Jij gaf ook geen argument op mij, en waarom ik baalde van je reactie is omdat je mensen als TS met dergelijke berichten ontmoedigt om hulp te zoeken. Fijn dat jij, ondanks dat ik persoonlijke ervaring heb met deze materie, concludeert dat ik me er niet in heb verdiept. Het staat je altijd vrij om man en paard te noemen en je 'verdieping' als argumenten aan te dragen, voorbeelden te geven en ervaringen te plaatsen zoals ik ook doe, onderzoeken te plaatsen zoals strawberry doet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:15 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ik er meer verstand van heb dan jij, omdat ik me er in heb verdiept.
En je gaf bij dat laatste bericht geen argument.
Topiques over automutilatie zijn niet voor niets verboden geweest op FOK!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:38 schreef Re het volgende:
Als we eens ophielden om op de stoel van de psychiater te gaan zitten zou dat al veel helpen
Daar is drank voorquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:07 schreef Copycat het volgende:
De onderliggende problemen snij je niet weg, hoe hard je ook probeert.
Toevallig heb ik ook persoonlijke ervaring.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij gaf ook geen argument op mij, en waarom ik baalde van je reactie is omdat je mensen als TS met dergelijke berichten ontmoedigt om hulp te zoeken. Fijn dat jij, ondanks dat ik persoonlijke ervaring heb met deze materie, concludeert dat ik me er niet in heb verdiept. Het staat je altijd vrij om man en paard te noemen en je 'verdieping' als argumenten aan te dragen, voorbeelden te geven en ervaringen te plaatsen zoals ik ook doe, onderzoeken te plaatsen zoals strawberry doet.
Ik heb mezelf ook gesneden. 2008 was de laatste keer, met een schaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:19 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als je weet hoe mensen zich voelen die dat doen en het dus ook snapt.
Maar dat betekent niet dat jouw kijk op de zaken automatisch de juiste is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb mezelf ook gesneden. 2008 was de laatste keer, met een schaar.
Ik weet iig hoe ík me toen voelde.
Ik heb nooit gezegd dat mijn kijk op de zaken de juiste is, ik plaats in tegenstelling tot jij echter wel beargumenteerde verhalen, en dan is het aan jou om daar beargumenteerd tegenin te gaan en me niet af te schilderen als 1 of andere malloot.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat jouw kijk op de zaken automatisch de juiste is.
Dat jij er vanaf bent gekomen, betekent niet dat iedereen dat lukt.
Je plaatst in tegenstelling to mij wel beargumenteerde verhalen?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat mijn kijk op de zaken de juiste is, ik plaats in tegenstelling tot jij echter wel beargumenteerde verhalen, en dan is het aan jou om daar beargumenteerd tegenin te gaan en me niet af te schilderen als 1 of andere malloot.
Dat ik er vanaf ben gekomen betekent inderdaad niet dat iedereen dat lukt, dat is echter geen reden om zoals jij nu doet positieve hoopvolle berichten de grond in te boren. Want het gaat hier wel om een user die nog hulp moet zoeken, en dat doet hij/zij dankzij jouw negatieve berichten nu misschien niet meer.
Deze gaat over de therapie, niet zo zeer over het snijden zelf en ja je hebt gelijk qua meningen maar ik had gehoopt dat er wat positieve tips voor TS zouden komen, niet het welles/ nietes gedoe nuquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Topiques over automutilatie zijn niet voor niets verboden geweest op FOK!
Dit is verregaande problematiek waarbij je aan de meningen van users niets hebt. Nu kun je wel zeggen dat dat aan mij ligt, maar vraag maar eens aan yvonne oid, of iemand anders uit het verleden, hoe zij zouden omgaan met dit euvel.
Ik heb meerdere malen verteld over mijn ervaringen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:38 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je plaatst in tegenstelling to mij wel beargumenteerde verhalen?
Dan zal ik het wel ff opnieuw lezen.quote:Ik heb genoeg argumenten gegeven en anders moet je maar beter lezen.
Dat is een foute aanname die niet strookt met de werkelijkhed. In het begin van het topique heb ik het zelfs over gedwongen opname gehad. Dus er zal weldegelijk intensieve therapie aan te pas moeten komen. Misschien was ik daar niet duidelijk genoeg over, sorry daarvoor, maar om het nu in TS' hoofd te gaan praten dat het een lange lijdensweg gaat worden met veel pieken en dalen waarvan het maar de vraag is of TS er ooit uit komt, vind ik onnodig en daarmee help je TS niet.quote:En je doet net alsof het de simpelste zaak van de wereld is. Een paar keer therapie en alles is weer beter.
Nou, zo rooskleurig is het dus niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |