken of dat ging en ik kreeg alleen maar een lachkick verde niks.
Scratch
pi_102943790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 04:01 schreef Feestkabouter het volgende:
moeite om je aandacht ergens bij te houden
moe zijn
lusteloosheid, nergens zin in hebben
sombere stemming
slaapproblemen
achterdochtig zijn
minder vertrouwen in anderen
geïrriteerde reacties op je omgeving
problemen in je sociale contacten
gebrek aan gevoel in contacten/relaties
minder reageren op dingen die gebeuren in je omgeving
onlogische gedachtegangen
verandering in je gedrag
vermindering van je persoonlijke verzorging en hygiëne.

heb ik allemaal (al heel lang), op die ene na.
en bij mij heet het gewoon overspannen en/of depressief.
Dan heb je een toepasselijke naam :P Grapje uiteraard, die heb je heul niet!

Het is ook inderdaad een beetje een lijstje dat bij allerlij stoornissen wel zou passen ja., daarom hou ik niet van die lijstjes mensen worden er nogal overdreven van en gaan allemaal zelfdiagnoses stellen die vaak niet kloppen maar omdat ze denken van wel gaan ze zich er onbewust naar gedragen en zich dan alleen maar nog drukker maken.

Ik weet niet in hoeverre je van alleen blowen psychoses kunt krijgen, lijkt mij meer iets voor harddrugs maar daarintegen is wiet tegenwoordig ook 'harddrugs' :')

Van blowen an sich worden mensen wel paranoia, dat had ik vroeger ook. Gevoel dat iedereen over me lulde en ik mijn naam steeds hoorde bij groepjes mensen wat gewoon bullshit was maar dit gaat gewoon weg als je weer nuchter wordt.

Ik vind het niet klinken als een psychose, en erger dan dit zal het ook niet worden als je lekker van de drugs af blijft. Jouw lichaam kan er blijkbaar niet zo goed tegen.
pi_102943879
Gewoon doorgaan met smoken men
Huehue
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:18:40 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102944561
Ga naar je huisarts is het enige wat juist is, niet hier iig.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')