abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102730955
De Slankreeks

:')

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102731025
TT FTW!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102731030
Was net bezig met een neue. Stom ding dat niet automatisch nieuwe berichtjes toont! Haaha

Gefeliciteerd nog Rituals & Syrena! Hoop op een leuke dag met veeel en leuke cadeautjes!

By the way... Net nieuwe raambekleding besteld *O* EIndelijk na een half jaar wonen
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:08:18 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102731084
Die tweede lijkt wel crumble :9~ Mijn havermout ziet eruit als bruine kots oO< Maar het smaakt wel prima. Ik maak alleen steeds veul teveel :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102731176
Havermout zo lekker in de winter :9

Dikke kus voor coco, dat zijn echt nare berichten. Wij hadden ook zo'n situatie bij ons op het HBO toen ik daar studeerde. Heel naar.
pi_102731193
hoeveel kcal zitten er in strepsils?

Boh, ik vind het niet meer leuk. Vroeger vond ik mensen die ziek waren van verkouden zijn maar mietjes, amar nu voel ik me echt gammel...
pi_102731201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Die tweede lijkt wel crumble :9~ Mijn havermout ziet eruit als bruine kots oO< Maar het smaakt wel prima. Ik maak alleen steeds veul teveel :')
volgens mij zijn het berry granola bars.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102731255
Jemig, Coco, wat naar! -O-
En triest ook. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102731266
Ocherm, beterschap Jagär
Ja doei.
pi_102731306
Oh trouwens, ik gooi het er nog maar een keer in. Heb nu 4 mensen die mee willen doen aan de La Vialla bestelling, als er nog iemand anders is, stuur me een PM!

Verzendkosten vanuit Italie zijn gratis en distributie komt wat mij betreft of voor eigen rekening of we plannen gewoon gezellig een meet :)

Ik stuur aan iedereen die mij het emailadres PM't een lijst met alle mogelijke producten waarop je dan kan aangeven hoeveel je er zou willen. Dan ga ik bekijken hoe we dan zo goed mogelijk kunnen verdelen (veel verpakkingen gaan per 6) en eventueel kunnen we dan nog wat schrappen als er bijv. niet genoeg animo voor 1 product is.

Prijzen en producten kan je vinden in het boekje!
pi_102731396
Wat klote coco en zo erg als ze echt geen uitweg meer zien. :{

Havermout is toch oatmeal? In de VS kregen we een keer in een schattige B&B, homemade baked oatmeal voorgeschoteld. Ik vond het niet heel bijzonder lekker. ik heb er flink wat zoet over gedaan. Honing geloof ik, toen ging het wel. Wel erg vullend en dat was jammer aangezien er daarna nog bananencake met maple syrup kwam, bacon met nog iets dat ik vergeten ben en rijstepap en volgens mij ben ik nu nķg iets vergeten. Allemaal superzwaar. Ik heb van alles 1 hapje genomen en toch was ik daarna heel de dag vol. :')
pi_102731436
Baked oatmeal is idd superzwaar. Als je het gewoon kookt of overnacht laat weken, beide gevallen met 50/50 melk en water, en vervolgens wat vers fruit eraan toevoegd is het heul niet zo zwaar!
pi_102731479
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:10 schreef Jagärtrut het volgende:

Boh, ik vind het niet meer leuk. Vroeger vond ik mensen die ziek waren van verkouden zijn maar mietjes, amar nu voel ik me echt gammel...
Daar kun je je inderdaad behoorlijk ziek van voelen... Misschien dat stomen of smeren met Vaporub helpt om de boel weer wat open te maken? En een ouderwetse grog voor het slapen gaan, baat het niet dan schaadt het niet. :9
In elk geval beterschap! :*
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_102731542
Oh, en Coco -O- Dat is inderdaad geen nieuws waar je op zit te wachten -O-
Ja doei.
pi_102731561
@V1zor
Havermout 5 eetlepel: 94
Banaan 1 kleine: 95
Sojamelk light 1 beker 73

Dagdeel totaal 262
Be someone that makes you happy
pi_102731583
In de VS at ik elke ochtend instant oatmeal, lekker! Wel die met smaakjes dan, jammer dat je dat hier niet hebt. Zelf opleuken is toch wat meer gedoe 's ochtends vroeg. :P
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_102731595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:10 schreef Jagärtrut het volgende:

Hot Coldrex of Citrosan met extra citroensap en zoetstof, daar voel je je wel (tijdelijk) beter door.
pi_102731610
[huisvrouw]
was hangt weer te drogen *)

[/huisvrouw]

[student]
Hoppa, aan de lees weer!
Ja doei.
pi_102731904
ow trouwens @marmar thx voor je mail!!!
~ Bonito La Risa ~
pi_102731923
Coco :* Wat een rotnieuws.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_102732090
Welke vitamines werken er goed voor concentratie? Visolie?
Ik mis m...
pi_102732159
Jij doet 50/50 Perr? Vind 20/80 al een goede combo :) Vooral omdat er dan nog banaan in stukjes door gaat.

Jagar, beterschap! ^O^ Strepsils zijn verwaarloosbaar qua kcals trouwens.

B12 Nallie!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102732230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:38 schreef V1z0R het volgende:
Jij doet 50/50 Perr? Vind 20/80 al een goede combo :) Vooral omdat er dan nog banaan in stukjes door gaat.

Jagar, beterschap! ^O^ Strepsils zijn verwaarloosbaar qua kcals trouwens.

B12 Nallie!
Die slik ik al :)
Snap er niks van, kan me echt max 5 minuten concentreren op iets sinds ik terugben van vakantie. Niet alleen op werk. Thuis ook....
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:42:13 #24
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_102732333
Bedankt voor alle felicitaties! O+ *O*

En jeetje Coco, wat een naar bericht! Sterkte! :*
En XM uiteraard ook héél veel sterkte! Hoop echt voor je dat het nu even wat beter gaat :*.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_102732938
:o hoe zou het met Sigme zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')