abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102939223
Update: vergeet het juiste onderwerp te typen, moet zijn: "Help: Verplicht een arbeidscontract laten ondertekenen?"

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht en ik weet niet of het op de juiste plaats gepost is, zo niet, graag verplaatsen :)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vraag (of advies geven over waar ik op internet op deze vraag wel een antwoord krijg):

Ik heb sinds 2009 een klein bedrijfje overgenomen en uiteraard ook het personeel, 2x deeltijd.

In 1984 is er met de vorige werkgever door de werknemers slechts mondelinge overeenkomst afgesproken, niets op papier. In eerste instantie heb ik ingestemd met de overeenkomsten, zonder de inhoud extact te bestuderen en te vragen. Nu ruim 2 jaar na de overname, wil ik graag alles op papier zetten, maar de werknemers werken niet mee en willen dat het precies op papier komt zoals zij dit willen (zo'n 14 betaalde (vrije) ADV dagen/jaar, reiskosten waar geen recht op bestaat vanwege de afstand naar het werk, ATV-regeling dwz. 2 uur per week betaald minder werken, geen minuut overwerk, 2x15 minuten betaald pauze hebben etc.) Nou is mijn vraag: kan dit zo maar of kan ik een werknemer dwingen volgens de huidige richtlijnen een contract te laten tekenen? Hebben zij wel iets waar ze op terug kunnen vallen als er niets op papier is gezet door de vorige werkgever en door mij? Graag jullie reacties.

Groet,
Alex.
pi_102939354
Schopje WGR Plz :)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:31:12 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102940150
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:16 schreef pl4kkie het volgende:
Schopje WGR Plz :)
Ja, dat :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:33:05 #4
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_102940262
Nou die durven :P Verder totaal geen verstand van. Succes ermee :D
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_102944579
de meeste dingen zijn allemaal iets dat werkgever met werknemers onderling kan regelen.

Dit:
zo'n 14 betaalde (vrije) ADV dagen/jaar, ATV-regeling dwz. 2 uur per week betaald minder werken
strookt volgens mij echter niet met elkaar. adv en atv zijn in mijn ogen hetzelfde en je kan dus of 2 uur minder werken per week of adv dagen opbouwen. niet allebei.

reiskosten zijn belastingvrij tot 19ct per km mits de werknemer verder dan 10 km van de vestiging woont. dit neemt niet weg dat een werknemer altijd mag ontvangen en een werkgever deze nooit moet uitkeren..

reëel lijkt mij om een overeenkomst op te stellen uitgaande van de huidige situatie. als zij alle punten die jij noemt nu ook krijgen is hun eis wel terecht lijkt mij..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  One tough cookie dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:36:20 #6
169210 liesje1979
pi_102950112
Topic staat al in WGR.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')