Voor Utrecht geldt hetzelfde. Het enige waar ik een soort mondeling examen heb gehad is KNO (wat een hel was datquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:22 schreef Pluizel het volgende:
@ lily en june: nee ze doen vanuit groningen niet aan gekke examens na co-schappen. De beoordelingen bij ons zijn alleen maar gebaseerd op hoe je het in de praktijk doet. Dus je anamnese, hoe je met de patient omgaat, het klinisch redeneren, beleid maken en verslagen tikken. Dat wordt gestructureerd beoordeeld (lees: rondjes zetten om o,v,rv,g of u, waarbij rv de gemiddelde student moet voorstellen) en waar nodig mag er feedback bijgeschreven worden maar meestal krijg je die mondeling.
Nou dat is ook niet eerlijk. Ik had ook in groningen moeten zitten haha. Wij hebben wat jij zegt EN examens. 1 cijfer voor je examen, 1 cijfer voor dat andere en je eindcijfer is het gemiddelde daarvanquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:22 schreef Pluizel het volgende:
@ lily en june: nee ze doen vanuit groningen niet aan gekke examens na co-schappen. De beoordelingen bij ons zijn alleen maar gebaseerd op hoe je het in de praktijk doet. Dus je anamnese, hoe je met de patient omgaat, het klinisch redeneren, beleid maken en verslagen tikken. Dat wordt
gestructureerd beoordeeld (lees: rondjes zetten om o,v,rv,g of u, waarbij rv de gemiddelde student moet
voorstellen) en waar nodig mag er feedback bijgeschreven worden maar meestal krijg je die mondeling.
Ja, dat hebben wij ook hoor, wij hebben dus beidequote:Op maandag 17 oktober 2011 22:22 schreef Pluizel het volgende:
@ lily en june: nee ze doen vanuit groningen niet aan gekke examens na co-schappen. De beoordelingen bij ons zijn alleen maar gebaseerd op hoe je het in de praktijk doet. Dus je anamnese, hoe je met de patient omgaat, het klinisch redeneren, beleid maken en verslagen tikken. Dat wordt gestructureerd beoordeeld (lees: rondjes zetten om o,v,rv,g of u, waarbij rv de gemiddelde student moet voorstellen) en waar nodig mag er feedback bijgeschreven worden maar meestal krijg je die mondeling.
Maar die tussentijdse beoordeling is meer een evaluatie dan echt beoordeling, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:57 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, dat hebben wij ook hoor, wij hebben dus beideSowieso eerste helft van je coschap en aan het einde van het coschap nog een keer. Daar bovenop komt dus nog een mondeling tentamen over kennis..
Je bedoelt het pathologisch substraat? Want bij een (normal pressure) hydrocefalus is de kliniek over het algemeen ook wel anders dan bij een echt dementiesyndroom. Hydrocefalus geeft bijvoorbeeld, naast de loopstoornis en incontinentie, een subcorticale dementie, en Alzheimer (als prototype dementie) een corticale dementie. Wat je precies op een coupe ziet bij een chronische hydrocefalus weet ik zo uit mijn hoofd niet. Het is wel vaak (gedeeltelijk) reversibel, dus er zal een kleinere mate van weefselverval zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:25 schreef Reintji het volgende:
Wat is het verschil tussen "normale" dementie en dementie op basis van hydrocefalie? In beide gevallen is er toch sprake van weefselverlies?
Nou, je hebt bij NPH geen verhoogde liquordruk, terwijl je wel vergrote ventrikels ziet. De druk is dus niet zo hoog dat hij bij lumbaalpunctie afwijkend is, maar wel hoog genoeg om klachten te veroorzaken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:48 schreef Reintji het volgende:
Aha! Is bij NPH de hydrocefalie dan ook meer een gevolg ipv de veroorzaker?
Mooi! Had het hier eens aan de neurochirurg gevraagd of ik eens mee mocht kijken met een wakkere craniotomie, maar ben bang dat hij het vergeten isquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:53 schreef Ace1 het volgende:
Woensdag een wakkere craniotomie op tv! Heb toevallig zelf zo'n ok gezien vorig jaar, ook door Guus Beute toen. Erg interessant!
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=xgueiLsHnHUVONcHnGX
Maar je kunt het gewoon als je het wilt weetje.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:13 schreef _Lily_ het volgende:
Neurologie is best een pittig vak eigenlijk, Ben nu een week bezig met coschap en moet al m'n hersencapaciteit oproepen
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:30 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Maar je kunt het gewoon als je het wilt weetje.
ohhh snapquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:30 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Maar je kunt het gewoon als je het wilt weetje.
Ik heb hem pas vandaag.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:16 schreef Seam het volgende:
[..]
ohhh snap
VGT lijkt ook iedere keer later binnen te komen zeg, pas dinsdag de score gekregen
Jij bent dan ook nog lang geen arts-assistentquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:32 schreef Kassaa het volgende:
Heul niet dat het de bedoeling is dat ik daar gefilmd word als ik daar volgend jaar m'n coschappen loop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |