Kan iemand van het gitaristen topic dit nummer een beetje opleuken met wat Powerchords of dergelijk?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:50 schreef wimjongil het volgende:
Had er een Justin Bieber topic van gemaakt dan![]()
Gewoon die van Justin Bieber en deze tegelijk afspelen:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kan iemand van het gitaristen topic dit nummer een beetje opleuken met wat Powerchords of dergelijk?Heb dat zelf eens gedaan met Baby, hij ging er op vooruit!
Haha, dat kan ook natuurlijk!.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:55 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Gewoon die van Justin Bieber en deze tegelijk afspelen:
Die heb ik live gezienquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:55 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Gewoon die van Justin Bieber en deze tegelijk afspelen:
Eigen interpretatie aan een nummer geven doe ik ook wel eens, maakt het toch een hele andere beleving op eens..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik was een keer met een rock versie van deze bezig
ooit
http://picosong.com/tf8/
Sweepsquote:
wow nice!quote:
Ja als je het principe doorhebt gaat het wel maar haal de snelheid van die ook nog niet hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:03 schreef Trollscience het volgende:
[..]
SweepsIk heb niet genoeg discipline om dat te oefenen
Dat is het juist. Ik heb het principe niet door. En ben qua school niet echt in een situatie waarin ik iedere dag sweeps kan gaan oefenenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:04 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja als je het principe doorhebt gaat het wel maar haal de snelheid van die ook nog niet hoor
Ik werk heel de dag en heb een vrouw te onderhoudenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:06 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is het juist. Ik heb het principe niet door. En ben qua school niet echt in een situatie waarin ik iedere dag sweeps kan gaan oefenen
En ik ben enigszins luiquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:08 schreef genakt het volgende:
[..]
Ik werk heel de dag en heb een vrouw te onderhoudentijd maken
Sweepen lijkt mij ook tof om te doen, helaas kan ik het niet, ik kan amper snel fingerpicken(Denk aan de Sultans Of Swing... dat lukt me ook nauwelijks)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:06 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is het juist. Ik heb het principe niet door. En ben qua school niet echt in een situatie waarin ik iedere dag sweeps kan gaan oefenen
Maar een langzame solo klinkt lang niet zo vet, als ff lekker flink sweepenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:13 schreef Trollscience het volgende:
Ik speel liever langzame, emotionele solo's dan dat ik uren sweeps zit te oefenen
Jawel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar een langzame solo klinkt lang niet zo vet, als ff lekker flink sweepen
Fingerpicken heeft dan ook echt veel te maken met sweepenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sweepen lijkt mij ook tof om te doen, helaas kan ik het niet, ik kan amper snel fingerpicken(Denk aan de Sultans Of Swing... dat lukt me ook nauwelijks)
Het heeft niks met sweepen te maken, maar ik bedoelde puur even de snelheid in het algemeen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:16 schreef genakt het volgende:
[..]
Fingerpicken heeft dan ook echt veel te maken met sweepen
Tevens
Wie gaat er ?
http://www.facebook.com/P(...)?eid=203569106369228
Decapitated (PL brutal death)
Aborted (BE brutal death / deathcore)
Decrepit Birth (US brutal death) HUN ZIJN GEWELDIG!!!
Cyanide Serenity (UK progressive death)
Archspire (CA brutal death)
I Chaos (NL death)
Zelfs de snelheid valt niet te vergelijken aangezien het een hele andere techniek is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het heeft niks met sweepen te maken, maar ik bedoelde puur even de snelheid in het algemeen...
Ik luister liever naar de solo van Unknown Caller van U2(Weinig noten, maar wel een lekkere sound) dan het gesweep van die gasten van Children of Bodom of zo.quote:
EDIT : LAAT MAAR Dit win ik toch nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Zelfs de snelheid valt niet te vergelijken aangezien het een hele andere techniek is.
Nja persoonlijk houd ik wel van snelle, technische en toch nog wel wat melodische solo's.quote:
Neequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is een hele andere techniek, maar voor beide heb je aanzienlijke snelheid nodig..
Ermm.. wtfquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is een hele andere techniek, maar voor beide heb je aanzienlijke snelheid nodig..
quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Had hem al aangepast.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die heb ik gister nog geprobeerd (quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik luister liever naar de solo van Unknown Caller van U2(Weinig noten, maar wel een lekkere sound) dan het gesweep van die gasten van Children of Bodom of zo.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die heb ik gister nog geprobeerd () te spelen
. (Die van U2 dus).
Nee, dit ben ik nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar een langzame solo klinkt lang niet zo vet, als ff lekker flink sweepen
Jij ook, of is dit bash vanwege mijn typo?quote:
Maar je moet het ook niet alleen maar doen, sweepen moet je gewoon gebruiken om wat afwisseling in de solo te brengenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Nee, dit ben ik nietMaar ik luister (persoonlijk) liever hier naar dan naar iemand die heeeel goed kan sweepen
Met sweepen maak je (bijna) alleen maar indruk, met dit soort solo's breng je meer emotie over
Nee puur en alleen bash op de typoquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Jij ook, of is dit bash vanwege mijn typo?
Krakersquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef CoiLive het volgende:
Foto uit de oude doos in een trash-punk bandje. Ik ben die mafkees met gele hanenkam en zwarte gitaar
[ afbeelding ]
Heerlijk in kraakpandjes spelen en goedkoop bier drinken, maar ik zou er niet naar terug willen
[quote]quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die heb ik gister nog geprobeerd () te spelen
. (Die van U2 dus).
The Edge is gewoon een heldquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
[..]
Het is geen moeilijke solo, maar je hebt er een bepaalde timing voor nodig, en die is enigzins tricky, wat dat betreft is The Edge een enorm ondergewaardeerde gitarist.
Jij kon toch geen triolen spelen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
The Edge is gewoon een held.
Ik heb het tab-book van No Line On The Horizon, erg handig omdat dat dus de echte tabs zijn, maar ik vind een site als Songsterr toch ook wel erg handig voor de timing.
Als je nog wat tabbooks moet, ik heb nog zo'n 172 gigabyte aan originele tabbooks van variërende genres.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik heb het tab-book van No Line On The Horizon, erg handig omdat dat dus de echte tabs zijn, maar ik vind een site als Songsterr toch ook wel erg handig voor de timing.
Neuhhquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als je nog wat tabbooks moet, ik heb nog zo'n 172 gigabyte aan originele tabbooks van variërende genres.
Nee hoor, en dat mag ookquote:
Er zitten echt hele toffe dingen tussen, Magnificent is ook heel gaaf, dat riffje wat in het refrein zit, Get On Your Boots!(lekker powerchords raggen).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik vind ze ook niet zo geweldig hoorquote:
Ja wat moet je ermeequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als je nog wat tabbooks moet, ik heb nog zo'n 172 gigabyte aan originele tabbooks van variërende genres.
Nou, je verbaast je soms hoever die tabs afwijken van de originele studioversiequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef genakt het volgende:
[..]
[..]
Ja wat moet je ermeedownload gewoon geuitar pro klaar
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef CoiLive het volgende:
Foto uit de oude doos in een trash-punk bandje. Ik ben die mafkees met gele hanenkam en zwarte gitaar
[ afbeelding ]
Heerlijk in kraakpandjes spelen en goedkoop bier drinken, maar ik zou er niet naar terug willen
Maak je geen zorgen; Ik werkte gewoon 10 uur per dag (soms 7 dagen in de week) en betaalde gewoon voor het gas/water/electra en we mochten er blijven wonen van de woningbouw toen de tijd en kregen voor de sloop huur woningen aangeboden waar we graag in gingenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
KrakersAllemaal luie uitkeringstrekkers die parisiteren op mensen die wel ergens voor gewerkt hebben. Afschieten die handel!
Bron: De Telegraaf
Hoe kom jij daaraan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Boeiend als het goed klinkt is het goedquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nou, je verbaast je soms hoever die tabs afwijken van de originele studioversie
Ik heb werkelijkwaar keihard gelacht bij sommige vergelijkingen daartussen
Downloaden, Scannen, Gitaar leraar, Delen met vrienden enzo jeweeet.quote:
Hé, jij bent dat in je UIquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen; Ik werkte gewoon 10 uur per dag (soms 7 dagen in de week) en betaalde gewoon voor het gas/water/electra en we mochten er blijven wonen van de woningbouw toen de tijd en kregen voor de sloop huur woningen aangeboden waar we graag in gingen
Dit is dan toch anders:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen
Dat kloptquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef genakt het volgende:
[..]
Boeiend als het goed klinkt is het goed
Bono vind ik de laatste paar maanden erg vooruit gegaan, bij de Vertigo Tour was hij gewoon slecht bij stem, bij de 360 tour ging het alweer heel wat beter!, tijdens Glastonbury vond ik hem weer 90`s Bono all the way!.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:24 schreef RockNijntje het volgende:
Live is U2 ook awesome. Als je Bono niet meetelt dan.
Waar download je die dan? DM a.u.bquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Downloaden, Scannen, Gitaar leraar, Delen met vrienden enzo jeweeet.
Is alweer tijdje geleden, maar via torrents kun je ongeveer wel zo'n 40-60gig ervan gedownload krijgen als die torrent nog leeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:29 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Waar download je die dan? DM a.u.b
Moet ik ook hebben!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Downloaden, Scannen, Gitaar leraar, Delen met vrienden enzo jeweeet.
De eerste keer dat ik ze zag was in Gelsenkirchen, daar was hij gewoon slecht, echt slecht. In het "tweede deel" van de 360 Tour ben ik er nog een keer geweest (dat was dus na dat uitgeput en operatie gedoe), toen was zijn zang echt weer goedquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bono vind ik de laatste paar maanden erg vooruit gegaan, bij de Vertigo Tour was hij gewoon slecht bij stem, bij de 360 tour ging het alweer heel wat beter!, tijdens Glastonbury vond ik hem weer 90`s Bono all the way!.
The Edge is met elke tour flink vooruit gegaan, en het is echt een held zoals hij met z`n gitaar op het podium staat!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:30 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Is alweer tijdje geleden, maar via torrents kun je ongeveer wel zo'n 40-60gig ervan gedownload krijgen als die torrent nog leeft.
Als jij me beter leert sweep pickenquote:
Afwisseling?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:21 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar je moet het ook niet alleen maar doen, sweepen moet je gewoon gebruiken om wat afwisseling in de solo te brengen
Ja klopt, die operatie heeft hem ècht goed gedaan, klonk beter, performance wise is hij ook echt vooruit gegaan daarna.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:30 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik ze zag was in Gelsenkirchen, daar was hij gewoon slecht, echt slecht. In het "tweede deel" van de 360 Tour ben ik er nog een keer geweest (dat was dus na dat uitgeput en operatie gedoe), toen was zijn zang echt weer goed.
Maar dat concert op de Brandenburger Tor, sweet Jesus, toen was ie slecht! Ik hoopte nog dat het aan onze tv lag ofzo
...
Yep, zo kun je een melodische solo toch wat technischer maken door er af en toe een sweep doorheen te gooien of een zestiental noten shredden zoals Iron Maiden regelmatig doet.quote:
"I'm a brand new Mercedes and Larry is an old *insert kever/eend-achtige auto*" Ik moest wel lachen toenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja klopt, die operatie heeft hem ècht goed gedaan, klonk beter, performance wise is hij ook echt vooruit gegaan daarna.
Maar dat kan ik helemaal niet! Als kraker was ik daar altijd te dronken voor en nu is het meer akoestisch gerichtquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:31 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als jij me beter leert sweep picken
Ah crapquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Maar dat kan ik helemaal niet! Als kraker was ik daar altijd te dronken voor en nu is het meer akoestisch gericht
sweep op 2 snarenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:34 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ah crap
Ik kan het een beetje, maar veel te langzaam en maar op 2 snaren
i knowquote:
quote:
Maar kan je dat ook snel?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:35 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is toch geen sweepDat kan ik nog
Jaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:35 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar kan je dat ook snel?
zonder alternate picking
dan een snaar erbij hequote:
Nee.quote:
Haha, ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:33 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
"I'm a brand new Mercedes and Larry is an old *insert kever/eend-achtige auto*" Ik moest wel lachen toen.
Nou, dank je wel...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:42 schreef Godtje het volgende:
Ik denk dat ik niet meer kan spelen.Ik klikte verder op iemand zijn soundcloud en nu heb ik oorkanker.
Nice!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
klats, nieuwe gitaar erbij!
[ afbeelding ]
epiphone dot met gibson pickups (geen idee welke).
ben benieuwd hoe die klinkt, aangezien ik hier geen degelijke amp heb... maandag pas..!
Nicequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
klats, nieuwe gitaar erbij!
[ afbeelding ]
epiphone dot met gibson pickups (geen idee welke).
ben benieuwd hoe die klinkt, aangezien ik hier geen degelijke amp heb... maandag pas..!
Sweetness!quote:
Waarschijnlijk iets met je lichaam verkopen in ruil voor goederenquote:
kan haast niet anders.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 07:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets met je lichaam verkopen in ruil voor goederen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |