wat wil je nog meer weten dan? Bij het bedrijf zelf kan ik niet meer mijn gelijk halen? Gewoon weigeren met betalen? Lijkt mij niet zo slim want dan komt het incassoburo me afquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met zo weinig info kunnen er niks denk ik
Weinig.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met zo weinig info kunnen er niks denk ik
dezr tip kan ik wel wat mee, bedanktquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:45 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Weinig.
TS had een brief kunnen schrijven aan het bedrijf en inlichten dat het inschakelen van een incassobureau onzinvol is, omdat TS het dan zelf wel tot een rechtszaak laat komen. Veel bedrijven vinden dat niet tof.
is in principe totaal niet relevant.quote:Maar dat ligt maar net aan de omstandigheden, dus meer info gaarne. Wat voor bedrijf, waarom die 800 Euro, wanneer?
Geen probleem.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:47 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
dezr tip kan ik wel wat mee, bedankt
[..]
is in principe totaal niet relevant.
Ik kan dus het beste eerst een brief schrijven naar ze. En als dat niet helpt zelf naar de rechter gaan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:46 schreef Complexiteit het volgende:
Tsja als je meent dat je in je recht staat en die ¤ 800,- niet hoeft te betalen, maar zij menen van wel, dan zullen zij je wel gaan dagvaarden uiteindelijk. Vrij onvermijdelijk, dus je kunt maar beter een sterke zaak hebben.
En als jij in je recht staat, en dit kunt aan tonen bij incassobureau, laten zij de klacht ook vallen tegen je, en maakt het bedrijf dus alleen meer kosten. Dus het is echt niet zo dat ze direct je tv komen ophalen, die mensen moeten ook eerst weten of de klacht gegrond is ja of nee, en zolang jij netjes met hun contact houd, gebeurt er echt niks.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:47 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
dezr tip kan ik wel wat mee, bedankt
[..]
is in principe totaal niet relevant.
ik snap het, ik geef me zelf 50% kans dat ik in mijn recht sta.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:48 schreef LompeHork het volgende:
En is trouwens wel relevant, wij kunnen niet ruiken of je in je recht staat of niet
nuttige tip 2quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:49 schreef Complexiteit het volgende:
Zelf een procedure starten is trouwens vrij zinloos, jij bent niet degene met een vordering.
Jij kan er zelf niet op komen dat je goed contact met het bedrijf moet houden door een brief te sturen (aangetekend, bij voorkeur) en dat je zelf geen procedure hoeft/kan beginnen?quote:
ik had al uitgebreid via de e-mail met ze gecorrespondeerd, dat leverde niks op.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:51 schreef destrovel het volgende:
[..]
Jij kan er zelf niet op komen dat je goed contact met het bedrijf moet houden door een brief te sturen (aangetekend, bij voorkeur) en dat je zelf geen procedure hoeft/kan beginnen?
Met sommige bedrijven valt niet te praten, met incassobureaus meestal wel, omdat die niet buiten hun boekjes gaan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:51 schreef destrovel het volgende:
[..]
Jij kan er zelf niet op komen dat je goed contact met het bedrijf moet houden door een brief te sturen (aangetekend, bij voorkeur) en dat je zelf geen procedure hoeft/kan beginnen?
Weet je 't zeker? Die gooien net zo hard loze bedreigingen..quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:52 schreef practics het volgende:
[..]
Met sommige bedrijven valt niet te praten, met incassobureaus meestal wel, omdat die niet buiten hun boekjes gaan.
En dit kan je ook aantonen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:05 schreef Plus_Ultra het volgende:
Op verzoek kan ik er misschien wel iets meer over vertellen:
ik vind dat ik door dat bedrijf misleid ben over de kosten. Toen ik daar achter kwam heb ik meteen gezegd dat ik van het product af wilde. Zij zien dat echter anders. Ondertussen hebben ze wel de prijsinformatie over het product aangepast en verbeterd.
Deze informatie is wel erg summier, maar het klinkt niet direct alsof je in je recht staat, als het gaat om het wetboek. Moreel gezien is wat anders natuurlijk. Als je een aankoop doet, kan je daar niet zomaar vanaf, omdat jij het niet meer wilt. Je hebt natuurlijk wel de "Wet koop op afstand", maar dat is alleen bij webwinkels en niet bij alle producten en al helemaal niet bij diensten.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:05 schreef Plus_Ultra het volgende:
Op verzoek kan ik er misschien wel iets meer over vertellen:
ik vind dat ik door dat bedrijf misleid ben over de kosten. Toen ik daar achter kwam heb ik meteen gezegd dat ik van het product af wilde. Zij zien dat echter anders. Ondertussen hebben ze wel de prijsinformatie over het product aangepast en verbeterd.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:49 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik geef me zelf 50% kans dat ik in mijn recht sta.
Als je het zelf al niet zeker weet geef ik je 100% kans dat je dus niet in je recht staatquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:49 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
ik snap het, ik geef me zelf 50% kans dat ik in mijn recht sta.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |