abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102632765

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:04:01 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_102640039
Lekker gefietst dit weekend! Zaterdag 112 kilometer met een groepje. Ging aardig hard op de Lekdijk (de 50 km/u op het vlakke aangetikt, Blikchick had max 46 km/u). Daarna was het vaatje een beetje leeg terwijl het wel continue 32 km/u ging, Amerongseberg en Defensieweg nog opgeharkt... :') Vanaf Zeist de laatste 20 km moe maar voldoen naar huis gefietst.

Zondag nog even rondje Loosdrechtse Plassen gedaan van 52 km. Dus toch een mooie 164 km gefietst dit weekend
pi_102640169
Gisteravond weer uit het noorden naar het westen gekomen met een overvolle auto. Had helaas geen ruimte meer voor m'n fietsje, dus moet het nog een weekje zonder doen.
pi_102641058
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:23 schreef Freddeh het volgende:
Gisteravond weer uit het noorden naar het westen gekomen met een overvolle auto. Had helaas geen ruimte meer voor m'n fietsje, dus moet het nog een weekje zonder doen.
Moet jij niet juist vanuit het westen naar het noorden met een volle auto, of breng je ook af en toe spullen naar je oude huis toe? :P

Dit weekend ruim 100 km gepeddeld, waarvan 85 km op de fiets (Blik, jullie niet gezien op de lekdijk, wel 2 leuke chicks die net als ik ook hun giro shirtje aanhadden O+ )

Op zondag nog 25 km met de kajak over de Vinkeveense plassen. Zwemmen in oktober! :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_102643282
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:34 schreef Gripper het volgende:

[..]

Moet jij niet juist vanuit het westen naar het noorden met een volle auto, of breng je ook af en toe spullen naar je oude huis toe? :P
Oude huis is weg, maar ik woon tijdelijk in het huis van m'n schoonouders in Dordrecht. Omdat schoonpapa en m'n zwager daar nu ook wonen moesten er een 'paar' dingen mee die iets meer prio hadden dan m'n fietsje. Als het goed is hebben we vanaf deze week ergens ook internet in het nieuwe huis en hoeft schoonpapa al niet meer mee, omdat die thuiswerkt.
quote:

[..]
Dit weekend ruim 100 km gepeddeld, waarvan 85 km op de fiets (Blik, jullie niet gezien op de lekdijk, wel 2 leuke chicks die net als ik ook hun giro shirtje aanhadden O+ )
Wtf moest jij met hun shirtje aan :?
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:36:38 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_102643864
quote:

[..]

Denk dat we rond 10 uur op de Lekdijk reden richting Amerongen. Maar we zoefden er redelijk hard overheen. Deed me een beetje denken aan die Giro-tocht, daar knalden we ook soms even flink door kop over kop. Blikchick had overigens ook haar Giro-shirtje aan zaterdag
pi_102645078
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk dat we rond 10 uur op de Lekdijk reden richting Amerongen. Maar we zoefden er redelijk hard overheen. Deed me een beetje denken aan die Giro-tocht, daar knalden we ook soms even flink door kop over kop. Blikchick had overigens ook haar Giro-shirtje aan zaterdag
Oh, toen was ik nog boodschappen aan het doen. Ik rond 16 uur, en van Amerongen naar huis toe. Ik ging ook wel lekker hard al zeg ik zelf : 36-37 in mn eentje. Had op gegeven moment nog wel iemand in het wiel die af en toe overnam, maar dan al na 100 meter afzakte onder de 35, dus dat schiet ook niet op.

En het zwarte giro shirt was eigenlijk te warm met deze omstandigheden. Rits is vooral te kort om lekker te kunnen ventileren!
Mijn foto's op Flickr!
pi_102645123
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:13 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh, toen was ik nog boodschappen aan het doen. Ik rond 16 uur, en van Amerongen naar huis toe. Ik ging ook wel lekker hard al zeg ik zelf : 36-37 in mn eentje. Had op gegeven moment nog wel iemand in het wiel die af en toe overnam, maar dan al na 100 meter afzakte onder de 35, dus dat schiet ook niet op.

En het zwarte giro shirt was eigenlijk te warm met deze omstandigheden. Rits is vooral te kort om lekker te kunnen ventileren!
Vervelend als mensen ongevraagd gaan overnemen terwijl ze het tempo niet eens vast kunnen houden. Blijf dan lekker in mijn wiel
pi_102645743
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vervelend als mensen ongevraagd gaan overnemen terwijl ze het tempo niet eens vast kunnen houden. Blijf dan lekker in mijn wiel
Ongevraagd overnemen vind ik niet zo erg, er wordt tenslotte niet zo veel gepraat als het hard gaat, en ik hou wel van een beetje sparren met een onbekende.

Maar inderdaad, je moet wel het tempo kunnen draaien... Zou nog leuker worden als zo'n wieltjesplakker je op gegeven moment vraagt of het wat rustiger kan omdat ie het niet bijhoudt, is me ook een keer overkomen :')
Mijn foto's op Flickr!
pi_102646030
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ongevraagd overnemen vind ik niet zo erg, er wordt tenslotte niet zo veel gepraat als het hard gaat, en ik hou wel van een beetje sparren met een onbekende.

Maar inderdaad, je moet wel het tempo kunnen draaien... Zou nog leuker worden als zo'n wieltjesplakker je op gegeven moment vraagt of het wat rustiger kan omdat ie het niet bijhoudt, is me ook een keer overkomen :')
Of met je broer 5min intervallen en dan tussen je armen doorkijken dat hij uit je wiel gelost is en op 10-20meter nog spartelt :D
pi_102646367
Nou ik ga volgende week naar Bike Motion, hoe groot is de kans om daar een fiets te kunnen kopen?
pi_102646553
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:02 schreef IncredibleMe het volgende:
Nou ik ga volgende week naar Bike Motion, hoe groot is de kans om daar een fiets te kunnen kopen?
Als ik zeg 33,78% kans. Heb je daar wat aan? :s)
pi_102647131
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:02 schreef IncredibleMe het volgende:
Het is een beurs, geen markt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_102647193
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Juist een teken om ongemerkt een trapje harder te fietsen om hem definitief te lossen.

Beetje sparren en de kop afwisselen vind ik nooit zo erg, als het maar een prettig tempo is wat beiden goed aankunnen. Een praatje op zijn tijd is ook altijd wel tof.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_102647448
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:33 schreef marcodej het volgende:

[..]

Juist een teken om ongemerkt een trapje harder te fietsen om hem definitief te lossen.

Beetje sparren en de kop afwisselen vind ik nooit zo erg, als het maar een prettig tempo is wat beiden goed aankunnen. Een praatje op zijn tijd is ook altijd wel tof.
Ja vind ik ook, ik vind het ook altijd wel vreemd dat wielrenners elkaar soms niet eens kunnen knikken. Hoe moeilijk is dat om even een knikje met het hoofd te geven... niet dat het me wat doet maar ik probeer altijd wel even rustig te groeten.
pi_102647570
@Kaas

Bij die Bulls wezen kijken. Meneer had er maar 350km op gefietst. Alleen was hij al de 2e eigenaar. De 1ste had er wat meer op gefietst. Slag in voorwielen, versleten banden en versleten tandwielen.. :P
pi_102647603
Ik word nooit ingehaald als ik alleen fiets :( Fiets dan ook vaak overdag, op werklozen / bejaarden tijdstippen. Dan heb je geen snelle jongens.
pi_102647915
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef Oksel het volgende:
Ik word nooit ingehaald als ik alleen fiets :( Fiets dan ook vaak overdag, op werklozen / bejaarden tijdstippen. Dan heb je geen snelle jongens.
Jij bent de snelste recreant die er is. Niemand fietst met Okselachtige gemiddelden :D
pi_102648276
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het is een beurs, geen markt.
Sterker nog: veel exposanten mogen niet eens iets verkopen, vaak mogen alleen de grote ketens die de beurs sponsoren dat. En die mogen dan ook alleen maar een klein assortiment beursaanbiedingen voeren.
Afspraken maken over een speciaal "beursprijsje" en dan de week erna ophalen kan misschien wel, en da's soms heel interessant :)
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:21:32 #20
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_102648698
Ik word ook nooit ingehaald 8-) .

Soms heb ik een plakker, maar die ben ik altijd zo weer kwijt met mijn snelheid :) .

Ook was er ooit een gast op zo'n pauperATB die dacht dat hij het tempo wel even bij kon benen :') . Hij hield het lang vol, maar toen ik besloot om het tempo maar een beetje op te voeren tot boven de 40 was hij er denk ik ook wel klaar mee :D ..

:+
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_102649558
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef Oksel het volgende:
Geen snelle studenten(club) of profs in de buurt? ;)

Ik kwam gister Marc de Maar in z'n kampioenstrui van Curacao tegen :D
pi_102651788
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Geen snelle studenten(club) of profs in de buurt? ;)

Ik kwam gister Marc de Maar in z'n kampioenstrui van Curacao tegen :D
Ben vroeger wel met Marc de Maar en de anderen van de ploeg naar een meerdaagse in Duitsland geweest. Sprak hem laatst nog op Facebook. Aardige gast!
pi_102651842
Ik denk dat we volgend jaar tijdens een meet het "fokkers contre la montre klassement" maar eens in het leven moeten roepen, om af te rekenen met alle aannames over wie nou echt de snelste is. Met een stevige tijdrit op een uitgezet parcours. De omgeving van Freddeh is daarvoor het beste, want lekker rustig :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_102651894
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef Gripper het volgende:
Ik denk dat we volgend jaar tijdens een meet het "fokkers contre la montre klassement" maar eens in het leven moeten roepen, om af te rekenen met alle aannames over wie nou echt de snelste is. Met een stevige tijdrit op een uitgezet parcours. De omgeving van Freddeh is daarvoor het beste, want lekker rustig :)
Ik wil ook best wat organiseren. Zit hier in Leeuwarden en kan hier een parkoers uitzetten waar je geen fietspaden en stoplichten hebt. Enkel kom je af en toe een tractor tegen.
pi_102652578
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef Gripper het volgende:
Als je hier wat uit kiest dan heb je in elk geval de tijdwaarneming voor elkaar, en allicht dat organiserende verenigingen ook een hapje/drankje verzorgen: http://www.tijdrijden.nl/tijdritkalender/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')