Waarom denk je dat het vooroordelen zijn?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:12 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik probeerde daarmee subtiel aan te geven hoe ik echt denk over de houding en vooroordelen van..
als ik jouw toon over je buurman in dit hele topic doorlees krijg ik het gevoel dat jij denkt dat ze het "expres" doen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:09 schreef Gwywen het volgende:
Eigenlijk begon het gezeik met deze mensen al op het moment dat ze de sleutel kregen, elke keer flikken ze weer iets waardoor mijn woonomgeving minder prettig aan voelt.
Nee dan zou er gezocht moeten worden naar een compromis, maar TS haar compromis is, ow het is van mij dus mag het niet. Als die boom er dan uit moest, dan zou ik er een laurier oid (snel groeiend) er voor terug willen, simpel, en een compromis, buurman is van zn rommel af en ik heb iets wat op korte termijn mn tuin weer vult en mij het zicht op de straat onttrektquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:40 schreef Nizno het volgende:
En nu komt jouw buurman bij je tot 3 keer toe met de vraag of die boom er uit mag. Jij zegt drie keer nee.
Dan kom je er achter dat hij toch bezig is om achter jouw rug om de boom te gaan kappen terwijl deze op de erfscheiding staat dus in jullie 'gezamelijk' eigendom is.
Dan noem jij hem niet een hufter? Dan noem jij het nog steeds je grootste vriend. Ook in de eerste reactie die je zult maken?
Zo heb ik het ook begrepen ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:43 schreef Nizno het volgende:
er hoeft geen comprimis te zijn als de buurvrouw hem er niet uit wil en de buurman wel. bij de erfscheiding mag niets gewijzigd worden zonder dat beiden het er mee eens zijn.
Fijne buurman heb je.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:11 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook begrepen ja.
Maar goed, daar wordt mijn buur allemaal niet warm of koud van.
Hij heeft ons zojuist medegedeeld dat hij zaterdag de boom hoe dan ook gaat weghalen.
Of die de buurman willen helpen, maar ts heb je gezegd dat je t echt niet wilt?? Keten je anders vast!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:08 schreef oink_oink het volgende:
Dus schiet op met die aangetekende brief. Vraag desnoods een Fokker die goed is in krachtige brieven opstellen om hulp.
Waar woon je dan gaan we met zijn allen een levende ketting om de boom maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:08 schreef oink_oink het volgende:
Dus schiet op met die aangetekende brief. Vraag desnoods een Fokker die goed is in krachtige brieven opstellen om hulp.
En dan de hele winter en God weet hoelang onder die boom blijven zitten ? dank je de koekoek !quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:11 schreef yes_no_maybe het volgende:
[..]
Waar woon je dan gaan we met zijn allen een levende ketting om de boom maken.
De buurman heeft vast zelf ook wel roerstokjes of lepeltjes hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:13 schreef oink_oink het volgende:
[..]
En dan de hele winter en God weet hoelang onder die boom blijven zitten ? dank je de koekoek !
Laten we een kopje thee bij hem gaan drinken![]()
[ afbeelding ]
TS heeft nog altijd niets gezegd over haar bezoekje van de makelaar, dus tsja, en die foto's komen er ook niet ben ik bang, ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de buurman, of die er nu uitziet als bulderbast of als een normale nette meneerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:30 schreef kovenant het volgende:
feit is natuurlijk wel als je er verder werk van maakt dat je woon genot geen genieten meer word
LOL
maar goed dan kom je misschien binnenkort ook wel bij bonje met de buren...
In ieder geval aardig dat hij je zo goed op de hoogte houdt. Ik neem aan dat je hem hebt medegedeeld dat dit niet kan? Briefje sturen, foto's maken en zodra hij aan de slag gaat de politie bellen. Bellen moet zodra je hem met de spullen ziet sjouwen. Urgentie aangeven.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:11 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook begrepen ja.
Maar goed, daar wordt mijn buur allemaal niet warm of koud van.
Hij heeft ons zojuist medegedeeld dat hij zaterdag de boom hoe dan ook gaat weghalen.
Dit kan zeker wel, hij pakt de zaag, begint te zagen, BAM, en om is die. Alles kan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:06 schreef noutie het volgende:
[..]
In ieder geval aardig dat hij je zo goed op de hoogte houdt. Ik neem aan dat je hem hebt medegedeeld dat dit niet kan? Briefje sturen, foto's maken en zodra hij aan de slag gaat de politie bellen. Bellen moet zodra je hem met de spullen ziet sjouwen. Urgentie aangeven.
Boom ligt binnen een paar minuten om. Je zit ook niet te wachten op een boom waar de top al uitgezaagd is.
Ziet er uit als een eikelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:39 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
TS heeft nog altijd niets gezegd over haar bezoekje van de makelaar, dus tsja, en die foto's komen er ook niet ben ik bang, ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de buurman, of die er nu uitziet als bulderbast of als een normale nette meneer
het is zo jammer dat TS zich amper laat zien of selectief reageert, zelfs op haar medestanders, niet FOK waardigquote:
Beetje laat vind je zelf niet...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:06 schreef OeJ het volgende:
In een democratie geldt het recht van de meerderheid,, dus laten we het maar eens snel duidelijk krijgen:
Poll: Ik heb kennisgenomen van alle feiten en vind dat...
• de boom om mag.
• de boom MOET blijven staan.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:30 schreef Diepvriez het volgende:
....Dus als hij de boom had weggehaald zonder iets aan jou te vragen, had je er dan geen problemen mee gehad, maar nu je hij je het netjes vraagt en jij toevallig achter komt dat het boom niet bij zijn huis hoort mag het ineens niet ???
ow...
Ik krijg ineens zin om zelf met een kettingzaag langs te komen....
En het verbod om zelf de komende 10 jaar bomen te houden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er wordt geen toestemming gegeven om de boom te verwijderen, mocht dit toch gebeuren dan zal hier een gevangenisstraf op staan. Het duur van deze straf zal afhangen hoe oud de boom is
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:08 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.
Nu de buurman kwam vragen of ze het er mee eens is dat hij de boom weghaalt, was TS blij dat zij dus blijkbaar wel inspraak had en vervolgens verbaasd is als de buurman ondanks dat zij de boom wil houden, toch besluit haar mening te negeren..
En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik.
Hij heeft in zijn achtertuin ook alle bomen weggehaald, en de voortuin heeft hij - op deze betreffende boom na - ook kaal gemaakt.
Dat vond ik ook zonde, maar ja, wat kan ik daarvan zeggen. Het is zijn tuin.
Toen hij voor deze boom in de voortuin ineens wel mijn mening kwam vragen, suggereerde hij daarmee dus dat ik inspraak had over deze boom (wat achteraf, bij navraag, dus ook zo bleek te zijn).
Als dan puntje bij paaltje mijn antwoord hem niet bevalt, en hij zonder verder overleg besluit de boom toch weg te halen, vind ik dat op z'n zachtst gezegd niet netjes van hem.
Idd!quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je woont zeker nog thuis. Ik zou er ook een probleem mee hebben als ze een boom die ik leuk vind op de erfscheiding zouden willen kappen.
Legitiem als in: beider eigendom wellicht?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappenquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
Wanneer geen kapvergunning vereist is, heb je bestuursrechtelijk geen recht om bezwaar te maken. Je zou nog altijd civielrechtelijk kunnen overwegen om een zaak aan te spannen. Zelf denk ik niet dat de civiele rechter jou een schadevergoeding toekent, tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Als dat door onderzoek van een expert vaststaat dan heeft TS er idd weinig meer tegen in te brengen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit niet het teval is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappen
Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:24 schreef oink_oink het volgende:
[..]
En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |