abonnement Unibet Coolblue
pi_111553470
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:38 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

ik zeg altijd maar beter iets dan niets

:P
Haha, klopt. En de meesten zullen het ook niet voor 't geld doen. Inclusief mij.
pi_111553835
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:21 schreef Druid het volgende:

[..]

Hangt een beetje van je eenheid af, maar een aantal keer per jaar zijn er langere oefeningen waarbij je een of meerdere dagen door de week weg bent. Daarnaast zijn er hier en daar nog steunverleningen waar meestal niet je hele eenheid voor hoeft op te komen.

Bij mij in de club zijn er zat mensen met een gezin (ook jonge gezinnen), en volgens mij is het prima te combineren.
Ik denk ook wel dat het goed te combineren is, alleen zit ik met het probleem dat ik maar 20 dagen per jaar verlof heb. En die moet ik dan gaan delen met gezin en Natres. Dat vind mijn vrouw denk ik niet zo tof. Waarschijnlijk kunnen ze mij bij de voorlichting daar meer over vertellen.
pi_111562539
Hallo allen,

Ben weer in de Natres traject gerold en heb mijn sollicitatie opgestuurd. Ik heb een vragenlijst ontvangen en die ingevuld.

Nu krijg ik een overzicht van mijn gegevens en formulieren die ik uit moeten printen en op moet sturen maar de overzicht die ik heb gekregen klopt niet.

Denk bij aan jaartallen die niet bij mijn opleiding horen en missende antwoorden (heb je zwemdiploma en burgelijke status is blanco). Ook staat er aangegeven dat de veiligheidsonderzoek en geneeskundig onderzoek niet tegelijk gestart mag worden, terwijl ik 100% met ja heb beantwoord.

Ik heb Zaterdag een mailtje gestuurd naar diegene die de voorlichting gaf (hij gaf aan dat hij ons monitorde en kon helpen waar nodig) maar hij reageert niet. Met wie kan ik het beste contact opnemen nu?

Alvast bedankt!
pi_111562981
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:59 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hallo allen,

Ben weer in de Natres traject gerold en heb mijn sollicitatie opgestuurd. Ik heb een vragenlijst ontvangen en die ingevuld.

Nu krijg ik een overzicht van mijn gegevens en formulieren die ik uit moeten printen en op moet sturen maar de overzicht die ik heb gekregen klopt niet.

Denk bij aan jaartallen die niet bij mijn opleiding horen en missende antwoorden (heb je zwemdiploma en burgelijke status is blanco). Ook staat er aangegeven dat de veiligheidsonderzoek en geneeskundig onderzoek niet tegelijk gestart mag worden, terwijl ik 100% met ja heb beantwoord.

Ik heb Zaterdag een mailtje gestuurd naar diegene die de voorlichting gaf (hij gaf aan dat hij ons monitorde en kon helpen waar nodig) maar hij reageert niet. Met wie kan ik het beste contact opnemen nu?

Alvast bedankt!
Ik heb toen ik vragen had, als ik het me nog goed kan herinneren het telefoon nummer van de werving gebeld. Omdat ik ook niet zeker was dat ik goed in het systeem zou staan.

En ik was de afgelopen maanden lekker bezig om mijn conditie te verbeteren, maar heb 3 weken geleden me enkel gebroken en mag nu nog 4 weken stil zitten. Baal er echt van, omdat ik bijna op mijn gewenste niveau zat. Maarja niks aan te doen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:15:12 #230
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_111563352
Sam hoe is dat nu gegaan met die huidziekte dan?
pi_111563937
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:07 schreef Ziekebaard het volgende:

[..]

Ik heb toen ik vragen had, als ik het me nog goed kan herinneren het telefoon nummer van de werving gebeld. Omdat ik ook niet zeker was dat ik goed in het systeem zou staan.

En ik was de afgelopen maanden lekker bezig om mijn conditie te verbeteren, maar heb 3 weken geleden me enkel gebroken en mag nu nog 4 weken stil zitten. Baal er echt van, omdat ik bijna op mijn gewenste niveau zat. Maarja niks aan te doen.
Ik zal morgen even bellen ^O^ Op dit moment zit ik dus vast omdat die formulieren niet kloppen.

Ben zelf ook begonnen met trainen. In Utrecht was er een maand gratis proefabbo voor studenten. Daar maar ik gretig gebruik van :D

Op de crosstrainer houd ik makkelijk 25 minuten vol met een hartslag van 160 (ben vorige week begonnen) met wat krachttraining voor arm en buik. Om het af te sluiten met 15 minuten rennen ook een hartslag van 160.

Of het baat heeft? Géén idee. Op internet zijn er heel veel discussies of cardio nou goed is voor vetverbranding en conditite maar sommige mensen zweren het bij krachttraining. Ik doe het lekker allebei.
pi_111564185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:28 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ik zal morgen even bellen ^O^ Op dit moment zit ik dus vast omdat die formulieren niet kloppen.

Ben zelf ook begonnen met trainen. In Utrecht was er een maand gratis proefabbo voor studenten. Daar maar ik gretig gebruik van :D

Op de crosstrainer houd ik makkelijk 25 minuten vol met een hartslag van 160 (ben vorige week begonnen) met wat krachttraining voor arm en buik. Om het af te sluiten met 15 minuten rennen ook een hartslag van 160.

Of het baat heeft? Géén idee. Op internet zijn er heel veel discussies of cardio nou goed is voor vetverbranding en conditite maar sommige mensen zweren het bij krachttraining. Ik doe het lekker allebei.
Uit eigen ervaring, krachttraining is leuk tot je een stuk gaat hardlopen, zwemmen of fietsen. Dan weet je ineens weer waarom je ook naast spiermassa je conditie op peil moet houden mbt beweging :)
pi_111564503
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:34 schreef Sputnik het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring, krachttraining is leuk tot je een stuk gaat hardlopen, zwemmen of fietsen. Dan weet je ineens weer waarom je ook naast spiermassa je conditie op peil moet houden mbt beweging :)
Dat cardio is wel lekker, ik had na 25 minuten nog wel langer door kunnen rennen maar besloot toch wat rust te nemen en wat krachtoefeningen te doen. Fitness niet alleen en diegene wilde meer kracht dan cardio. Lange tijd niet zo lekker gevoeld als na het trainen.

Waar ik het meest op richt is ook conditie, vetverbranding als 2de en daarnaast wat spieren trainen.
pi_111564827
Dat vetbranding komt vanzelf als je beide traint lijkt me :)
pi_111565361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:52 schreef Sputnik het volgende:
Dat vetbranding komt vanzelf als je beide traint lijkt me :)
Mooi ^O^ Ik hoop dat dit genoeg is om de keuring door te komen. 12 minuten lang fietsen lukt mij denk ik wel maar het is meer de hersteltijd waar ik mij zorgen maak. Daarom is conditie verbeteren prioriteit 1.
pi_111567883
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:45 schreef rrrobbb het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat het goed te combineren is, alleen zit ik met het probleem dat ik maar 20 dagen per jaar verlof heb. En die moet ik dan gaan delen met gezin en Natres. Dat vind mijn vrouw denk ik niet zo tof. Waarschijnlijk kunnen ze mij bij de voorlichting daar meer over vertellen.
20 dagen? Wettelijk is het minimum toch 24?

Je zou ook kunnen overwegen onbetaald verlof te nemen, maar ik weet niet hoe groot dat inkomensverschil voor je zou zijn.
pi_111567895
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:24 schreef Druid het volgende:

[..]

20 dagen? Wettelijk is het minimum toch 24?
miss werkt hij geen 40 uur p/w
pi_111567951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:24 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

miss werkt hij geen 40 uur p/w
Nee ok, maar dan heb je sowieso extra vrije tijd.
pi_111567956
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:29 schreef Druid het volgende:

[..]

Nee ok, maar dan heb je sowieso extra vrije tijd.
dat is ook zo.
pi_111569737
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:37 schreef samthegreat5 het volgende:
Salaris voor Sld. 3 op salaristrede 0 is trouwens wel redelijk laag :P.
Vent, je bent 2 weken SLD3. En als SLD2 5.80 p/u maar daar komt bij; reiskostenvergoeding(als je studeert extra loon dus!), vakantie uitkering,
Ok oefentoelage is dus alleen als je wat langer weg bent. Maar goed dit weet je allemaal al geloof ik :P
Maar door al dit ontvang je zo'n zo'n 7.50 per uur als SLD2.
Natuurlijk na 1 jaar, dan stijg je in schaal en in rang. En kom je op zo'n 8.50 p/u. Bij een gemiddeld uitzendbureau krijgt een 20-21 jarige zo'n 9.50 per uur om afgedankt stom werk te verrichten met 10 min pauze. Neen wij hebben het echt niet slecht financieel gezien!
pi_111570055
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:29 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

dat is ook zo.
Ik werk wel 40u, maar ze hebben met goedkeuring CAO een week afgenomen en die kan je dan tegen 105% terug kopen. De vergoeding die je krijg voor 2 wkn AMO dekt die week niet, maar dat is niet het probleem. Naast die 2 wkn, moet je ook nog een dag voor de keuring en een dag voor spullen halen vrij nemen. En onbetaald verlof vind mijn werkgever niet zo'n goed idee. Dus moet ff zien hoe ik het allemaal gaat doen. Ach eerst door de keuring, lig al een 3/4 jaar stil met sporten ;(
pi_111571112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:00 schreef TMartina het volgende:

[..]

Vent, je bent 2 weken SLD3. En als SLD2 5.80 p/u maar daar komt bij; reiskostenvergoeding(als je studeert extra loon dus!), vakantie uitkering,
Ok oefentoelage is dus alleen als je wat langer weg bent. Maar goed dit weet je allemaal al geloof ik :P
Maar door al dit ontvang je zo'n zo'n 7.50 per uur als SLD2.
Natuurlijk na 1 jaar, dan stijg je in schaal en in rang. En kom je op zo'n 8.50 p/u. Bij een gemiddeld uitzendbureau krijgt een 20-21 jarige zo'n 9.50 per uur om afgedankt stom werk te verrichten met 10 min pauze. Neen wij hebben het echt niet slecht financieel gezien!
welk uitzendbureau is dat?

Ik heb tijdelijk ff een baantje nodig en bij mij gaat het toch echt rond de 8.50 liggen
pi_111571157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:10 schreef rrrobbb het volgende:

[..]

Ik werk wel 40u, maar ze hebben met goedkeuring CAO een week afgenomen en die kan je dan tegen 105% terug kopen. De vergoeding die je krijg voor 2 wkn AMO dekt die week niet, maar dat is niet het probleem. Naast die 2 wkn, moet je ook nog een dag voor de keuring en een dag voor spullen halen vrij nemen. En onbetaald verlof vind mijn werkgever niet zo'n goed idee. Dus moet ff zien hoe ik het allemaal gaat doen. Ach eerst door de keuring, lig al een 3/4 jaar stil met sporten ;(
als je nu al in redelijke conditie bent zal de keuring niet een groot probleem worden
pi_111571179
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:47 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

welk uitzendbureau is dat?

Ik heb tijdelijk ff een baantje nodig en bij mij gaat het toch echt rond de 8.50 liggen
Randstad utrecht is idd rond 8.50 maar je hebt ook er nog 1 voor horeca waar dat bedrag hoger ligt.
pi_111571237
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:48 schreef TMartina het volgende:

[..]

Randstad utrecht is idd rond 8.50 maar je hebt ook er nog 1 voor horeca waar dat bedrag hoger ligt.
ah oke, ja horeca is niks voor mij
pi_111571238
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:48 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

als je nu al in redelijke conditie bent zal de keuring niet een groot probleem worden
Eerst volledig overtuigd worden tijdens de voorlichting en dan zie ik wel met de keuring en de verlofdagen.
Bedankt voor alle info.
pi_111571852
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:15 schreef Schild het volgende:
Sam hoe is dat nu gegaan met die huidziekte dan?
Hey.
Ehm, de huidziekte was echt geen enkel probleem. Eerst kwam ik bij de fysio, daar vroeg ik aan: ''hoe zit het met de psoriasis dan?'' zei hij iets van: ''heb je er zelf last van?'' ik: ''nee, niet echt''. Toen zei hij dat dat wel prima was en dat de arts het verder ging beoordelen. Toen kwam ik na een tijdje bij de arts, zo'n vent van 64 ofzo. Die zei dat ik medisch gezien prima in orde was en hij vroeg alleen maar even welke medicijnen ik gebruikte. Verder heeft hij geeneens naar m'n psoriasis gekeken :'). Hij vond 't helemaal prima, cluster 4 waardig..

Dus bij deze weten alle mensen met dit soort probleempjes dat ze zich compleet geen zorgen hoeven te maken.
pi_111571878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:00 schreef TMartina het volgende:

[..]

Vent, je bent 2 weken SLD3. En als SLD2 5.80 p/u maar daar komt bij; reiskostenvergoeding(als je studeert extra loon dus!), vakantie uitkering,
Ok oefentoelage is dus alleen als je wat langer weg bent. Maar goed dit weet je allemaal al geloof ik :P
Maar door al dit ontvang je zo'n zo'n 7.50 per uur als SLD2.
Natuurlijk na 1 jaar, dan stijg je in schaal en in rang. En kom je op zo'n 8.50 p/u. Bij een gemiddeld uitzendbureau krijgt een 20-21 jarige zo'n 9.50 per uur om afgedankt stom werk te verrichten met 10 min pauze. Neen wij hebben het echt niet slecht financieel gezien!
Klinkt goed. En dat is waar ook van dat je maar 2 weken Sld. 3 bent.
  Moderator zaterdag 26 mei 2012 @ 23:22:24 #249
257132 crew  Awsom
pi_112070570
Ik zit er aan te denken om bij de Nationale Reserve te gaan na mijn examens. Ik heb wel een paar vragen..

- Maakt de sterkte van je ogen uit (ik heb -4,50 :( ) ? Dit kan ik niet specifiek terugvinden voor de NatRes, wel voor het korps commandotroepen etc.

- Hoe fysiek zwaar is de test? Ik ben zelf nou niet echt een beest als het op kracht aankomt :+ Ben redelijk dun en heb erg weinig vet :P Conditie is wel prima..

Deze week maar eens aanmelden voor een voorlichtingsavond :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:28:17 #250
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_112196741
Punt 1. Als ik het goed begrepen heb is een oogsterke van maximaal -6.0 toegestaan, heb dit destijds opgezocht maar ik weet de bron niet precies meer. Volgens mij was het een soort richtlijn van de medische keuring vanuit de landmacht zelf, dus alle procedures die daar bij horen. Pin me er echter niet op vast. Ik heb -3.75 en dat was geen probleem

Punt 2: gewoon veel sporten en trainen dan komt het denk ik wel goed (heb de sporttest nooit gedaan, want afgekeurd op kleurenblindheid :()
geef mij die pepsi max
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')