Degen waar hij in de muur zit nu wel ja.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:00 schreef elvis2010 het volgende:
Waarschijnlijk 'lek stroom'
Zijn het geaarde stopcontacten????
De schokken waren niet zo "schokkend" dat het 230v voelde, dat was het dus wel? Vreemd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:10 schreef blomke het volgende:
Je bent erg link bezig. Je voelt geen statische elektriciteit, maar de netspanning!!
Ga a.u.b. niet wassen met deze wasmachine vóórdat je de aarde in orde hebt gemaakt; er kunnen door vocht ernstige ongelukken plaatsvinden.
Voor je machine, zeker. Vloeibaar middel laat meer resten achter in je machine en daar gaan bacteriën en schimmels in groeien met stank als gevolg. Met poeder heb je dat probleem niet of nauwelijks.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:08 schreef delano.888 het volgende:
Klopt het trouwens dat waspoeder beter is dan vloeibaar?
De kabel zelf is geaard, het stopcontact waar hij net in zat niet. Morgen gaat hij direct in zon kastje voor de badkamer met zon lampje, dus dan knippen we de kabel eerst open, en doen de 3 draadjes daar in. Neem aan dat het dan goed is, want zo zat de vorige machine ook.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:19 schreef falling_away het volgende:
Maar dan kun je er toch morgen ook niet mee wassen? Mijn (beperkte) ervaring in dit soort gevallen is dat als je dit in een geaard stopcontact stopt de aardlekschakelaar eruit klapt.
maar ik kan het ook mis hebben.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De kabel zelf is geaard, het stopcontact waar hij net in zat niet.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:17 schreef nuget het volgende:
waarschijnlijk heb je hier te maken met een lekspanning van de Motor, dit kan inderdaad heel goed veroorzaakt worden door een niet of slecht geaarde wandcontactdoos.
Het kan echter ook een defecte motor zijn, of enig ander euvel in het elektrische gedeelte van de machine, je kan een proberen met een multimeter de spanning tussen het frame (of de trommel waar je dus spanning voelt) en de randaarde te meten.
en nee van een lekspanning ga je niet direct dood.
Dit onzinideeën leidt tot gevaarlijke situaties.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De schokken waren niet zo "schokkend" dat het 230v voelde, dat was het dus wel? Vreemd.
apparaten zijn niet voor de show geaard.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:40 schreef delano.888 het volgende:
FF wat anders? Geld dit voor een droger ook? Aangezien mijn droger ook een geaarde stekker heeft maar het stopcontact in de muur niet?
Maar heb nog nooit een schok gehad van mijn drogerquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:44 schreef densmee het volgende:
[..]
apparaten zijn niet voor de show geaard.
een TV heeft bijvoorbeeld geen aardestekker, maar het is ook niet mogelijk metaal aan te raken
Dat dus. ook de droger op een geaarde wandcontactdoos aansluiten, in de badkamer via een trekschakelaar. Er bestaan ook trekschakelaars die als omschakelaars werken; dan kan je met één en dezelfde groep, beide voorzien.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:44 schreef densmee het volgende:
[..]
apparaten zijn niet voor de show geaard.
De droger zit nu niet geaard en dat kan ook niet want ik heb maar op enkele plekken in huis geaarde contactdozen en dat is nergens waar een droger kan staan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. ook de droger op een geaarde wandcontactdoos aansluiten, in de badkamer via een trekschakelaar. Er bestaan ook trekschakelaars die als omschakelaars werken; dan kan je met één en dezelfde groep, beide voorzien.
fijn dat je dat kunt zien, als er een rode lamp gaat branden dan is er een draad los ofzo?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:25 schreef delano.888 het volgende:
Ok duidelijk, als hij ooit zal stukgaan van binnen trek ik eerst de stekker er uit voordat ik me was er uit haal.
Ik ben nog nooit verongelukt maar doe toch mijn riem omquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar heb nog nooit een schok gehad van mijn droger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |