Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Blaadje op de rails, plaszakje voor de reiziger... maar alleen als je echt heel nodig moet hoor!
En maar steeds meer betalen voor een kaartje.
Wat een zegen, die marktwerking in het openbaar vervoer.
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
Sociale kant eerder het logisch verstand wat totaal verloren gegaan is bij managers die alleen nog maar in $$$$ kunnen denken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
En kennelijk ziet de NS een toilet als een extraatje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
nou joepie... voor de privatisering hadden ze er geen last van. Waarschijnlijk omdat alle onderdelen van de NS nog gewoon samenwerkten en er voldoende personeel was om die dingen op tijd te laten rijden..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
In andere landen hebben ze ook blaadjes, toch schijnen ze er daar veel minder last van te hebbenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
heel erg weinig zelfs.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:32 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.
Ja, of een kind dat misselijk wordt, een vrouw die ongesteld wordt, etc.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:28 schreef SwiffMeister het volgende:
Wat nou als ik zo nodig moet dat ik zo'n zakje afvul en er niet 1 maar 2 nodig heb, moet ik dan bijbetalen?
Wat als ik aan de diaree ben?
Of een combinatie van beide?
Ik ben ook benieuwd naar:
"Ding-dong-ding! De sprinter naar Tilburg, Breda en Roosendaal zal pas over 15 minuten vertrekken wegens noodzakelijke schoonmaakwerkzaamheden... Herhaling..."
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.
Het zal ongetwijfeld van de regio afhangen, ik ben vooral bekend in Beieren en daar was het "Nahverkehr" prima geregeld. Als ik het vergelijk met Drenthe (waar ik woon), dan kun je hier met de trein echt nauwelijks ergens komen buiten de paar wat grotere steden. We hebben hier in totaal slechts 2 lijnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.
Al zal het ook wel per regio/trein afhangen. Maar zo slecht als sommige beweren is de NS nou ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |