Absoluut niet. je mag bijvoorbeeld weigeren om ze in de kofferbak te laten kijken.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als je haast hebt ben je te laat vertrokken.
De politie heeft het recht je aan de kant te zetten en alles te onderzoeken wat ze willen. Staat in de verkeerswet, daar zou je dus van op de hoogte moeten zijn als je je rijbewijs hebt!
Ligt er aan wat voor controle toch?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Absoluut niet. je mag bijvoorbeeld weigeren om ze in de kofferbak te laten kijken.(been there, done that.... mag alleen de douane, tenzij er een bevel van een OvJ is)
En dan het gevolg dat ze je auto tot op het ventieldopje technisch na gaan kijkenquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Absoluut niet. je mag bijvoorbeeld weigeren om ze in de kofferbak te laten kijken.(been there, done that.... mag alleen de douane, tenzij er een bevel van een OvJ is)
Lijkt me vet als je tijd hebt; oude dooie hond in je kofferbank die goed stinkt, de fuik inrijden, en zeggen, zo ruikt mijn auto al tijdenquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En daarom hebben ze vaak douane, belasting en agenten daar staan. Douane mag gewoon in je kofferbak kijken als ze dat willenquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Lijkt me vet als je tijd hebt; oude dooie hond in je kofferbank die goed stinkt, de fuik inrijden, en zeggen, zo ruikt mijn auto al tijdenEn dan weigeren open te doen. Zo geef je die vuige bonnenschrijvers nog een mooi verhaal voor op verjaardagspartijen
Mja, klopt (bevoegdheden moeten gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn). In 9999 van de gevallen betreft het een verkeerscontrole en moet er om toestemming worden gevraagd. Mocht je die weigeren, dan kan dat. (al halen ze dan desnoods de douane erbijquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:18 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor controle toch?
Is dit ergens terug te vinden? Zou het zo fijn vinden om dat uit te voeren bij een controle..quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, klopt (bevoegdheden moeten gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn). In 9999 van de gevallen betreft het een verkeerscontrole en moet er om toestemming worden gevraagd. Mocht je die weigeren, dan kan dat.
Toch niet als je niet de grens overgaat mag ik aannemen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:29 schreef RPG het volgende:
[..]
En daarom hebben ze vaak douane, belasting en agenten daar staan. Douane mag gewoon in je kofferbak kijken als ze dat willen
Ja hoorquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Toch niet als je niet de grens overgaat mag ik aannemen.
Of de controle duurt te lang, als je een afstand van 2km moet overbruggen (met de auto) is een half uur in plannen ruim voldoende (bij uitvallen van de auto kan red je het lopend zelfs nog).quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als je haast hebt ben je te laat vertrokken.
Dan is het een gevalletje overmacht lijkt mij, daar kun jij ook weinig aan doen. En een normale controle duurt volgens mij echt geen half uur, tenzij je heel moeilijk gaat doen en bv niet je papieren bij je hebt of zo.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:41 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Of de controle duurt te lang, als je een afstand van 2km moet overbruggen (met de auto) is een half uur in plannen ruim voldoende (bij uitvallen van de auto kan red je het lopend zelfs nog).
Een politie controle die een half duurt zorgt er echter nog steeds voor dat je te laat bent voor bijvoorbeeld een tandarts afspraak (die dan dus wel in rekening word gebracht).
Dit terwijl je niks fout hebt gedaan.
Ja dan word je snel richting bureau geholpen voor een uitgebreide controle, dat zou ik vooral doen als je haast hebtquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Gewoon uit je auto stappen en zeggen, hadde ge geen ekte baan kunnen regelen stomme waus, dan word je snel geholpen
Dat is mijn gedachte en ervaring ook, papieren inzien, even blazen en weer verder.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan is het een gevalletje overmacht lijkt mij, daar kun jij ook weinig aan doen. En een normale controle duurt volgens mij echt geen half uur, tenzij je heel moeilijk gaat doen en bv niet je papieren bij je hebt of zo.
Tsja dat gaat moeilijk worden denk ik. In principe ben je verplicht tot medewerking, ongeacht de tijdsduur.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:48 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat is mijn gedachte en ervaring ook, papieren inzien, even blazen en weer verder.
Ik hoor echter regelmatig verhalen van uitgebreide controles die leiden tot vertragingen van een halfuur of meer. Daarom vroeg ik mij af wat mijn rechten zijn, na 10 minuten wegrijden gaat niet gewaardeerd worden vermoed ik.
Daar heb ik een mening over, maar die ga ik niet weer herhalen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Politieagenten die nog steeds bonnetjestargets moeten haleb
Jouw mening doet nog steeds niet ter zake aangezien het een feit is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar heb ik een mening over, maar die ga ik niet weer herhalen.
Dus wanneer de politie in je kofferbak wil kijken, kun je dus vragen of ze de douane erbij halen. Maar stel dat je dat doet, hoe kun je die dan herkennen?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja hoorDat kan best.
Ben even aan het zoeken: (krijgen agenten gewoon in de opleiding, overigens...) http://nl.wikipedia.org/w(...)ournement_de_pouvoir
Ik nooit. Waar woon je of met wat voor mensen ga je om dat je dat vaak hoortquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:48 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat is mijn gedachte en ervaring ook, papieren inzien, even blazen en weer verder.
Ik hoor echter regelmatig verhalen van uitgebreide controles die leiden tot vertragingen van een halfuur of meer. Daarom vroeg ik mij af wat mijn rechten zijn, na 10 minuten wegrijden gaat niet gewaardeerd worden vermoed ik.
ja maar laat je ze er niet in kijken, mag je blijven en vragen ze om ene bevel oid. sta je er nog langerquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |