Je zou iets van wittekrimp kous eromheen kunnen doen je met dit dan wel opensnijden aan 1 kant en dan eromheen doen, heet luchtpistool erop en je bent klaar. Nu weet ik niet als het lang netjes blijft en als het werkt daar je de krimpkous open snij. Als je vrije toegang tot de buis heb en het in zijn geheel eroverheen kan schuiven dan blijft het wel mooi.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:54 schreef sunxxx het volgende:
Ik heb een nieuwe badkamer waarvan de leidingen buiten langs lopen.
Aangezien dat heel erg lelijk is wil ik ze wit hebben.
Nu is mijn vraag:
Is er buiten wit schilderen nog een andere mogelijkheid,zoals witte kunstof bekleding wat ik om de koperen leidingen kan doen?
Zo ja,waar kan ik dat dan kopen?
Heh, je zou best eens gelijk kunnen hebbenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:08 schreef exlurker het volgende:
Denk dat er bedoeld word, leidingen op de muur. En wat blomke ook al aangeeft de enige nette manier is de leidingen schilderen
Dat opensnijden gaat echt niet lukken en om de waterleidingen uit elkaar te halen zie ik ook niet zo zittenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:08 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Je zou iets van wittekrimp kous eromheen kunnen doen je met dit dan wel opensnijden aan 1 kant en dan eromheen doen, heet luchtpistool erop en je bent klaar. Nu weet ik niet als het lang netjes blijft en als het werkt daar je de krimpkous open snij. Als je vrije toegang tot de buis heb en het in zijn geheel eroverheen kan schuiven dan blijft het wel mooi.
Dan werkt het krimpen niet meer; dan wordt het frommelen. Wel creatief zoiets....je kan de leidingen ook vervangen door flexibele koperen leiding waar zo'n witte kunststof coating al omheen zit....quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:08 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Je zou iets van wittekrimp kous eromheen kunnen doen je met dit dan wel opensnijden aan 1 kant en dan eromheen doen, heet luchtpistool erop en je bent klaar. Nu weet ik niet als het lang netjes blijft en als het werkt daar je de krimpkous open snij. Als je vrije toegang tot de buis heb en het in zijn geheel eroverheen kan schuiven dan blijft het wel mooi.
Waarom specifiek op waterbasis?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:32 schreef error_404 het volgende:
Verf op waterbasis (met de juiste grondlak) of radiatorlak werken idd het beste en blijven op de lange termijn netjes.
Ja,zoiets bedoel ik ook.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:45 schreef hugsy33 het volgende:
zelfs met speciale verf slaat het na een tijdje geel uit
ik zou idd proberen iets van witte flexibele buisjes te vinden om er omheen te doen
Hadden ze die maar gebruikt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan werkt het krimpen niet meer; dan wordt het frommelen. Wel creatief zoiets....je kan de leidingen ook vervangen door flexibele koperen leiding waar zo'n witte kunststof coating al omheen zit....
Uhh...even een blond moment,maar wat is een koofje?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:07 schreef CafeRoker het volgende:
Kun je er geen koofje omheen maken, dat ziet veel netter uit.
Als dat niet gaat en je gaat het schilderen is een spuitbus een veel betere optie dan een kwast. Dat wordt veel strakker. Denk er aan dat je het tegelwerk eromheen wel heel goed afdekt want spuitnevel waaiert zo een 30-40 cm uit (minimaal!)
Waarom zoveel moeite doen en geld weg gooien, als je zo graag witte buis in je badkamer wil hebben gebruik dan alleen de Unicor buis met de daar voor bedoelde hulpstukken. Dan maak je pas iets goed.quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:27 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Ik heb eens een badkamer gemaakt waar we dit probleem ook hadden. Daar hebben we er witte kunststof buis omheen gedaan. Ik weet niet hoe dik je leidingen zijn, maar Uponor 20 past precies om een 15mm buis heen.
Het moeilijke is om de buis in de lengte open te snijden. Dat lukte niet echt met een mes of een schaar, dus gewoon metertje voor metertje in een workmate met een slijptolletje (dremel kan ook) gedaan.
De hoeken hadden we gewoon open gelaten en wit geschilderd zoals hierboven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |