abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:57:09 #226
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_102836926
Nou het is zaterdag, ben benieuwd of die vandaag zal omgaan _O- straks loopt die buurman haar maar wat op te fucken _O-
pi_102837067
Ik f5 continu hartvannederland.nl om te kijken of dr al melding is van n buren ruzie
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:15:11 #228
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102837106
Vandaag is de dag des oordeels wat betreft de boom.
pi_102839619
Update! Update!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_102839992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:18 schreef RanTheMan het volgende:
Update! Update!
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_102840012
De boom is weg...
pi_102840903
In een democratie geldt het recht van de meerderheid, 8-) , dus laten we het maar eens snel duidelijk krijgen:

Poll: Ik heb kennisgenomen van alle feiten en vind dat...
de boom om mag.
de boom MOET blijven staan.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_102841159
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:06 schreef OeJ het volgende:
In een democratie geldt het recht van de meerderheid, 8-) , dus laten we het maar eens snel duidelijk krijgen:

Poll: Ik heb kennisgenomen van alle feiten en vind dat...
de boom om mag.
de boom MOET blijven staan.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Beetje laat vind je zelf niet...
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:21:29 #234
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102866834
Bedankt voor jullie medeleven.
De boom staat er nog.
Of dit voorgoed is of voorlopig weet ik niet. Er is geen contact meer geweest.

Ik vind het prettig dat ik in mijn recht sta als ik niets aan de bestaande situatie wil veranderen, maar ik vind het niet prettig dat ik een buurman blijk te hebben die zich kennelijk van de wet weinig wenst aan te trekken.

Ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld is. Hij heeft dat huis misschien gekocht met het idee van: zodra ik daar woon haal ik om te beginnen die boom weg.
Als hij die boom weg had gehaald zonder mij iets te vragen had ik misschien niet eens actie ondernomen. Ik dacht immers altijd dat die boom bij dat huis hoorde. (Tot ik het uit ging zoeken)

Omdat hij kwam mij vragen of ik het ermee eens was, liet hij mij in de veronderstelling dat ik een keuze had, dat ik mocht meebeslissen.
En tja, ik vind de situatie zoals-ie er is, met die boom prima, die vooral veel privacy geeft in mijn tuin en die ik daarnaast ook erg mooi vind, dus waarom zou ik daar iets aan willen veranderen.

Misschien is mijn buurman niet gewend dat mensen nee tegen hem zeggen, of is hij gewend om zijn zin te krijgen, ik weet het niet, daarvoor ken ik hem nog niet lang genoeg.

Ik wou nog meer schrijven maar m'n batterij is leeg, later mss een aanvulling.
pi_102867068
Ik kan me wel in TS verplaatsen, ik zou een boom ook niet weg willen hebben.
En ik vind het ook geen manier van doen- als TS tenminste duidelijk gecommuniceerd heeft dat ze niet instemt met het weghalen van de boom.
Dat doet er echter allemaal niet toe.

Wat nu alleen telt, is:
1) foto's maken van de huidige situatie
2) de buurman duidelijk, voor mijn part schriftelijk, laten weten dat:
-de boom gemeenschappelijk eigendom is
-dat geen toestemming verleend wordt de boom weg te halen

En nee, dat is niet goed voor de relatie, maar hier moet je een beslissing nemen wat belangrijker voor je is.

En ook als je de relatie belangrijker mocht vinden, vertel hem dan alsnog duidelijk dat je het eigenlijk niet wilde. Dan heb je op zijn minst wisselgeld voor de toekomst.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_102867675
Buurman is wel een hufter omdat hij bomenhater is, maar het feit dat hij toch de moeite nam om je vantevoren in te lichten is wel positief en mogelijk is hij toch wat onzeker. Daarom denk ik dat als de brief, mits op een zakelijke toon opgesteld (dus geen emotioneel gedoe) hij die zal respecteren.

Kan een ambtelijke kantoorfokker met gevoel voor autoriteit niet effe een printklare brief opstellen voor die meid. Liefst hier zodat we allemaal kunnen meesmullen / verbeteringen aanbrengen :D
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:53:33 #237
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_102868004
Er wordt geen toestemming gegeven om de boom te verwijderen, mocht dit toch gebeuren dan zal hier een gevangenisstraf op staan. Het duur van deze straf zal afhangen hoe oud de boom is :+
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:30:11 #238
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_102868821
....Dus als hij de boom had weggehaald zonder iets aan jou te vragen, had je er dan geen problemen mee gehad, maar nu je hij je het netjes vraagt en jij toevallig achter komt dat het boom niet bij zijn huis hoort mag het ineens niet ???

ow...
Ik krijg ineens zin om zelf met een kettingzaag langs te komen.... :{
zo goed..?
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:08:56 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_102869555
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:30 schreef Diepvriez het volgende:
....Dus als hij de boom had weggehaald zonder iets aan jou te vragen, had je er dan geen problemen mee gehad, maar nu je hij je het netjes vraagt en jij toevallig achter komt dat het boom niet bij zijn huis hoort mag het ineens niet ???

ow...
Ik krijg ineens zin om zelf met een kettingzaag langs te komen.... :{
Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.

Nu de buurman kwam vragen of ze het er mee eens is dat hij de boom weghaalt, was TS blij dat zij dus blijkbaar wel inspraak had en vervolgens verbaasd is als de buurman ondanks dat zij de boom wil houden, toch besluit haar mening te negeren..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_102869807
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er wordt geen toestemming gegeven om de boom te verwijderen, mocht dit toch gebeuren dan zal hier een gevangenisstraf op staan. Het duur van deze straf zal afhangen hoe oud de boom is :+
En het verbod om zelf de komende 10 jaar bomen te houden.
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:13:56 #241
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102875889
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:08 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.

Nu de buurman kwam vragen of ze het er mee eens is dat hij de boom weghaalt, was TS blij dat zij dus blijkbaar wel inspraak had en vervolgens verbaasd is als de buurman ondanks dat zij de boom wil houden, toch besluit haar mening te negeren..
Ja, dat bedoelde ik.
Hij heeft in zijn achtertuin ook alle bomen weggehaald, en de voortuin heeft hij - op deze betreffende boom na - ook kaal gemaakt.
Dat vond ik ook zonde, maar ja, wat kan ik daarvan zeggen. Het is zijn tuin.

Toen hij voor deze boom in de voortuin ineens wel mijn mening kwam vragen, suggereerde hij daarmee dus dat ik inspraak had over deze boom (wat achteraf, bij navraag, dus ook zo bleek te zijn).

Als dan puntje bij paaltje mijn antwoord hem niet bevalt, en hij zonder verder overleg besluit de boom toch weg te halen, vind ik dat op z'n zachtst gezegd niet netjes van hem.
pi_102878444
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:13 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik.
Hij heeft in zijn achtertuin ook alle bomen weggehaald, en de voortuin heeft hij - op deze betreffende boom na - ook kaal gemaakt.
Dat vond ik ook zonde, maar ja, wat kan ik daarvan zeggen. Het is zijn tuin.

Toen hij voor deze boom in de voortuin ineens wel mijn mening kwam vragen, suggereerde hij daarmee dus dat ik inspraak had over deze boom (wat achteraf, bij navraag, dus ook zo bleek te zijn).

Als dan puntje bij paaltje mijn antwoord hem niet bevalt, en hij zonder verder overleg besluit de boom toch weg te halen, vind ik dat op z'n zachtst gezegd niet netjes van hem.
En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:50:24 #243
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_102882834
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je woont zeker nog thuis. Ik zou er ook een probleem mee hebben als ze een boom die ik leuk vind op de erfscheiding zouden willen kappen. :?
Idd!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:13:32 #244
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_102883572
Ik denk dat de buurman van TS vast een even grote zeikerd is. Hij zal vast thuis en op zijn werk klagen dat hij niet eens een boom mag omzagen die op de erfscheiding staat.
En dat hij daarbij ook een vervelende buurvrouw heeft die op Fok! medestandertjes aan het werven is.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_102883857
Ik zou die buurman in z'n kuit schieten :(
pi_102888921
Wanneer geen kapvergunning vereist is, heb je bestuursrechtelijk geen recht om bezwaar te maken. Je zou nog altijd civielrechtelijk kunnen overwegen om een zaak aan te spannen. Zelf denk ik niet dat de civiele rechter jou een schadevergoeding toekent, tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_102889019
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Legitiem als in: beider eigendom wellicht?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 10 oktober 2011 @ 08:46:23 #248
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_102905478
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
Wanneer geen kapvergunning vereist is, heb je bestuursrechtelijk geen recht om bezwaar te maken. Je zou nog altijd civielrechtelijk kunnen overwegen om een zaak aan te spannen. Zelf denk ik niet dat de civiele rechter jou een schadevergoeding toekent, tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappen ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 10 oktober 2011 @ 08:53:11 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102905572
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 08:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappen ;)
Als dat door onderzoek van een expert vaststaat dan heeft TS er idd weinig meer tegen in te brengen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit niet het teval is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102907360
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:24 schreef oink_oink het volgende:

[..]

En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?
Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.
Hij weigerde namelijk zíjn zwart-op-wit bewijs aan ons te laten zien.
(Ik vermoed dat hij dat óf niet heeft, óf dat hij is "vergeten" te melden dat de boom niet helemaal op zijn grond staat.)

Ik probeer in deze zaak zo duidelijk, eerlijk en transparant mogelijk naar hem toe te zijn.
Helaas heb ik het vermoeden dat er van zijn kant niet zo heel netjes met de situatie wordt omgesprongen. (Ik hoop natuurlijk dat dit vermoeden onjuist is.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')