abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102677993
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_102678017
Mogge. :z
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_102678021
Thanks! O+ maar ik denk dat ik meer geniet (over het algemeen) van drukte dan van 'niets' ;) :P

Zo, hardloopschoenen zijn aan, eens kijken of ik het nog kan! :P :W
Ja doei.
pi_102678321
Ik doe een lijstje van gisteren en een planning. Commentaar?

Gisteren:
O: 200 rijstmelk met 40 gr muesli, kiwi
T: koffie
L: pistoletje ham met mosterdsaus, 200 gr rauwkost
T: pruim, handje geroosterde mais
B: 2x20 minuten fietsen
D: stamppot zoete aardappel, spruitjes met walnoten en balsamico, salade met tomaat en avocado
T: 1 bonbon

Planning:
O: 200 ml volle yoghurt met appel, kaneel en beetje rozijnen
L: 200 gr rauwkost, dubbele dikke desemboterham brie/tomaat
T: banaan
D: melanzana alla parmigiana met salade (restje van gisteren)
S: bodybalance
pi_102678428
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:29 schreef Perruche het volgende:
Ik doe een lijstje van gisteren en een planning. Commentaar?

Gisteren:
O: 200 rijstmelk met 40 gr muesli, kiwi
L: pistoletje ham met mosterdsaus, 200 gr rauwkost
T: pruim, handje geroosterde mais
D: stamppot zoete aardappel, spruitjes met walnoten en balsamico, salade met tomaat en avocado
T: 1 bonbon

Planning:
O: 200 ml volle yoghurt met appel, kaneel en beetje rozijnen
L: 200 gr rauwkost, dubbele dikke desemboterham brie/tomaat
T: banaan
D: melanzana alla parmigiana met salade (restje van gisteren)
S: bodybalance
B en S: ^O^

In de ochtend alleen koffie als tussendoortje? Eet je dan niet liever iets? Of zit er weinig tijd tussen ontbijt en lunch? Vind de lijstjes een beetje karig, behalve als je flink opschept bij het avondeten :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_102678614
Oh en voor Lago en evt, andere geinteresseerden, mijn recept voor parmegiana:

Basis:
2 grote aubergines
rood pepertje
ui, heel fijn gesniddepr
knoflook (niet te veel, mag niet overheersen)
2 of 3 blikken tomaten in stukjes
parmezaanse kaas
rode wijn of balsamico
kruiden naar keuze

Extra:
mozarella of voor bechamel: 50 gr boter, 50 gr bloem + melk of bouillon

Maken:
Snijd in de lengte lange plakken van de courgette. Nu heb je verschillende opties
1) op een bord leggen met zout bestrooid, iets zwaars erop en 1 uur laten staan om de groenten "uit te persen". Hierna bakken in een grillpan
2) de groenten dun insmeren met een laagje zonnebloem olie (heel dun!) en bakken in een grill of gewone pan
3) de aubergines door een mengsel van eerst ei en daarna broodkruim halen en dan bakken
Ik prefereer de eerste maar doe meestal de tweede wegens tjdgebrek :)

Dan maak je de tomatensaus. Kan je ook mee beginnen aangezien die even moet pruttelen. Makkelijk, ui + knoflook aanzetten (knof later erbij natuurlijk) en het rode pepertje even mee bakken. Is niet noodzakelijk maar ik vind die pit wel lekker! Kruiden even erbij (indien gedroogd, vers moet er later pas bij) .Dan de tomaten erbij en een klein slag rode wijn of wat balsamico (proever want afhankelijk van de smaak van je azijn) en lekker zacht laten pruttelen en in laten dikken. Op het einde moet het wat zoet smaken als evenwicht voor de wat bittere aubergine.

Ok, eventueel kan je nu nog bechamel maken; 50 gr boter smelten, dan 50 gr bloem erbij en die even garen, vervolgens een saus mee maken met melk of bouillon (of een min). Op smaak brengen met P&Z.

Dan assembleren. Eerst laagje tomatensaus. Dan laagje aubergines. Dan laagje parmez. kaas. Dan laagje tomaat. Of bechamel. Of mozzarella. Wat je lekker vind. Houd de lagen dun, doe er genoeg parmez. kaas over en eindig met of tomaat of een laagje bechamel.

Je kan het nu bewaren (1 dag ofzo) of in de oven doen, ik doe meestal 40 minuten op 170 graden tot de bovenkant bruin is en alle smaken lekker ingetrokken. In principe zijn alle onderdelen al gaar dus het hoeft niet super gekookt te worden nog.

Dit was overigens mijn eerste keer met bechamel, ik laat vanavond weten hoe het bevallen is :P
pi_102678654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:34 schreef Goodbye het volgende:

[..]

B en S: ^O^

In de ochtend alleen koffie als tussendoortje? Eet je dan niet liever iets? Of zit er weinig tijd tussen ontbijt en lunch? Vind de lijstjes een beetje karig, behalve als je flink opschept bij het avondeten :Y
Ja het lijkt karig he! Maar ik zat echt supervol. Begin te twijfelen of ik niet iets vergeet/? En bij de sla enzo zit vrij veel dressing van olijfolie dus dat zal ook aantikken.

En ja, ik eet graag een tussendoortje, alleen wil ik alleen hartige dingen! En die hebben we niet, dat vergeet ik steeds, en dan eet ik niets :').

Maar ik bedenk me nu dat we tomaatjes hebben en ik heb nog hummus hier in de koelkast staan *O*. Dan doe ik dat als afternoonsnack en de banaan voor de lunch, met de koffie :P
pi_102678684
Goodmorning! Hier ook een lijstje, mijn taille is 4 cm gegroeid sinds Spanje :o

O: kwark met havermout, banaan en bosbessen
T: boterham pindakaas
S: joggen
L: dubbbele boterham appelstroop
T: appel
D: vegetarische curry met courgette, aubergine, paprika en sperzieboontjes
T: koekje bij de thee
pi_102679087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Thanks! O+ maar ik denk dat ik meer geniet (over het algemeen) van drukte dan van 'niets' ;) :P

Zo, hardloopschoenen zijn aan, eens kijken of ik het nog kan! :P :W
Ik kan het nog! Iets meer dan 5km in iets minder dan een half uur ^O^ *puf* en dat ondanks 'die tijd van de maand', op de ergste dag :') ;(

Oh, B's opschrijven is ook wel puik, overigens :P Hier komt er ook nog 2x20 minuten fietsen bij 8-)

Had voor ik wegging de kikkererwten opgezet, maar toen ik thuis kwam was (gelukkig net) het gas uitgegaan door wat overstroomd kookwater :o Dus nu duurt het nog net iets langer voordat ik van m'n hummus kan gaan genieten :P
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:01:24 #10
70532 loveli
N
pi_102679104
:O
crap in = crap out
pi_102679206
Netjes mo ^O^

aurum, ook netjes, zowel sporten als meting!

Ik wilde gister gaan hardlopen, maar ik had opeens spierpijn in m'n benen. Dus heb ik met de meneer het hardlooprondje gewandeld in het avondzonnetje O+ . Vanmiddag weer een kans.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102679252
Goeiemorgen! :)

Lijstje voor vandaag...
O: yoghurt met cruesli, koffie met melk
T: sneetje brood met brie-smeerkaas (of hoe dat spul ook mag heten)
L: 2x brood met kaas
T: 1 of 2 sneeën snee brood met smeerkaas (bedenk nu dat ik een banaan had willen meenemen :{)
B: 20 minuten fietsen
D: spruitjesstamppot met vega-jus en waarschijnlijk een neprookworst (want Eet-Geen-Dierendag :+)
T: glaasje wijn, koekje of een paar zoutjes

-edit- even ingevoerd op valtaf.nl, het is zo wel genoeg calorieën...

[ Bericht 7% gewijzigd door Mini. op 04-10-2011 10:29:26 ]
Know that while you sleep
Everything has changed
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:15:23 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102679453
Hmz. Ik moet ook weer eens wat gaan ondernemen. M'n spijkerbroek gaat steeds strakker zitten. Heb niet het idee dat ik nou zo aan de snoeperij ben, dus begrijp het niet helemaal.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:22:07 #14
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_102679638
Goedemorgen!

Xm hoe is het met de pijn?

Ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan: -3.6 kilo sinds 2 weken *O*
Van 68 naar 64.4 *O*

En ik ben gestopt met die zakjes, omdat ik nergens meer aan kon denken behalve eten :')

Lijst van vandaag:

O: ei met tomaat, spinazie, stukje kaas en plakje salami
T: worteltjes, 2 plakjes ham met augurk
L: salade van spinazie, tomaat, paprika, geitenkaas
D: kipfilet of vis met een paprika
T; ?
T: creme fraiche met limoensap en zoetstof

ohne koolhydraten dus. tips en comments welkom! :Y

[ Bericht 16% gewijzigd door _Calimero_ op 04-10-2011 10:30:33 ]
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_102679659
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja het lijkt karig he! Maar ik zat echt supervol. Begin te twijfelen of ik niet iets vergeet/? En bij de sla enzo zit vrij veel dressing van olijfolie dus dat zal ook aantikken.

En ja, ik eet graag een tussendoortje, alleen wil ik alleen hartige dingen! En die hebben we niet, dat vergeet ik steeds, en dan eet ik niets :').

Maar ik bedenk me nu dat we tomaatjes hebben en ik heb nog hummus hier in de koelkast staan *O*. Dan doe ik dat als afternoonsnack en de banaan voor de lunch, met de koffie :P
Beter ja! :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_102679670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik kan het nog! Iets meer dan 5km in iets minder dan een half uur ^O^ *puf* en dat ondanks 'die tijd van de maand', op de ergste dag :') ;(

Oh, B's opschrijven is ook wel puik, overigens :P Hier komt er ook nog 2x20 minuten fietsen bij 8-)

Had voor ik wegging de kikkererwten opgezet, maar toen ik thuis kwam was (gelukkig net) het gas uitgegaan door wat overstroomd kookwater :o Dus nu duurt het nog net iets langer voordat ik van m'n hummus kan gaan genieten :P
Durf jij weg te gaan als er iets op het vuur staat? :o
pi_102679683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 07:41 schreef Phaidra het volgende:
Mogge.

WB Co & Anna! En wat een sukkel...

uks, ben je heus zoveel aangekomen de laatste maanden?

Ansu welkom! Behalve dat cruesli, evergreen en eierkoek vooral veel suiker bevatten en weinig nuttige stoffen, ziet je lijstje er best goed uit. Niks mis met je lunch, als je in plaats daarvan crackers eet, wordt het denk ik wat weinig (tenzij je er 6 eet ofzo). Zeker als je erbij gaat sporten. Succes!
Ja, best wel dikke kop ook :D op zich niet erg maar ik heb geen geld voor nieuwe kleding. Vakantiegevoel enzo, niet sporten vanwege blessure en als het weer kan door blijven chillen. Halfslachtige pogingen om even wat te veranderen en dan stranden met 2 dagen oke eten of 1 dag sporten.

Afvallen is zo simpel maar het is zo moeilijk om toe te passen hoe het moet.

Vandaag maar weer 2 eitjes en 4 boterhammen als ontbijt gehad, nu een kopje koffie.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_102679686
Mr.Mo is thuis :)
Ja doei.
pi_102679687
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmz. Ik moet ook weer eens wat gaan ondernemen. M'n spijkerbroek gaat steeds strakker zitten. Heb niet het idee dat ik nou zo aan de snoeperij ben, dus begrijp het niet helemaal.
Lieve schat, eerst even rustig aan doen :*
pi_102679699
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo is thuis :)
Ohhhh :)
pi_102679746
Ben opweg naar de sportschool voor een groepsles :D
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:27:09 #22
277802 _Calimero_
pi_102679773
Wow goed prob!

Ik heb gisteravond bodypump gedaan, dat gaat best prima zonder KH *O*
Mijn hele voet is nog blauw van het kickboksen :')
pi_102679843
Cali hoelang wil je low KH gaan doen?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:32:22 #24
277802 _Calimero_
pi_102679876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:30 schreef Perruche het volgende:
Cali hoelang wil je low KH gaan doen?
Ik wi in ieder geval héél graag nog 3 kilo eraf.
Daarna eigenlijk nog 2 kilo om wat speling te hebben, maar dat kan ook wel als ik bijv alleen langzame KH eet en blijf sporten denk ik.
Dus nog een week of 3?
pi_102679890
Mooi resultaat tot nu toe Cali. :)

Je lijstje lijkt me op het eerste gezicht wel erg laag in de kcals, maar low-carblijstjes vind ik altijd zo moeilijk in te schatten!
Know that while you sleep
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')