abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:43:22 #1
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102937431
Enige tijd geleden heb ik bij een bedrijf een lopende dienst / product afgenomen met een totale looptijd van één jaar. Na een aantal maanden kwam ik er echter achter dat het kostenplaatje een stuk hoger uit viel. Ik heb toen nogmaals de product en kosten informatie doorgelezen en ik kwam tot de conclusie dat de informatie over de kosten voor (potentiele) klanten zeer misleidend is. Op het moment van aangaan van de overeenkomen ben ik dus misleid door het bedrijf.

Ik heb dit aan het bedrijf kenbaar gemaakt en ook gezegd dat ik, vanwege de hoge kosten waarover de informatie misleidend is, per direct de dienst wil opzeggen. Na uitgebreid heen en weer gecorrespondeert te hebben krijg ik echter van het bedrijf geen gelijk en ze eisen nu 800 euro van me voor de resterende maanden.

Ik heb dus een betalingsconflict met het bedrijf. Ik moet een bedrag van 800 euro aan ze betalen. Ik ben het daar niet mee eens maar zij eisen dat ik die 800 euro moet betalen. Wat nu? Ze beginnen al met een incasso bureau te dreigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Plus_Ultra op 11-10-2011 09:35:00 ]
pi_102937465
Met zo weinig info kunnen er niks denk ik
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:45:00 #3
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102937512
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met zo weinig info kunnen er niks denk ik
wat wil je nog meer weten dan? Bij het bedrijf zelf kan ik niet meer mijn gelijk halen? Gewoon weigeren met betalen? Lijkt mij niet zo slim want dan komt het incassoburo me af
pi_102937565
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met zo weinig info kunnen er niks denk ik
Weinig.

TS had een brief kunnen schrijven aan het bedrijf en inlichten dat het inschakelen van een incassobureau onzinvol is, omdat TS het dan zelf wel tot een rechtszaak laat komen. Veel bedrijven vinden dat niet tof.

Maar dat ligt maar net aan de omstandigheden, dus meer info gaarne. Wat voor bedrijf, waarom die 800 Euro, wanneer?
pi_102937634
Tsja als je meent dat je in je recht staat en die ¤ 800,- niet hoeft te betalen, maar zij menen van wel, dan zullen zij je wel gaan dagvaarden uiteindelijk. Vrij onvermijdelijk, dus je kunt maar beter een sterke zaak hebben.
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:47:28 #6
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102937663
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:45 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Weinig.

TS had een brief kunnen schrijven aan het bedrijf en inlichten dat het inschakelen van een incassobureau onzinvol is, omdat TS het dan zelf wel tot een rechtszaak laat komen. Veel bedrijven vinden dat niet tof.
dezr tip kan ik wel wat mee, bedankt

quote:
Maar dat ligt maar net aan de omstandigheden, dus meer info gaarne. Wat voor bedrijf, waarom die 800 Euro, wanneer?
is in principe totaal niet relevant.
pi_102937696
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:47 schreef Plus_Ultra het volgende:

[..]

dezr tip kan ik wel wat mee, bedankt

[..]

is in principe totaal niet relevant.
Geen probleem.

En is trouwens wel relevant, wij kunnen niet ruiken of je in je recht staat of niet ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:49:03 #8
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102937754
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:46 schreef Complexiteit het volgende:
Tsja als je meent dat je in je recht staat en die ¤ 800,- niet hoeft te betalen, maar zij menen van wel, dan zullen zij je wel gaan dagvaarden uiteindelijk. Vrij onvermijdelijk, dus je kunt maar beter een sterke zaak hebben.
Ik kan dus het beste eerst een brief schrijven naar ze. En als dat niet helpt zelf naar de rechter gaan.

Tot nu toe heb ik via de e-mail met de klantenservice gecorrespondeert met ze.
pi_102937756
Zelf een procedure starten is trouwens vrij zinloos, jij bent niet degene met een vordering.
pi_102937795
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:47 schreef Plus_Ultra het volgende:

[..]

dezr tip kan ik wel wat mee, bedankt

[..]

is in principe totaal niet relevant.
En als jij in je recht staat, en dit kunt aan tonen bij incassobureau, laten zij de klacht ook vallen tegen je, en maakt het bedrijf dus alleen meer kosten. Dus het is echt niet zo dat ze direct je tv komen ophalen, die mensen moeten ook eerst weten of de klacht gegrond is ja of nee, en zolang jij netjes met hun contact houd, gebeurt er echt niks.
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:49:48 #11
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102937798
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:48 schreef LompeHork het volgende:

En is trouwens wel relevant, wij kunnen niet ruiken of je in je recht staat of niet ;)
ik snap het, ik geef me zelf 50% kans dat ik in mijn recht sta.
pi_102937853
Ga naar een rechtswinkel
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:50:39 #13
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102937869
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:49 schreef Complexiteit het volgende:
Zelf een procedure starten is trouwens vrij zinloos, jij bent niet degene met een vordering.
nuttige tip 2 _O_

helden hier
pi_102937922
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:50 schreef Plus_Ultra het volgende:

[..]

nuttige tip 2 _O_

helden hier :Y
Jij kan er zelf niet op komen dat je goed contact met het bedrijf moet houden door een brief te sturen (aangetekend, bij voorkeur) en dat je zelf geen procedure hoeft/kan beginnen? :{
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:52:38 #15
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102937969
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:51 schreef destrovel het volgende:

[..]

Jij kan er zelf niet op komen dat je goed contact met het bedrijf moet houden door een brief te sturen (aangetekend, bij voorkeur) en dat je zelf geen procedure hoeft/kan beginnen? :{
ik had al uitgebreid via de e-mail met ze gecorrespondeerd, dat leverde niks op.

of ik zelf een procedure moet beginnen weet ik niet. Ben niet geschoold in dit soort dingen
pi_102937987
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:51 schreef destrovel het volgende:

[..]

Jij kan er zelf niet op komen dat je goed contact met het bedrijf moet houden door een brief te sturen (aangetekend, bij voorkeur) en dat je zelf geen procedure hoeft/kan beginnen? :{
Met sommige bedrijven valt niet te praten, met incassobureaus meestal wel, omdat die niet buiten hun boekjes gaan.
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:59:11 #17
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_102938366
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:52 schreef practics het volgende:

[..]

Met sommige bedrijven valt niet te praten, met incassobureaus meestal wel, omdat die niet buiten hun boekjes gaan.
Weet je 't zeker? Die gooien net zo hard loze bedreigingen..
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_102938649
Stap 1: ga naar de rechtswinkel en laat je gratis of tegen laag tarief informeren
Stap 2: kies of het risico de moeite waard is om te wachten tot de tegenpartij een rechtzaak tegen je aanspant. Indien je verliest, kan het voorkomen dat je een veelvoud van die ¤800 moet betalen (rente, proceskosten, incassokosten etc. etc.)
Stap 3a: Indien risico niet gewenst: probeer incassobureau te overtuigen of sluit een deal via de klantenservice (50/50 ofzo)
Stap 3b: Indien risico wel gewenst: Bewaar al je correspondentie (print e-mails e.d. uit) en laat het tot een rechtzaak komen en overtuig de rechter van je gelijk.
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:05:25 #19
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_102938743
Op verzoek kan ik er misschien wel iets meer over vertellen:
ik vind dat ik door dat bedrijf misleid ben over de kosten. Toen ik daar achter kwam heb ik meteen gezegd dat ik van het product af wilde. Zij zien dat echter anders. Ondertussen hebben ze wel de prijsinformatie over het product aangepast en verbeterd.
pi_102939018
als het een redelijk aanneembare fout was sta jij in je recht.
maar als de nieuwste iphone voor 80 euro werd aangeboden ofzo dan zij.
bedenk je wel goed of het een klein foutje was van bijvoorbeeld 50 euro of een flinke fout van een paar honderd euro
niet meer
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:11:16 #21
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_102939066
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:05 schreef Plus_Ultra het volgende:
Op verzoek kan ik er misschien wel iets meer over vertellen:
ik vind dat ik door dat bedrijf misleid ben over de kosten. Toen ik daar achter kwam heb ik meteen gezegd dat ik van het product af wilde. Zij zien dat echter anders. Ondertussen hebben ze wel de prijsinformatie over het product aangepast en verbeterd.
En dit kan je ook aantonen?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:12:21 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_102939121
En daarmee geven ze dus eigenlijk toe dat ze fout zaten.

Blijkbaar hebben ze wel iets geleverd, wat jij wilde hebben, maar niet voor 800 euro.
Dus schrijf een brief ter attentie van de directeur en zet daar netjes in:
- dat je je misleid voelt
- dat het bedrijf na jouw klacht de prijsinformatie heeft aangepast en daarmee de fout heeft erkend
- je had verwacht xxx euro te betalen en dat ook wil betalen
So we just called him Fred
pi_102939154
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:05 schreef Plus_Ultra het volgende:
Op verzoek kan ik er misschien wel iets meer over vertellen:
ik vind dat ik door dat bedrijf misleid ben over de kosten. Toen ik daar achter kwam heb ik meteen gezegd dat ik van het product af wilde. Zij zien dat echter anders. Ondertussen hebben ze wel de prijsinformatie over het product aangepast en verbeterd.
Deze informatie is wel erg summier, maar het klinkt niet direct alsof je in je recht staat, als het gaat om het wetboek. Moreel gezien is wat anders natuurlijk. Als je een aankoop doet, kan je daar niet zomaar vanaf, omdat jij het niet meer wilt. Je hebt natuurlijk wel de "Wet koop op afstand", maar dat is alleen bij webwinkels en niet bij alle producten en al helemaal niet bij diensten.

Informatie wordt regelmatig op websites gewijzigd. Zie maar eens te bewijzen wat er wanneer op stond en dan moet nog getoetst worden of het echt zo onduidelijk was als jij zegt. Uiteindelijk ben je er namelijk wel achter gekomen. Hoe is dat tot stand gekomen dan?
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:52:33 #24
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_102941188
dit topic :') geef gewoon informatie man, wat hebben we nou aan dit geheimzinnige gedoe..

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:49 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik geef me zelf 50% kans dat ik in mijn recht sta.
:')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_102942822
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:49 schreef Plus_Ultra het volgende:

[..]

ik snap het, ik geef me zelf 50% kans dat ik in mijn recht sta.
Als je het zelf al niet zeker weet geef ik je 100% kans dat je dus niet in je recht staat :P
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')