QFT!quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef Thomass het volgende:
Disclaimer: ik ben geen jurist.
Maar, volgens mij mogen ze inderdaad niet zomaar in je tas kijken. Wel mogen ze besluiten om je niet mee te nemen als jij weigert je tas te laten doorzoeken.
Denk ik
Kloptquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef Thomass het volgende:
Disclaimer: ik ben geen jurist.
Maar, volgens mij mogen ze inderdaad niet zomaar in je tas kijken. Wel mogen ze besluiten om je niet mee te nemen als jij weigert je tas te laten doorzoeken.
Denk ik
Ligt eraan hoe ze controleren. Zolang ze het niet zelf controleren maar jou vragen mee te werken en je tas leeg te halen is er geen BOA nodigquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:05 schreef Civilian het volgende:
[..]
Klopt
Hetzelfde als de borden die wel eens bij een supermarkt hangen "Wij kunnen (soms ook mogen) uw tassen steekproefsgewijs controleren".
En dat mogen ze dus nietDat mag alleen een BOA.
Klopt, maar dat mag je dus ook weigeren.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ze controleren. Zolang ze het niet zelf controleren maar jou vragen mee te werken en je tas leeg te halen is er geen BOA nodig
quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:10 schreef Civilian het volgende:
[..]
Klopt, maar dat mag je dus ook weigeren.
Als je toevallig eens tijd over hebt en je hebt echt niets gejat, kun je aan de kassa gewoon weigeren. Laat die politie maar komen. Politie kijkt in je tas, vindt niets en dat was het dan voor jou. De winkelier mag dan samen met de politie nog een hoop papiershit gaan uitwerkenquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]maar dan mogen ze je ook verzoeken te blijven wachten tot de politie er is (als ze het hoog willen spelen)
Linksom of rechtsom verlies je het meestal.
En ik wacht ook graag op de politie als ik niks gestolen heb. En dan heb ik niet verloren hoorquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]maar dan mogen ze je ook verzoeken te blijven wachten tot de politie er is (als ze het hoog willen spelen)
en dat mag je dan ook weigeren.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
whehe, slimquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:40 schreef geevee het volgende:
Vraag of je eerst even zijn opsporingsbevoegdheid mag zien voordat je aan zijn verzoek voldoet!
Tenzij de vrager een BOA is heeft hij die dus niet,door aan te geven dat je met het bevoegd gezag wil samenwerken weiger je dus niet.
Wat ook je antwoord is,succes.
en de kans is dan groot dat je achterblijft en de rest op werkweek gaat.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:40 schreef geevee het volgende:
Vraag of je eerst even zijn opsporingsbevoegdheid mag zien voordat je aan zijn verzoek voldoet!
Tenzij de vrager een BOA is heeft hij die dus niet,door aan te geven dat je met het bevoegd gezag wil samenwerken weiger je dus niet.
Wat ook je antwoord is,succes.
Volgens mij mag een BOA dat ook niet zomaar zonder redelijke verdenking.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:05 schreef Civilian het volgende:
[..]
Klopt
Hetzelfde als de borden die wel eens bij een supermarkt hangen "Wij kunnen (soms ook mogen) uw tassen steekproefsgewijs controleren".
En dat mogen ze dus nietDat mag alleen een BOA.
"Meneer X gedroeg zich verdacht" is verdenking genoeg.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:37 schreef kingmob het volgende:
Volgens mij mag een BOA dat ook niet zomaar zonder redelijke verdenking.
Ik schat in dat het ongeveer zo ligt:quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je MOET uiteraard niet meewerken maar niet gek opkijken als ze dan weigeren dat je meegaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |