maar de verzekeringsmaatschappij gaat toch niet eerst langskomen om mijn auto te bekijken?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:35 schreef fietsenmaker11 het volgende:
Je kunt geen brandend huis verzekeren......
idd, dat lijkt mij ook niet. Ik zou alleen nog wel een maandje of 2 wachten met claimen indien mogelijk. Anders is het wel verdacht en dat wordt vast in het grote boek van de verzekeraar genoteerd....quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:06 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
maar de verzekeringsmaatschappij gaat toch niet eerst langskomen om mijn auto te bekijken?
van welke planeet kom jij dan?
Beste RijstNatie,quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:27 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb op dit moment een autoverzekering WA.
De WA autoverzekering biedt dekking voor de schade die veroorzaakt is aan derden waarvoor een automobilist wettelijk gezien aansprakelijk is. De WA dekking is de minimale dekking die een autoverzekering kan bieden. Schades opgelopen aan uw eigen voertuig zijn niet verzekerd.
Nu heb ik echter een flink ster in m'n voorruit en hoogstwaarschijnlijk zal ik een nieuwe voorruit moeten kopen. Dit kost me zo'n 250-300euro.
Kan ik nu tussendtijd mijn verzekering veranderen naar WA + of WA+casco en dan meteen na het upgraden mijn voorruit opgeven als schade zodat de verzekering deze betaald?
Als het kan, wat zijn de gevolgen of consequenties?
Zal dit niet raar zijn voor de verzekeringsmaatschappij?
Voor TS hebben ze daarom Rialto uitgevondenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Independer.nl het volgende:
En dat kan ook weer problemen geven met verzekeringen in de toekomst.
dus ts het alziende internet heeft je al gevondenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Independer.nl het volgende:
[..]
Beste RijstNatie,
Hier zou ik je graag advies over willen geven. Wanneer je tussentijds je dekking laat wijzigen naar een uitgebreidere dekking, zal de verzekeraar vragen of je onlangs schade hebt gehad. Je kan er dan niet om heen om eerlijk te antwoorden, anders wordt dat gezien als fraude. Je loopt dan het risico dat je polis beëindigd wordt door de verzekeraar. En dat kan ook weer problemen geven met verzekeringen in de toekomst. Mijn advies is dus om het eerlijk aan te geven bij de verzekeraar. Veel succes.
Vriendelijke groet,
Ellen van het webcareteam Independer.nl
En jij denkt dat je de enige bent die zo denkt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:42 schreef SimtekF1 het volgende:
Gewoon doen en een maand later je ruit laten vervangen.
Ze komen je auto echt niet controleren.
en slim om dat te melden op internet.... als indenpender al kan google... kunne dat vast meer bedrijven...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:55 schreef SimtekF1 het volgende:
Naja, dan niet.
Ik kocht mijn auto met een ster in m'n ruit, na 3 maanden WA verzekerd te zijn heb ik hem omhoog gegooid naar WA+ en 2 maanden later had ik een 2de ster in mijn ruit.
Ben toen naar Autototaal Glas gegaan en heb alles vergoed gekregen.
Ja ze weten nu ook précies wie dat gedaan heeftquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:58 schreef T42 het volgende:
[..]
en slim om dat te melden op internet.... als indenpender al kan google... kunne dat vast meer bedrijven...
Op het moment dat iemand nét z'n dekking heeft uitgebreid en binnen een korte tijd schade claimt op die nieuwe dekking, dan wordt er wel iets meer onderzoek gedaan (been there, done that...). Het is niet dat er tientallen gevallen zijn van mensen met sterretjes in ramen die net de dekking hebben verhoogd...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:08 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Ja ze weten nu ook précies wie dat gedaan heeft
Volgens mij lezen jullie alleen die eerste regel of niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
lachen man, je verzekering tillen...
Zeker bij FOK!, die doet het goed bij Google.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:21 schreef Anne het volgende:
En er is veel te vinden via internet... je geboortedatum bijvoorbeeld.
Ik denk wel dat de glasboer kan zien hoe oud zo'n ster is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:12 schreef Palomar het volgende:
idd, dat lijkt mij ook niet. Ik zou alleen nog wel een maandje of 2 wachten met claimen indien mogelijk. Anders is het wel verdacht en dat wordt vast in het grote boek van de verzekeraar genoteerd....
Dat zal hem een worst zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de glasboer kan zien hoe oud zo'n ster is.
Hoeveel sterren had je in je voorruit toen je 'm kocht?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Volgens mij lezen jullie alleen die eerste regel of niet?
Nog een keertje: Ik kocht mijn auto met een ster in m'n ruit, na 3 maanden WA verzekerd te zijn heb ik hem omhoog gegooid naar WA+ en 2 maanden later had ik een 2de ster in mijn ruit.
Toeval dan. Had je die 2e ster niet en zou je claimen, dan was het tillen geweest.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Volgens mij lezen jullie alleen die eerste regel of niet?
Nog een keertje: Ik kocht mijn auto met een ster in m'n ruit, na 3 maanden WA verzekerd te zijn heb ik hem omhoog gegooid naar WA+ en 2 maanden later had ik een 2de ster in mijn ruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |