abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102786915
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:11 schreef yes_no_maybe het volgende:

[..]

Waar woon je dan gaan we met zijn allen een levende ketting om de boom maken.
En dan de hele winter en God weet hoelang onder die boom blijven zitten ? dank je de koekoek ! :{w

Laten we een kopje thee bij hem gaan drinken >:)
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_102800888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:13 schreef oink_oink het volgende:

[..]

En dan de hele winter en God weet hoelang onder die boom blijven zitten ? dank je de koekoek ! :{w

Laten we een kopje thee bij hem gaan drinken >:)
[ afbeelding ]
De buurman heeft vast zelf ook wel roerstokjes of lepeltjes hoor.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:48:22 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102800941
opschieten dus met je aangetekende brief!!! Als jedit niet doet ben je je boom kwijt en krijg jeook geen geld!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:06:58 #214
236264 crew  capricia
pi_102801460
TS: Maak ook meteen even wat foto's van hoe die boom in de tuin(en) staat. Heb je bewijs dat er ieg een boom stond, mocht je buurman gaan kappen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_102801778
Ik hoop zo dat die boom omgaat, enkel en alleen al vanwege de TS. Zeikvolk :r :W
Goooo Buurman!! w/
pi_102803801
feit is natuurlijk wel als je er verder werk van maakt dat je woon genot geen genieten meer word
LOL :P

maar goed dan kom je misschien binnenkort ook wel bij bonje met de buren...
pi_102804100
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:30 schreef kovenant het volgende:
feit is natuurlijk wel als je er verder werk van maakt dat je woon genot geen genieten meer word
LOL :P

maar goed dan kom je misschien binnenkort ook wel bij bonje met de buren...
TS heeft nog altijd niets gezegd over haar bezoekje van de makelaar, dus tsja, en die foto's komen er ook niet ben ik bang, ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de buurman, of die er nu uitziet als bulderbast of als een normale nette meneer :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_102805023
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:11 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook begrepen ja.

Maar goed, daar wordt mijn buur allemaal niet warm of koud van.
Hij heeft ons zojuist medegedeeld dat hij zaterdag de boom hoe dan ook gaat weghalen.
In ieder geval aardig dat hij je zo goed op de hoogte houdt. Ik neem aan dat je hem hebt medegedeeld dat dit niet kan? Briefje sturen, foto's maken en zodra hij aan de slag gaat de politie bellen. Bellen moet zodra je hem met de spullen ziet sjouwen. Urgentie aangeven.

Boom ligt binnen een paar minuten om. Je zit ook niet te wachten op een boom waar de top al uitgezaagd is.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:11:36 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102805176
Bij ons in het dorp staat een prachtige boom
Ze zeggen al honderden jaren
Misschien is het raar
Maar die boom is mijn vriend
Hij mag m'n geheimen bewaren
Hij staat, hij alleen in de voortuin bij Gwywen
Ik kan 'm verstaan als ie fluistert
De anderen hebben nog nooit iets gehoord
Maar ik denk dat niemand goed luistert
Ik ken 'm nou al zoveel jaar
We zwaaien altijd naar elkaar
Als ik naar bed ga kijk ik even
Dag lieve boom, lang zal je leven
De mooiste boom van alle bomen
Mijn boom

Het dorp wordt maar groter
En soms is het vol
Met mensen die komen kamperen
De straat wordt wat breder, eenrichtingsverkeer
Zodat ze ook kunnen parkeren
M'n boom ziet het aan op zijn plek bij Gwywen thuis
Het lijkt of-t-ie zacht staat te praten
Hij zucht en het klinkt als een angstig geluid
Hij heeft het al lang in de gaten
Hij kent ons nou al zoveel jaar
Hij weet het al, er dreigt gevaar
Ik zou hem graag bescherming geven
Dag lieve boom, lang zal je leven
Mijn boom

Bij ons in het dorp stond een boom in de weg
Die boom bij Gwywen voor moest verdwijnen
Ze kwamen met zagen, met bijlen en touw
Ik riep nog: 'Blijf af, 't is de mijne'
Maar niemand die 't hoorde, er kwam zo'n lawaai
Van al die gemene motoren
Hij kraakte, hij schreeuwde, ik hoorde zijn stem
Die klonk nog lang na in mijn oren
Om bomen heb je geen verdriet
Om bomen huilen doe je niet
Toch voel ik telkens tranen komen
Ik zal nog vaak eng van hem dromen
Dag boom

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102805189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:06 schreef noutie het volgende:

[..]

In ieder geval aardig dat hij je zo goed op de hoogte houdt. Ik neem aan dat je hem hebt medegedeeld dat dit niet kan? Briefje sturen, foto's maken en zodra hij aan de slag gaat de politie bellen. Bellen moet zodra je hem met de spullen ziet sjouwen. Urgentie aangeven.

Boom ligt binnen een paar minuten om. Je zit ook niet te wachten op een boom waar de top al uitgezaagd is.
Dit kan zeker wel, hij pakt de zaag, begint te zagen, BAM, en om is die. Alles kan. })
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:15:34 #221
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_102805304
Het lijkt net of TS die boom wel weg wil maar uiteindelijk hier wel schadeclaim voor wilt hebben..
TS maakt geen foto.
TS maakt geen brief.
:{ tja wat moet je hier dan van denken.
pi_102808406
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:39 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

TS heeft nog altijd niets gezegd over haar bezoekje van de makelaar, dus tsja, en die foto's komen er ook niet ben ik bang, ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de buurman, of die er nu uitziet als bulderbast of als een normale nette meneer :)
Ziet er uit als een eikel :)
pi_102808467
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:54 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Ziet er uit als een eikel :)
het is zo jammer dat TS zich amper laat zien of selectief reageert, zelfs op haar medestanders, niet FOK waardig :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_102811837
Eis 20.000 euro en een nieuwe boom. Over 100 miljoen jaar is deze boom namelijk olie! Enig idee wat de olieprijs tegen die tijd is?
pi_102835728
Mensen met hun postzegeltuintjes in het westen die klagen over een boompje :').
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:57:09 #226
34663 SpeedyGJ
pi_102836926
Nou het is zaterdag, ben benieuwd of die vandaag zal omgaan _O- straks loopt die buurman haar maar wat op te fucken _O-
pi_102837067
Ik f5 continu hartvannederland.nl om te kijken of dr al melding is van n buren ruzie
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:15:11 #228
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102837106
Vandaag is de dag des oordeels wat betreft de boom.
pi_102839619
Update! Update!
pi_102839992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:18 schreef RanTheMan het volgende:
Update! Update!
pi_102840012
De boom is weg...
pi_102840903
In een democratie geldt het recht van de meerderheid, 8-) , dus laten we het maar eens snel duidelijk krijgen:

Poll: Ik heb kennisgenomen van alle feiten en vind dat...
de boom om mag.
de boom MOET blijven staan.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_102841159
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:06 schreef OeJ het volgende:
In een democratie geldt het recht van de meerderheid, 8-) , dus laten we het maar eens snel duidelijk krijgen:

Poll: Ik heb kennisgenomen van alle feiten en vind dat...
de boom om mag.
de boom MOET blijven staan.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Beetje laat vind je zelf niet...
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:21:29 #234
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102866834
Bedankt voor jullie medeleven.
De boom staat er nog.
Of dit voorgoed is of voorlopig weet ik niet. Er is geen contact meer geweest.

Ik vind het prettig dat ik in mijn recht sta als ik niets aan de bestaande situatie wil veranderen, maar ik vind het niet prettig dat ik een buurman blijk te hebben die zich kennelijk van de wet weinig wenst aan te trekken.

Ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld is. Hij heeft dat huis misschien gekocht met het idee van: zodra ik daar woon haal ik om te beginnen die boom weg.
Als hij die boom weg had gehaald zonder mij iets te vragen had ik misschien niet eens actie ondernomen. Ik dacht immers altijd dat die boom bij dat huis hoorde. (Tot ik het uit ging zoeken)

Omdat hij kwam mij vragen of ik het ermee eens was, liet hij mij in de veronderstelling dat ik een keuze had, dat ik mocht meebeslissen.
En tja, ik vind de situatie zoals-ie er is, met die boom prima, die vooral veel privacy geeft in mijn tuin en die ik daarnaast ook erg mooi vind, dus waarom zou ik daar iets aan willen veranderen.

Misschien is mijn buurman niet gewend dat mensen nee tegen hem zeggen, of is hij gewend om zijn zin te krijgen, ik weet het niet, daarvoor ken ik hem nog niet lang genoeg.

Ik wou nog meer schrijven maar m'n batterij is leeg, later mss een aanvulling.
pi_102867068
Ik kan me wel in TS verplaatsen, ik zou een boom ook niet weg willen hebben.
En ik vind het ook geen manier van doen- als TS tenminste duidelijk gecommuniceerd heeft dat ze niet instemt met het weghalen van de boom.
Dat doet er echter allemaal niet toe.

Wat nu alleen telt, is:
1) foto's maken van de huidige situatie
2) de buurman duidelijk, voor mijn part schriftelijk, laten weten dat:
-de boom gemeenschappelijk eigendom is
-dat geen toestemming verleend wordt de boom weg te halen

En nee, dat is niet goed voor de relatie, maar hier moet je een beslissing nemen wat belangrijker voor je is.

En ook als je de relatie belangrijker mocht vinden, vertel hem dan alsnog duidelijk dat je het eigenlijk niet wilde. Dan heb je op zijn minst wisselgeld voor de toekomst.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_102867675
Buurman is wel een hufter omdat hij bomenhater is, maar het feit dat hij toch de moeite nam om je vantevoren in te lichten is wel positief en mogelijk is hij toch wat onzeker. Daarom denk ik dat als de brief, mits op een zakelijke toon opgesteld (dus geen emotioneel gedoe) hij die zal respecteren.

Kan een ambtelijke kantoorfokker met gevoel voor autoriteit niet effe een printklare brief opstellen voor die meid. Liefst hier zodat we allemaal kunnen meesmullen / verbeteringen aanbrengen :D
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:53:33 #237
34663 SpeedyGJ
pi_102868004
Er wordt geen toestemming gegeven om de boom te verwijderen, mocht dit toch gebeuren dan zal hier een gevangenisstraf op staan. Het duur van deze straf zal afhangen hoe oud de boom is :+
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:30:11 #238
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_102868821
....Dus als hij de boom had weggehaald zonder iets aan jou te vragen, had je er dan geen problemen mee gehad, maar nu je hij je het netjes vraagt en jij toevallig achter komt dat het boom niet bij zijn huis hoort mag het ineens niet ???

ow...
Ik krijg ineens zin om zelf met een kettingzaag langs te komen.... :{
zo goed..?
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:08:56 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_102869555
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:30 schreef Diepvriez het volgende:
....Dus als hij de boom had weggehaald zonder iets aan jou te vragen, had je er dan geen problemen mee gehad, maar nu je hij je het netjes vraagt en jij toevallig achter komt dat het boom niet bij zijn huis hoort mag het ineens niet ???

ow...
Ik krijg ineens zin om zelf met een kettingzaag langs te komen.... :{
Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.

Nu de buurman kwam vragen of ze het er mee eens is dat hij de boom weghaalt, was TS blij dat zij dus blijkbaar wel inspraak had en vervolgens verbaasd is als de buurman ondanks dat zij de boom wil houden, toch besluit haar mening te negeren..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_102869807
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er wordt geen toestemming gegeven om de boom te verwijderen, mocht dit toch gebeuren dan zal hier een gevangenisstraf op staan. Het duur van deze straf zal afhangen hoe oud de boom is :+
En het verbod om zelf de komende 10 jaar bomen te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')