abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103228394
http://www.letour.fr/us/index.html

Op dit moment live presentatie van het parcours.
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
pi_103229096
etappe naar pourrentroy ziet er leuk uit!
pi_103229647
Het zwaartepunt ligt mijn inziens duidelijk in de Pyreneeėn.
pi_103230951
Een Tour met veel spankracht, waarin meerdere mannen dus tot de laatste dagen om het geel strijden, juich ik wel toe. Althans, het is te hopen dat dit bereikt wordt.
pi_103231086
Etappe naar La Toussuire ziet er ook niet misselijk uit.

pi_103231536
Lijkt een traditie te worden! Eerste week twee aankomsten bergop:
- etappe 1: aankomst na klim van 2,5 km gem 8%, tot max 14%
- etappe 3: aankomst na klim van 700 m

^O^
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_103231768
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:24 schreef AXI-OMA het volgende:
Lijkt een traditie te worden! Eerste week twee aankomsten bergop:
- etappe 1: aankomst na klim van 2,5 km gem 8%, tot max 14%
- etappe 3: aankomst na klim van 700 m

^O^
Een prima ontwikkeling ja. En in de eerste week ook langs de kust, dus kans op waaiers. Wat mij betreft ook prima, hoort er zeker bij!
pi_103231894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:11 schreef Littlecreep het volgende:
Etappe naar La Toussuire ziet er ook niet misselijk uit.

[ afbeelding ]
Die slotklim is 5.9% gemiddeld. :O

Gewoon een kut Tour.
pi_103232012
De lastigste etappes tot de Pyreneeėn:

Van de Pyreneeėn kan ik nog niets vinden.
pi_103232437
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:34 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Die slotklim is 5.9% gemiddeld. :O

Gewoon een kut Tour.
Ben ik nog steeds met je eens. Maar gezien de rest van het parcours is dit niet zo slecht.
pi_103232560
Tony Martin ^O^
Beneath the gold, the bitter steel
pi_103232877
quote:
Van de Pyreneeėn kan ik nog niets vinden.
Die etappe naar Bagneres de Luchon is hopelijk precies deze in omgekeerde richting:
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2010/1600/PROFIL.gif

Dat kan dan wel een epische etappe worden.
pi_103232970
Er zullen vast nog wel betere plaatjes komen, maar hier voor zover de profielen voor de Pyreneeėn-etappes die ik zo snel kon vinden. Mochten er plaatjes zijn van betere kwaliteit...

pi_103233124
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:03 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Die etappe naar Bagneres de Luchon is hopelijk precies deze in omgekeerde richting:
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2010/1600/PROFIL.gif

Dat kan dan wel een epische etappe worden.
Ja dus!

Een kut Tour, maar deze etappe is *O* _O_ *O*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:31:27 #40
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_103233766
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:11 schreef DutchSL het volgende:

[..]

deze etappe is *O* _O_ *O*
Precies hetzelfde parcours waar Pantani tot de laatste kilometers van de Peyresourde wachtte om aan te vallen.

Er was toen niks episch aan. Parcours leent zich er ook niet voor met die lange stukken vallei tussen elke col.
pi_103233887
Hier dan nog de resterende bekende profielen, dan hebben we ze allemaal:

pi_103234028
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:31 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Precies hetzelfde parcours waar Pantani tot de laatste kilometers van de Peyresourde wachtte om aan te vallen.

Er was toen niks episch aan. Parcours leent zich er ook niet voor met die lange stukken vallei tussen elke col.
Waar heb jij het nou over, er zit helemaal geen stuk vallei tussen? Alleen na de Aubisque een stukje.
Afdaling Tourmalet is gelijk klimmen op de Aspin, afdaling Aspin is gelijk klimmen op de Peyresourde, afdaling Peyresourde is gelijk finishen.
Beter dan dit gaat het echt niet worden in de Tour, als je dit al te min vind kun je beter op vakantie gaan in juli en alleen de Giro kijken :')
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:57:00 #43
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_103234694
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:38 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou over, er zit helemaal geen stuk vallei tussen? Alleen na de Aubisque een stukje.
Afdaling Tourmalet is gelijk klimmen op de Aspin, afdaling Aspin is gelijk klimmen op de Peyresourde, afdaling Peyresourde is gelijk finishen.
Beter dan dit gaat het echt niet worden in de Tour, als je dit al te min vind kun je beter op vakantie gaan in juli en alleen de Giro kijken :')
Ha, daar ben ik het dus niet mee eens.

Na de afdaling van de Aspin volgt een stuk van minstens 10 kilometer vals plat aan gemiddeld 2 procent ofzo. De andere 2 bergetappes hebben in principe meer te bieden. Wat betreft de klassementsrenners in ieder geval... de rest interesseert me minder.
pi_103243115
Lekker veel tijdritkilometers.
pi_103243279
Denk niet dat de Schlecks hier erg blij mee zijn, die gaan pakweg 4 a 5 minuten verliezen in de 2 tijdritten op Evans,Contador en Wiggins om er maar een paar te noemen.
VDB2, Gesink (mits ie weer hersteld is) en dat soort type's gaan waarschijnlijk nog wel meer verliezen. Zijn dus al bijna kansloos voor het podium.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_103244413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:33 schreef Pedroso het volgende:
Denk niet dat de Schlecks hier erg blij mee zijn, die gaan pakweg 4 a 5 minuten verliezen in de 2 tijdritten op Evans,Contador en Wiggins om er maar een paar te noemen.
VDB2, Gesink (mits ie weer hersteld is) en dat soort type's gaan waarschijnlijk nog wel meer verliezen. Zijn dus al bijna kansloos voor het podium.
VDB2 en Gesink meer verliezen in de tijdritten dan de Schlecks? No way, dat hoeft echt niet, vooral Gesink niet.
pi_103244614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

VDB2 en Gesink meer verliezen in de tijdritten dan de Schlecks? No way, dat hoeft echt niet, vooral Gesink niet.
Hoop het niet maar wat Gesink tot nu toe in tijdritten heeft laten zien in grote rondes stemt nou niet bepaald optimistisch. Ook als ie in de buurt blijft bij Andy in de tijdritten dan zit ie toch al gauw een minuut of 5 achter eerder genoemde tijdrijders.
pi_103244777
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:04 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hoop het niet maar wat Gesink tot nu toe in tijdritten heeft laten zien in grote rondes stemt nou niet bepaald optimistisch. Ook als ie in de buurt blijft bij Andy in de tijdritten dan zit ie toch al gauw een minuut of 5 achter eerder genoemde tijdrijders.
Totaal overbodig dit. Zijn tijdrit is duidelijk verbeterd het afgelopen jaar en in welke grote ronde heeft hij in godsnaam de kans gehad om dat te tonen? Nergens dus. Het is zaak om naar alle tijdritten te kijken i.p.v. alleen die in grote rondes.
pi_103247134
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Totaal overbodig dit. Zijn tijdrit is duidelijk verbeterd het afgelopen jaar en in welke grote ronde heeft hij in godsnaam de kans gehad om dat te tonen? Nergens dus. Het is zaak om naar alle tijdritten te kijken i.p.v. alleen die in grote rondes.
Tijdritten in de grote rondes is toch een vak apart. Gesink heeft dit jaar een goede tijdrit gereden in de ronde van Oman (winst) en een redelijke in de Dauphine (onder niet al te beste weersomstandigheden).
Ik ben pas overtuigd van Gesinks tijdritcapaciteiten als ie onder grote druk presteert in die tijdritten, iets wat ie de laatste jaren nou niet bepaald gedaan heeft.
Overigens is dit niet om Gesink af te zeiken (ben een groot fan van 'm) maar ik zie in hem geen goede tijdrijder.
pi_103247310
Ik meen, net als TheArt, wel degelijk progressie in Gesink zijn tijdrijderskwaliteiten te zien. Maar hij heeft nog niet de gelegenheid gehad om het in een grote ronde te tonen.

Nu zal ie wel verliezen op Evans, Contador en Wiggins, maar waarom zou ie trager rijden dan de Schlecks? Overigens vrees ik dat deze Tour te vroeg komt voor Gesink.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')