abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102932728
Ik heb op dit moment een autoverzekering WA.

De WA autoverzekering biedt dekking voor de schade die veroorzaakt is aan derden waarvoor een automobilist wettelijk gezien aansprakelijk is. De WA dekking is de minimale dekking die een autoverzekering kan bieden. Schades opgelopen aan uw eigen voertuig zijn niet verzekerd.

Nu heb ik echter een flink ster in m'n voorruit en hoogstwaarschijnlijk zal ik een nieuwe voorruit moeten kopen. Dit kost me zo'n 250-300euro.

Kan ik nu tussendtijd mijn verzekering veranderen naar WA + of WA+casco en dan meteen na het upgraden mijn voorruit opgeven als schade zodat de verzekering deze betaald?

Als het kan, wat zijn de gevolgen of consequenties? :9
Zal dit niet raar zijn voor de verzekeringsmaatschappij?
Nothing to see here, carry on
pi_102933258
Je kunt geen brandend huis verzekeren......
pi_102933282
Denk dat ze wel vragen gaan stellen ja.

Maarja bewijs het maar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102935213
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:35 schreef fietsenmaker11 het volgende:
Je kunt geen brandend huis verzekeren......
maar de verzekeringsmaatschappij gaat toch niet eerst langskomen om mijn auto te bekijken?

van welke planeet kom jij dan?
Nothing to see here, carry on
pi_102935587
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:06 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

maar de verzekeringsmaatschappij gaat toch niet eerst langskomen om mijn auto te bekijken?

van welke planeet kom jij dan?
idd, dat lijkt mij ook niet. Ik zou alleen nog wel een maandje of 2 wachten met claimen indien mogelijk. Anders is het wel verdacht en dat wordt vast in het grote boek van de verzekeraar genoteerd....
pi_102945231
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:27 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb op dit moment een autoverzekering WA.

De WA autoverzekering biedt dekking voor de schade die veroorzaakt is aan derden waarvoor een automobilist wettelijk gezien aansprakelijk is. De WA dekking is de minimale dekking die een autoverzekering kan bieden. Schades opgelopen aan uw eigen voertuig zijn niet verzekerd.

Nu heb ik echter een flink ster in m'n voorruit en hoogstwaarschijnlijk zal ik een nieuwe voorruit moeten kopen. Dit kost me zo'n 250-300euro.

Kan ik nu tussendtijd mijn verzekering veranderen naar WA + of WA+casco en dan meteen na het upgraden mijn voorruit opgeven als schade zodat de verzekering deze betaald?

Als het kan, wat zijn de gevolgen of consequenties? :9
Zal dit niet raar zijn voor de verzekeringsmaatschappij?
Beste RijstNatie,

Hier zou ik je graag advies over willen geven. Wanneer je tussentijds je dekking laat wijzigen naar een uitgebreidere dekking, zal de verzekeraar vragen of je onlangs schade hebt gehad. Je kan er dan niet om heen om eerlijk te antwoorden, anders wordt dat gezien als fraude. Je loopt dan het risico dat je polis beëindigd wordt door de verzekeraar. En dat kan ook weer problemen geven met verzekeringen in de toekomst. Mijn advies is dus om het eerlijk aan te geven bij de verzekeraar. Veel succes.

Vriendelijke groet,

Ellen van het webcareteam Independer.nl
pi_102945258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Independer.nl het volgende:
En dat kan ook weer problemen geven met verzekeringen in de toekomst.
Voor TS hebben ze daarom Rialto uitgevonden *O*
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:40:19 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102947042
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Independer.nl het volgende:

[..]

Beste RijstNatie,

Hier zou ik je graag advies over willen geven. Wanneer je tussentijds je dekking laat wijzigen naar een uitgebreidere dekking, zal de verzekeraar vragen of je onlangs schade hebt gehad. Je kan er dan niet om heen om eerlijk te antwoorden, anders wordt dat gezien als fraude. Je loopt dan het risico dat je polis beëindigd wordt door de verzekeraar. En dat kan ook weer problemen geven met verzekeringen in de toekomst. Mijn advies is dus om het eerlijk aan te geven bij de verzekeraar. Veel succes.

Vriendelijke groet,

Ellen van het webcareteam Independer.nl
dus ts het alziende internet heeft je al gevonden ;)
pi_102947102
Gewoon doen en een maand later je ruit laten vervangen.
Ze komen je auto echt niet controleren.
pi_102947137
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:42 schreef SimtekF1 het volgende:
Gewoon doen en een maand later je ruit laten vervangen.
Ze komen je auto echt niet controleren.
En jij denkt dat je de enige bent die zo denkt?

Independer heeft een goede reactie gegeven. Feit is dat verzekeraars echt niet gek zijn hoor.
pi_102947347
Naja, dan niet.
Ik kocht mijn auto met een ster in m'n ruit, na 3 maanden WA verzekerd te zijn heb ik hem omhoog gegooid naar WA+ en 2 maanden later had ik een 2de ster in mijn ruit.
Ben toen naar Autototaal Glas gegaan en heb alles vergoed gekregen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:58:59 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102949013
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:55 schreef SimtekF1 het volgende:
Naja, dan niet.
Ik kocht mijn auto met een ster in m'n ruit, na 3 maanden WA verzekerd te zijn heb ik hem omhoog gegooid naar WA+ en 2 maanden later had ik een 2de ster in mijn ruit.
en slim om dat te melden op internet.... als indenpender al kan google... kunne dat vast meer bedrijven...
pi_102949241
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:58 schreef T42 het volgende:

[..]

en slim om dat te melden op internet.... als indenpender al kan google... kunne dat vast meer bedrijven...
Ja ze weten nu ook précies wie dat gedaan heeft :')
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_102949454
Idd. :')
pi_102949564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:08 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Ja ze weten nu ook précies wie dat gedaan heeft :')
Op het moment dat iemand nét z'n dekking heeft uitgebreid en binnen een korte tijd schade claimt op die nieuwe dekking, dan wordt er wel iets meer onderzoek gedaan (been there, done that...). Het is niet dat er tientallen gevallen zijn van mensen met sterretjes in ramen die net de dekking hebben verhoogd...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_102949649
En er is veel te vinden via internet... je geboortedatum bijvoorbeeld.
pi_102949729
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:15 schreef SimtekF1 het volgende:
Idd. :')
lachen man, je verzekering tillen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_102949819
- onnodig en offtopic -

[ Bericht 47% gewijzigd door Anne op 11-10-2011 13:17:09 ]
pi_102949882
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:24 schreef Ridocar het volgende:

[..]

lachen man, je verzekering tillen...
Volgens mij lezen jullie alleen die eerste regel of niet?
Nog een keertje: Ik kocht mijn auto met een ster in m'n ruit, na 3 maanden WA verzekerd te zijn heb ik hem omhoog gegooid naar WA+ en 2 maanden later had ik een 2de ster in mijn ruit.
pi_102949903
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:21 schreef Anne het volgende:
En er is veel te vinden via internet... je geboortedatum bijvoorbeeld.
Zeker bij FOK!, die doet het goed bij Google.
pi_102950050
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:12 schreef Palomar het volgende:

idd, dat lijkt mij ook niet. Ik zou alleen nog wel een maandje of 2 wachten met claimen indien mogelijk. Anders is het wel verdacht en dat wordt vast in het grote boek van de verzekeraar genoteerd....
Ik denk wel dat de glasboer kan zien hoe oud zo'n ster is.
pi_102950118
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik denk wel dat de glasboer kan zien hoe oud zo'n ster is.
Dat zal hem een worst zijn.
pi_102950428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Nog een keertje: Ik kocht mijn auto met een ster in m'n ruit, na 3 maanden WA verzekerd te zijn heb ik hem omhoog gegooid naar WA+ en 2 maanden later had ik een 2de ster in mijn ruit.

Hoeveel sterren had je in je voorruit toen je 'm kocht?
Hoeveel sterren zijn erbij gekomen nadat je een andere pakketpolis hebt afgesloten?
Hoeveel sterren heb je geclaimd?
Okee, ander setje vragen: was verzekering op de hoogte van de ster die er al in zat?
Is verzekering op de hoogte van een reparatie van een oude schade, van voor de nieuwe polis?

Je zet die post met een reden, namelijk oom aan te tonen dat je creatief kunt zijn met claimen van oude schades. Als je het helemaal volgens het boekje had gedaan, was je postwaarde waarschijnlijk nul geweest, dus wat wilde je eigenlijk zeggen?

[ Bericht 19% gewijzigd door Ridocar op 11-10-2011 13:16:01 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:48:38 #24
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_102950464
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Toeval dan. Had je die 2e ster niet en zou je claimen, dan was het tillen geweest.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_102951627
Het is wel mogelijk. Heb zelf gewerkt bij een tussenpersoon van verzekeringen en ze kunnen dat niet controleren. Het valt heus wel op als je na het upgraden naar WA+ "opeens" een ster krijgt.
Dit zal dan wel vergoed worden maar zeker met een aantekening erbij.

Weet wel dat er een systeem is genaamd Roydata. hier kunnen verzekeraars kijken naar jouw historie. Als dit soort praktijken vaak voorkomen wordt je bij veel verzekeraars gewoonweg geweigerd of je betaald de hoofdprijs/

Wat voor een auto heb je? Een (replica) voorruit kost toch niet eens 200 euro

edit:
Weet nog dat er claims kwamen toen het heel erg ging regenen en daardoor schuren en kelders onder water zaten. Mooie was dat iemand "toevallig" die dag zijn: Laptop, dvd recorder, camera en zijn tv in de schuur had staan :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Gokhan03 op 11-10-2011 13:32:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')