sorry maar dat is 1 ding wat ik niet nodig heb.. Heb al 5 jaar een eigen zaak in NLquote:
Dit dus. Ik ben heb me op 23 augustus ingeschreven bij de gemeente, en ben op 1 september verzekerd. Ik moest 23 tot 31 augustus alsnog betalenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:22 schreef Godtje het volgende:
Je kan alleen veranderen per 01-01-2012
Je kan wel gewoon nieuw inschrijven. Sterker nog je moet.
Moet je dan vanaf 1 september niet betalen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dit dus. Ik ben heb me op 23 augustus ingeschreven bij de gemeente, en ben op 1 september verzekerd. Ik moest 23 tot 31 augustus alsnog betalen.
Daarna: niet klagen maar dragen en bidden om krachtquote:Op donderdag 15 december 2011 22:39 schreef wonderer het volgende:
Duitsland gaat hoogstwaarschijnlijk niet door dus ik ga me weer in Nederland vestigen.. Inschrijven dus, verzekering afsluiten en daarna?
Woningbouwvereniging en dan 7 jaar wachten op een woning......quote:Op donderdag 15 december 2011 22:39 schreef wonderer het volgende:
Duitsland gaat hoogstwaarschijnlijk niet door dus ik ga me weer in Nederland vestigen.. Inschrijven dus, verzekering afsluiten en daarna?
In mijn geboortestad kan je ook huizen huren via de makelaar. Zijn wel hogere huurprijzen, maar geen wachtlijst.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Woningbouwvereniging en dan 7 jaar wachten op een woning......
Of particulier huren, of iets kopen. Lastige keuzes allemaal.
Ja, dat valt dus onder de categorie particulier.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
In mijn geboortestad kan je ook huizen huren via de makelaar. Zijn wel hogere huurprijzen, maar geen wachtlijst.
Ik heb maar kort een huurwoning gehad in Nederland. Gehuurd van een makelaar en die was fors duurder dan een woning uit de stal van de woningbouwvereniging. Maar daar kwam ik toen vanwege een te hoog salaris niet voor in aanmerking. En bij de makelaar kwam ik alleen in aanmerking voor een huis in het allergoedkoopste segment.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:46 schreef Individual het volgende:
Is particulier huren zoveel duurder dan via een woningbouwvereniging?
Geen idee, we regelen het gewoon zelf netjes.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Trouwens wonderer..... is New Hampshire a no-fault, equitable distribution state? (m.a.w. krijg je bij scheiding automatisch 50% als je niets regelt?)
Ja. Mijn broertje huurt voor 360 Euro in Utrecht via de woningbouwvereniging, en mijn zusje huurde toen ze uit Oost Timor terug kwam voor 700 Euro een kleiner appartement. Veel kleiner, en ook in Utrecht (en verder van het centrum).quote:Op donderdag 15 december 2011 23:46 schreef Individual het volgende:
Is particulier huren zoveel duurder dan via een woningbouwvereniging?
Ja en ja, huursubsidie is alleen voor de lagere inkomens, en er zitten allerlei regels aan sociaal huren inderdaad..... ook qua gezinsgrootte. Zo mag je als alleenstaande niet zomaar een grote eensgezinswoning huren met 4 slaapkamers of zoiets geloof ik, maar die regels variëren ook per regio. Inkomensgrenzen zijn er ook, maar de precieze regels ken ik niet. Je kunt met een hoog inkomen bijv. niet een woning huren die bedoeld zijn voor hele lage inkomens, ook al heb je dus aan 1 kamertje wel genoeg omdat je toch constant weg bent en zo.quote:Zit er ook niet een inkomensgrens aan sociaal huren en huursubsidie? Krijg je trouwens wel huursubsidie als je sociaal huurt?
Als je een uitkering hebt, wordt het van de bruto uitkering ingehouden. Een uitkering heeft idd ook nog een bruto/netto verhaal, er wordt dus e.e.a. ingehouden, maar dat zie je als uitkeringstrekker niet zo.quote:Hoe zit het met ziektekosten? Ben je nog verzekerd als je een betalingsachterstand hebt? En wordt het voor je betaald als je een uitkering krijgt?
Terug naar de US? Hoe lang heb je daar nu gewoond?quote:Op donderdag 15 december 2011 22:39 schreef wonderer het volgende:
360 Euro?? Wow! Daar heb je hier tegenwoordig niet eens meer een kamer in een gedeelde woning voor. Wat krijg je daarvoor? Ik ben weer terug in het 'goedkope' London na Jersey want dat was pas duur.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:24 schreef maartena het volgende:
Ja. Mijn broertje huurt voor 360 Euro in Utrecht via de woningbouwvereniging, en mijn zusje huurde toen ze uit Oost Timor terug kwam voor 700 Euro een kleiner appartement. Veel kleiner, en ook in Utrecht (en verder van het centrum).
Als je dus je rekening van de verzekering niet kan of wilt betalen. Je kan toch niet onverzekerd zijn in NL?quote:Betalingsachterstand waar aan? Een ziektekostenverzekeraar? Geen idee, ik ben zonder schulden uit Nederland vertrokken, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Ruim vijfenhalf jaar.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:28 schreef breaky het volgende:
[..]
Terug naar de US? Hoe lang heb je daar nu gewoond?
Een 3-slaapkamer kamer flat in de lombok op de 2e verdieping, midden tussen de Marokkanen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:08 schreef Individual het volgende:
360 Euro?? Wow! Daar heb je hier tegenwoordig niet eens meer een kamer in een gedeelde woning voor. Wat krijg je daarvoor? Ik ben weer terug in het 'goedkope' London na Jersey want dat was pas duur.
Even snel gegoocheld:quote:Als je dus je rekening van de verzekering niet kan of wilt betalen. Je kan toch niet onverzekerd zijn in NL?
Dat is toch wel lang. Kan me heel goed voorstellen dat je niet gelijk terug wil. Ik zit hier nu 4 en half jaar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |