abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:43:00 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102911162
ofzo. :') ff niet geinspireerd!

maar jeuj voor Lois die alweer een stukkie kon lopen *O* zet m op vrouwke!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:45:07 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102911213
You go girl! *O*

En over Secret Santa, ik wil je niet pushen verder, maar het pakje hoeft pas 11 dec daar te zijn he... O-)
Maar ik kan me voorstellen dat het je nu heel erg ver van je bed aan doet hoor! :Y
pi_102911238
Lois, 200 meter is in elk geval een begin van de 5 km...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_102911324
Lois, misschien internetshoppen? Iemand gaf al een suggestie van Dille en Kamillie webshop in het secret sint/kerst topic.

Maar _O_ *O* voor je stukje lopen.

Diaan, ik zat vanmorgen ook met het complete gezin bij de huisarts en iedereen op mijn wederhelft na is aan de antibiotica. Ik heb zelf een voorhoofdholte ontsteking en een hoofdpijn waar je u tegen zegt.

Gelukkig is mijn moppie dan vrijdag wel weer opgeknapt want vrijdag gaan we een weekendje weg saampjes. Moeder-Dochter uitjes zijn O+
  Jubileum moderator maandag 10 oktober 2011 @ 12:50:11 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_102911333
Volgend jaar loop ik de marathon :D trap lopen gaat nu met nog maar 1 x pauze halverwege, dus hoewel frustrerend langzaam gaat het wel vooruit *O*
Blijft bizar hoe weinig ik kan maar ik leef nog :P
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_102911371
komt vanzelf wel weer goed Lois, goed aan je eigen blijven denken en niet 7 sloten tegelijk proberen te lopen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:05:08 #7
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102911744
dat frustrerende kan ik me voorstellen Lois. Maar potverdikke wat een optater ff snel. kalm an maar.

Wij hebben een inlog gekregen voor het cijfersysteem op de school van oudste. Bleek veel vraag naar te zijn van ouders :? ik heb me net maar aangemeld, maar blijf het een beetje genant vinden ofzo. Nou is mijn zoon een braverik en vertelt hij alles maar dan nog. Het blijf raar en een soort inbreuk op de privacy ofzo. Ik haalde ook wel eens een onvoldoende, en ging dan weer ff blokken om m op te hijsen. Wist mijn moeder niks van hoor. En kreeg ik ook niks van. Of ben ik nu wanhopig ouderwets en is het heel normaal je puberende kind zo te monitoren?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102911814
Nee, ik vind dat een niet vertelde onvoldoende mogelijk moet zijn :Y Ik ga er vanuit dat als het namelijk echt actie situatie waardig is de mentor o.i.d. wel aan de bel trekt...
Bovendien beetje eigen verantwoordelijkheid hoort er ook bij. Niet dat je alleen maar goede cijfers haalt omdat je ouders zo pushen.
Arme kinderen met push ouders zeg!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:08:33 #9
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_102911834
Ik vind het zielig om Lois als horde te gebruiken, dus dat sla ik dan maar ff over :P

En tsja buuf, tis tegenwoordig heel normaal. Maar ook niet zo mijn ding denk ik
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:08:34 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102911836
ik vind 't ook heel twijfelachtig hoor debuuv, of dat nou allemaal zo goed is. later hebben ze ook niet continu toezicht op wat ze doen, ze zullen daar toch een keer mee moeten leren omgaan. je kunt natuurlijk wel zelf hierover afspraken maken met je kind, over hoe vaak/waar je allemaal in meekijkt. maar als 't er is zou ik 't misschien ook niet kunnen laten om wel af en toe te kijken.
in de haak.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:12:38 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102911959
cooki, wat was je vannacht nog laat (of juist vroeg?) actief ! maar bedankt voor alle voorstel-info enzo, leuke foto's zag ik her en der voorbijkomen, en excuses nog dat ik dacht dat je wellicht een kloon was. dat was niet beledigend bedoeld overigens, maar door hoe je post leek het er op dat je niet nieuw was. blijkbaar had je al een hele tijd meegelurkt. knap dat je dat zolang kon volhouden! wat maakte dat je de overstap maakte van lurken naar meeschrijven?

lois, fijn dat 't vooruitgaat. wat hakt dat er dan in zeg, zo'n infarct! het lijtk me ook best griezelig om dan weer 'gewoon' dingen te gaan doen.

secret santa sla ik dit jaar over, al zal ik met plezier meekijken. ik vind het aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook heerlijk om daar nu zelf even geen moeite/tijd in te hoeven stoppen. ik ben al genoeg tijd kwijt aan (kerst- & andere) cadeautjes voor zelfgekozen ontvangers.

BE zo'n hotstone massage lijkt me ook heerlijk!

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 10-10-2011 13:18:27 ]
in de haak.
pi_102911989
Het schijnt op heel veel scholen al te gebeuren. En hopelijk is het gewoon niet nodig, en kijk je er nooit in, maar mijn broertje was heel erg van de verhalen dat het heel goed ging, en dan kwam hij met een rapport vol onvoldoendes thuis.. Dus ik kan me best voorstellen dat sommige ouders het willen.. Al ben je nog wel afhankelijk van hoe snel docenten de cijfers invoeren.. :P
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:14:50 #13
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102912028
Nou ja, dat is het denk ik, ik vind de angst voor meekijkende ouders een verkeerde stok achter de deur. Wat je zegt Trui, ze moeten ermee leren omgaan. dus heb ik afgesproken dat ik me aanmeld, dat ik verder niet kijk. Dat als het niet gaat hij aan de bel trekt. En dat het een handige manier is om te kijken wat zijn gemiddelde is. :P Wie weet heb ik het in de toekomst nog wel hard nodig en kom ik hier drie keer op terug. :+ vooralsnog voelt het onplezierig.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:16:46 #14
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102912091
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het schijnt op heel veel scholen al te gebeuren. En hopelijk is het gewoon niet nodig, en kijk je er nooit in, maar mijn broertje was heel erg van de verhalen dat het heel goed ging, en dan kwam hij met een rapport vol onvoldoendes thuis.. Dus ik kan me best voorstellen dat sommige ouders het willen.. Al ben je nog wel afhankelijk van hoe snel docenten de cijfers invoeren.. :P
ja, da's wel een puntje ja. En nakijken ook trouwens. :P
pi_102912104
Wat ik er over hoorde was vooral dat ze geen zin hadden in gezeur bij elke onvoldoende die ze haalden... Als ze echt niet willen, dan helpt het meekijken bij de cijfers ook niet meer.. En zodra ze 18 worden, dan mogen ze zelf kiezen of ze de ouders wel of geen toegang geven tot de cijfers... Dus dan weet je het wel.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:36 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102912211
nah, mijnese gaat de 18 niet halen op deze school, tenzij hij twee keer blijft zitten. dus dat biedt perspectief. :+

Is moeilijk hoor, niet zeuren bij onvoldoendes. :X maar ik doe keihard m'n best het niet te doen, maar op positief te evalueren wat er "mis" ging en hoe het anders kan. Ik put hoop uit het feit dat ie alles tot nu toe nog verteld. ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:43 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102912215
Ik vind het ook niet prettig overkomen, Buuv. Maar gelukkig nog even een ver-van-mijn-bed show.

Ik had me laatst met Katja's huiswerk bemoeid. Ze moet tegenwoordig topografie en dan krijgt ze een kaart van de provincie met A-, B- en C-onderdelen. A en B zijn verplicht en C hoeft niet echt.
Dus ze had van Friesland en Groningen keurig alleen A en B gedaan en C had ze laten zitten.
Maar toen kwam Drenthe en dat was zo weinig dat ik zei dat ze dan ook C moest doen. Dus dat had ze gedaan en ze had alles goed. Helemaal prima tot zo ver!
Komt ze de volgende dag helemaal verontwaardigd thuis; omdat ze bij Drenthe C had gedaan en alles goed had moest ze van de juf nu ook verplicht C blijven doen. "En nu moet ik juist Noord-Holland, mama :( o|O "
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102912287
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:12 schreef trui het volgende:
cooki, wat was je vannacht nog laat (of juist vroeg?) actief ! maar bedankt voor alle voorstel-info enzo, leuke foto's zag ik her en der voorbijkomen, en excuses nog dat ik dacht dat je wellicht een kloon was. dat was niet beledigend bedoeld overigens, maar door hoe je post leek het er op dat je niet nieuw was. blijkbaar had je al een hele tijd meegelurkt. knap dat je dat zolang kon volhouden! wat maakte dat je de overstap maakte van lurken naar meeschrijven?
:D Trui, ik ben sinds kort werkloos :+ vandaar tijd genomen om mee te schrijven.. O+
Ik was idd vroeg... k wordt wakker op moment dat lucas soms wakker wordt en meestal doorslaapt (en ik niet :( ) maar ik heb me dus maar ff nuttig gemaakt ;)

O+ Loïs, veel kracht gewenst en veel geduld, ws wil je geest sneller dan fijn is voor je lijf? :*

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:14 schreef debuurvrouw het volgende:
..... . dus heb ik afgesproken dat ik me aanmeld, dat ik verder niet kijk. Dat als het niet gaat hij aan de bel trekt. .....
Buurvrouw: k ben t weer met je eens :Y :@ fijne aanpak heb jij met je kinderen O+ :Y
ik zou t idd met mn kind bespreken en aangeven dat zij hun verantwoordelijkheid hebben (ook in het op de hoogte houden van mama/papa) en deze moeten nemen en dat we pas alternatieven zoeken (controle oid) als kind heeft "bewezen" de verantwoordelijkheid niet aan te kunnen. :Y
magoe, mijnes zit pas in groep7 oO<

edit: livelink: lekker dan vd juf , zo motiveer je n kind nog ns :N om zn best te doen :X
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:32:16 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102912603
Haha, ik vind het dan wel weer een goeie actie van de juf! Je weet nooit genoeg Topo. Ik vind juist het systeem van een keuze een beetje raar. Zo geef je ze juist de kans om de kantjes eraf te lopen als ze het wél (makkelijk) kunnen. Maar balen voor Katja, en ook voor jou Livelink. Je zal nog eens wat zeggen.

En pas maar op Cooki, voor je het weet is ie een Brugger. :P Ik heb ook nog een 7e groeper. Als die een keer achter de rug is nog een lááááááng jaar Freewheelen in groep 8. Wat een nutteloos jaar voelt dat toch. :@ zal wel losmakingsproces zijn van de basisschool ofzo maar goed.
pi_102912707
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:32 schreef debuurvrouw het volgende:
En pas maar op Cooki, voor je het weet is ie een Brugger. :P Ik heb ook nog een 7e groeper. Als die een keer achter de rug is nog een lááááááng jaar Freewheelen in groep 8. Wat een nutteloos jaar voelt dat toch. :@ zal wel losmakingsproces zijn van de basisschool ofzo maar goed.
:@ ik weet ff niet hoe ik dit netjes moet zeggen, dus alvast excuus voor als ik iemand tegen de schenen schop :@
de hele basisschool is voor Thomas op leergebied een soort freewheelen, dus ik hoop dat de middelbare hem beter past straks... :Y
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:41:23 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102912879
Toch heb ik de relativiteit van de topografie ook alweer ontdekt. Doordat ik Katja help en ook overhoor wist ik zelf ook al weer snel alles uit mijn hoofd, maar als je het me 3 weken later weer vraagt ben ik het alweer kwijt. En zo ben ik ook wel soms makkelijk door school gerold. Een goed geheugen, even stampen, een goed cijfer en poef, weg is de kennis weer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:41:35 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102912887
Als jullie de goede middelbare school kiezen, wordt het ongetwijfeld een stuk beter, Cooki. :Y Zo werkt het tenminste wel bij mijn 2 oudsten. :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:46:05 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102913046
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef livelink het volgende:
Toch heb ik de relativiteit van de topografie ook alweer ontdekt. Doordat ik Katja help en ook overhoor wist ik zelf ook al weer snel alles uit mijn hoofd, maar als je het me 3 weken later weer vraagt ben ik het alweer kwijt. En zo ben ik ook wel soms makkelijk door school gerold. Een goed geheugen, even stampen, een goed cijfer en poef, weg is de kennis weer.
toch kun je denk ik ook niet zomaar zeggen 'ach, gooi al die topografie maar uit het lespakket'. over dat vergeten: het is ook niet zinvol om alles blijvend te onthouden. nu krijgen ze toch een bepaalde basiskennis op topografisch gebied. specifieke dingen kun je natuurlijk altijd opzoeken zodra je ze nodig hebt. bovendien is 't een goede hersen-oefening om soms wat te moeten stampen. :)
in de haak.
pi_102913102
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef livelink het volgende:
daarom moeten dergelijke dingen dus ook jaren herhaald & uitgebreid worden :Y
is hetzelfde met wiskunde: alleen varen op begrip is niet genoeg, maar alleen varen op rijtjes sommen evenmin. er moet begrip *en* routine zijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:50:45 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102913211
Zo hadden ze bij ons op school in hun oneindige wijsheid besloten om Topo alleen nog te overhoren door het vragen van de eerste letter van de stad. alle ouders in opstand, die wilden állemaal, niemand uitgesloten, dat er gewoon ouderwets plaatsnamen gestampt werden. :d Hahaha, verrassend denk ik, voor de directie, die over het algemeen te horen kregen dat er teveel, te jong en te vaak huiswerk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')