abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:06:15 #51
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102946320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Met datzelfde argument kan je alle belastingen wel verlagen...

Ik verbaas me met name om deze regeling vanwege de enorme rompslomp die het bedrijven, overheid en banken oplevert. En dat allemaal omdat mensen die een paar honderd euro sparen, daarvoor een paar honderd euro beloning van de fiscus krijgen. Netto kost het Nederland dus alleen maar geld, wat verdwijnt naar mensen die hier een (netto overbodige) baan aan hebben.
Het zijn niet de mensen die de rompslomp in het leven hebben geroepen maar de overheid, door (alweer) een wetswijziging in te voeren.

Als je het commentaar van de NOB leest, is die ook niet overtuigd van een wijziging van het systeem.
quote:
De Orde is niet overtuigd van de noodzaak om opnieuw een wijziging in het systeem van fiscaal gunstige spaarregelingen te introduceren, terwijl nog niet zo lang geleden de levensloopregeling is ingevoerd. De Orde betwijfelt of het doel van de vitaliteitsregeling, namelijk het bieden van een fiscaal vriendelijke mogelijkheid om zelf te sparen voor inactieve perioden, wel zal worden bereikt.

a. Net als bij de huidige levensloopregeling het geval is, verwacht de Orde dat de vitaliteitsregeling feitelijk alleen beschikbaar zal zijn voor goedverdienende ondernemers, werknemers en resultaatgenieters. In dit verband betreurt de Orde dan ook de afschaffing van de spaarloonregeling, want deze regeling, zo leert de praktijk, wordt juist wel op grote schaal benut door de minder verdienende werknemers.
Bron: pagina 6 e.v.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:33:09 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_102946881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het grootste deel zal naar verwachting verdwijnen op een spaarrekening of mensen gaan er schulden mee aflossen. Net als de vorige keer dat het spaarloon opgenomen mag worden komt er (naar verwachting) maar een klein deel in de economie terecht.
Komt in ieder geval ten goede van de koopkracht van de Nederlanders zelf, in plaats van dat het in een willekeurige bodemloze put gegooid wordt.
pi_102948650
Ik voel mij als levensloper benadeelt, aangezien ik hier nu niet aan mee kan doen. Kunnen ze ook niet meteen het volledige levenslooptegoed laten vrijvallen? :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:19:16 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_102949575
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Komt in ieder geval ten goede van de koopkracht van de Nederlanders zelf, in plaats van dat het in een willekeurige bodemloze put gegooid wordt.
Naar verwachting zal het niet ten goede gebracht worden aan de koopkracht. De verwachting is meer dat men schulden zal aflossen of het op een 'vrije' spaarrekening zet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:47:55 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_102950449
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Naar verwachting zal het niet ten goede gebracht worden aan de koopkracht. De verwachting is meer dat men schulden zal aflossen of het op een 'vrije' spaarrekening zet.
Wat je er ook mee doet, mensen hebben meer geld te besteden.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:09:46 #56
65960 sanger
pi_102953059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat je er ook mee doet, mensen hebben meer geld te besteden.
Door de eventueel afgenomen rentelast op de schulden? Te verwaarlozen.

Bij de vorige massale vrijval viel het effect op de bestedingen ook al zwaar tegen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:16:12 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_102953307
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Door de eventueel afgenomen rentelast op de schulden? Te verwaarlozen.
Dat is inderdaad te verwaarlozen. Maar er zijn ook mensen die het gewoon gebruiken als extra geld om te besteden aan de dagelijkse boodschappen, vakantie, avondje uit etc.

En laten we eerlijk zijn, iedereen besteedt liever 200 euro dan dat die die keuze overlaat aan de overheid.
pi_102957758
Ik doe al mee, dus voor mij geen snelle actie. Onze HRM afdeling heeft het zelf overigens aangezwengeld hier....zo van snel doe nog even mee.

Let ook op dat het niet kan als je al meedoet met de levensloop regeling....

Voor mij komt in januari 2012 2 jaar spaarloon vrij en dat gaat weer lekker naar een spaarrekening. Wel erg jammer dat het wordt afgeschafd het was makkelijk geld verdienen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:27:43 #59
65960 sanger
pi_102961166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:08 schreef exode het volgende:
Ik doe al mee, dus voor mij geen snelle actie. Onze HRM afdeling heeft het zelf overigens aangezwengeld hier....zo van snel doe nog even mee.
Heeft het bedrijf geld te veel ofzo :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:22:54 #60
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102963388
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Heeft het bedrijf geld te veel ofzo :P
Spaarloon kost je werkgever niks. Die blijft die 613 euro bruto aan salaris gewoon betalen. Alleen de fiscus heeft het nakijken.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102964212
Het kost de werkgever 25% eindheffing, droom econoom haha
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:45:36 #62
65960 sanger
pi_102979447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:22 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Spaarloon kost je werkgever niks. Die blijft die 613 euro bruto aan salaris gewoon betalen. Alleen de fiscus heeft het nakijken.
De werkgever betaald een eindheffing van 25% ;)
pi_102979712
Als dat zo is dan denk ik dat weinig werkgevers daarvan op de hoogte zijn ;)
pi_102982277
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:49 schreef Devz het volgende:
Als dat zo is dan denk ik dat weinig werkgevers daarvan op de hoogte zijn ;)
Waarom zouden ze dat niet weten? Die heffing betalen ze al zo lang de spaarloonregeling bestaat.

Overigens verlaagt spaarloon het sv-loon, dus dat scheelt de werkgever weer wat premies (zeker als het brutoloon onder de 33k ligt). Relatief is de eindheffing op spaarloon een vrij lage last voor de werkgever, vandaar dat vrijwel iedereen een dergelijke regeling aanbiedt.
clown hat-curly hair-smiley face
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')