abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2011 @ 11:58:10 #1
70532 loveli
N
pi_102644563
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
pi_102644586
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_102644711
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:38 schreef Perruche het volgende:
Eigenlijk zouden winkels gewoon open moeten zijn van 12:00 tot 21:00. En pakketjes ook in de avond bezorgen. Beetje met de tijd meegaan enzo. In spanje zijn trouwens de winkels wel gewoon tot 21:00 open, superprima!
Ik begreep van iemand in Noorwegen dat pakketjes daar al standaard worden afgeleverd bij de supermarkt die tot 10 uur open is ofzo.
Lijkt me ideaal, want het postkantoor is ook alleen maar open als ik niet thuis ben. En de buren zijn er ook niet altijd als ik er wel ben. En 3 keer langs gaan is ook vrij irritant. oO<
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102644756
Vind het een goed plan! Bij de Appie gewoon!
Be someone that makes you happy
pi_102644822
Gaan ze volgens mij ook doen, TNT heeft bij de splitsing het onderdeel dat de postkantoren "doet" afgestoten en dat gaat niet verder. M.a.w. alle postkantoren gaan op termijn dicht.
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2011 @ 12:23:26 #6
70532 loveli
N
pi_102645396
Bij veel appies komt een postpuntdinges.
crap in = crap out
pi_102645419
Ik vond het in spanje irritant dat winkels en supermarkten pas rond 9.30 open gaan.
pi_102645510
Ja maar echte postkantoren bestaan toch ook niet meer? De meeste zitten bij een boekhandel in ofzo....

Lijstje gister:

O: smoothie + nootjes
T: aardappel+kip+tomaat
L: rijst, kalkoen en groente
T: kwark, nootjes, blauwe bessen en havermout
D: aardappel, guacamole en kip
T: varkensvlees, salade, brood
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102645520
en dicht tussen 12 en 16. maar ja, ik wil ook liefst op vakantie voor 19 uur m'n prakkie ophebben :@
Kwak
pi_102645552
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:28 schreef kwakz0r het volgende:
en dicht tussen 12 en 16. maar ja, ik wil ook liefst op vakantie voor 19 uur m'n prakkie ophebben :@
Ò, die middagsluiting zou ik wel heel irritant vinden.
pi_102645647
ja maar het is daar zo friggin warm, je wil niet tussen 12 en 16 buiten zijn :') Dus imo merk je er niks van want je ligt een tukkie te doen O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2011 @ 12:32:55 #12
70532 loveli
N
pi_102645658
Iedereen die verruimde openingstijden wil: hoe zouden jullie het vinden als je baas met het plan kwam om je avonddiensten te laten draaien en weekenddiensten? Er is een keerzijde aan verruimde openingstijden.
crap in = crap out
pi_102645722
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:32 schreef loveli het volgende:
Iedereen die verruimde openingstijden wil: hoe zouden jullie het vinden als je baas met het plan kwam om je avonddiensten te laten draaien en weekenddiensten? Er is een keerzijde aan verruimde openingstijden.
Niet fijn, ik zou dan ook in een andere sector een baan zoeken. :P
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2011 @ 12:36:37 #14
70532 loveli
N
pi_102645747
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:35 schreef Ewelina het volgende:
Niet fijn, ik zou dan ook in een andere sector een baan zoeken. :P
Lang niet iedereen heeft die mogelijkheid.
crap in = crap out
pi_102645750
http://www.faithy.nl/photoalbums/Yorkshire_Dales/

Foto's van dit weekend O+ :P

Zo maar 's omkleden en kalar maken om naar Beverley te gaan.

DaD: thanks voor de PM! Hoop dat 't allemaal 'goed' zit en niet te ingewikkeld wordt :* sterkte iig nog!
Ja doei.
pi_102645765
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Lang niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Mits de roosters goed verdeeld worden zou ik het niet eens zo heel erg vinden. Maar dat worden ze alleen meestal niet.
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2011 @ 12:46:52 #17
70532 loveli
N
pi_102645986
Voor mensen met kids die dinsdagavond naar voetbaltraining, donderdag naar muziekles en zaterdag voetbalwedstrijd meoten worden gereden, is het heel anders dan voor een alleenstaande zonder dat soort bezigheden. Je sociale leven wordt er niet makkelijker van.
crap in = crap out
pi_102646070
Dat wel, en idd voor hobby's. En eerlijk is eerlijk: ik vind het heerlijk dat ik nu alleen maar op kantoortijden hoef te werken.
pi_102646193
Misschien meer personeel aannemen die wel de avonden willen draaien en mensen die dagdiensten willen blijven doen de mogelijkheid geven..
In theorie is er altijd wel een oplossing, helaas werken managers en eigenaren van bedrijven niet op die manier.

Ik kom overigens uit de zorg, ook niet bepaald regelmatige diensten ;) een heel groot probleem vond ik dat nooit, maar ik wist het natuurlijk wel van te voren.
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2011 @ 12:58:05 #20
70532 loveli
N
pi_102646253
Er is zo'n grote verschuiving gaande dat we uiteindelijk op 24/7 uit lijken te komen. Netto wordt er niet zoveel meer verkocht, het is alleen meer verspreid over de dag. Dus de marges worden kleiner en bedrijven willen personeel minder onregelmatigheidstoeslag betalen (omdat 'normale werktijden' verschuiven).
crap in = crap out
pi_102646541
Lijkt me heerlijk om 40 uur per week te kunnen werken met wisselende diensten.
pi_102646663
Upgedated lijstje:

O: pakje rijstmelk en muesli (40 gr), kiwi
T: koffie met suiker :9
L: pistolet met beenham en honingmosterd dressing, 200 gr rauwkost
T: appel en pruim
B: 2x20 minuten fietsen
D: spruitjes (vriendje eet toch mee ;( ) met walnoten, zoete aardappelstamppot, zurekomkommer salade
pi_102646669
Wil niemand met mij naar de over datum eetclub..? Moet ik in het echte leven mensen gaan ronselen :o
pi_102646846
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:14 schreef Perruche het volgende:
Wil niemand met mij naar de over datum eetclub..? Moet ik in het echte leven mensen gaan ronselen :o
Ja, nee, lijkt me leuk!
En gezellig! B-)

En wat betreft flexibel werken, dat moet van 2 kanten komen. Ik heb een kantoorbaan, dus ik heb best wel wat flexibiliteit in mijn werktijden en kan ook thuis werken. Ik ben flexibel, maar ik verwacht dat mijn werkgever dat ook is.
Wat ik zie aan een vriendin die in de zorg werkt en ook nog eens 3 kinderen heeft, is dat het veel meer plannen en gedoe is.
En in winkels worden volgens mij juist de avonduren heel erg gevuld met scholieren. Dat zijn nu niet de duurste personeelsleden. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102647009
Ik ga een weekplanning maken voor het eten denk ik, vanavond. :7

Ik ik heb een tof huis gezien dat je nog zelf dient in te delen en op te knappen maar allemaal zo duurrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')