quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:07 schreef Rewimo het volgende:
Welke jeugdserie was gebaseerd op een boek van Paul Biegel en werd gespeeld in getekende decors?
Wilde er eigenlijk "pun intended" aan toevoegen, maar leuk dat tenminste 1 iemand het opmerkt!quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:11 schreef Leandra het volgende:
Oeh, de spelfoutregel is wel een hele mooie... compleet met spelfout
quote:
Disana +1quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:46 schreef Disana het volgende:
Die weet ik![]()
Steve Jobs en Steve Wozniak.
Raar, dat is wat Wikipedia zegt maar ik heb het van een site die 1975 noemt:quote:
om eerlijk te zijn vind ik dat 2 teveel (mijn mening)quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:39 schreef Gravedigger het volgende:
Dat klopt.
Het is verbazingwekkend dat ze er maar 2 op nr. 1 hebben gehad!
en 1977 is het ingevoerd voor bedrijvenquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:47 schreef Gravedigger het volgende:
Bij de invoering van de postcodes voor consumenten in 1978, heeft de overheid de ontwikkeling van de postcodesystematiek en de toekenning van postcodes overgelaten aan de PTT (het huidige TNT post).
Bron: www.postcode.nl
Wat is er dan fout aan de vraagstelling ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:34 schreef Gravedigger het volgende:
Overigens is de vraagstelling onjuist Tong. Het lied dateert al uit de 19e eeuw!
Oh dit was niet het hele nummer ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:16 schreef Gravedigger het volgende:
Er kwam ook een vervolg op, omdat ze vergeten waren heem mee te nemen uit de kroeg
Het ging niet over de volkszanger!quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is er dan fout aan de vraagstelling ?
Ok mijn excuses. Maar blijft een geweldig nummer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:12 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Het ging niet over de volkszanger!
Anaheim ligt in de US, maar heim is wel goed....nu het deel er voor nog en die andere theorieën zingen idd nog steeds rondquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:04 schreef tong80 het volgende:
Iets met Anaheim staat me bij
Zelfmoorden zeggen ze. Maar er zijn ook andere verdenkingen.
Nee, maar lijkt er in de verte wel op.quote:
CPN, PSP, PPR en EVP.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:44 schreef Disana het volgende:
Noem minimaal twee partijen waaruit Groen Links is voortgekomen.
Volgens mij kook jij 24 uur per dag.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:51 schreef Eska het volgende:
Niet steeds van die vragen-waarvan-ik-het-antwoord-zo-kan-oplepelen stellen als ik net aan het koken ben!
Nee. (veel) meer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:52 schreef Gravedigger het volgende:
die heeft een paar maanden geduurd dacht ik. 61?
Stuur je man dan ook de keuken inquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:51 schreef Eska het volgende:
Niet steeds van die vragen-waarvan-ik-het-antwoord-zo-kan-oplepelen stellen als ik net aan het koken ben!
Te hoog, en nee....er zit geen 8 in.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:01 schreef miss_sly het volgende:
488? Er staat me iets bij met 8-en, maar ik kan me ook heel best vergissen
Helemaal goed!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:01 schreef Eska het volgende:
Dan lijkt 444 een hele voor de hand liggende. Maar ik hoop dat ik er naast zit, want ik heb geen tijd zodadelijk.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat er in mijn herinnering alleen Lars Boom was.quote:
Gooi er maar een nieuwe inquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:59 schreef Gravedigger het volgende:
Gwywen is direct na het juiste antwoord off-line gegaan. Dus ik betwijfel of ze een nieuwe vraag post
Ja volgens mij begon Hans Kazan inderdaad bij Ren je Rot.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:18 schreef tong80 het volgende:
Amonia Cadiz.
En maakte Hans Kazan niet zijn debuut in Ren je Rot of was dat Klassewerk ?
Wie stond als jonge verslaggever met een soort Mobiele telefoon bij Ellen van Langen zodat ze tegen haar vriendje in Nederland na Olympisch goud : 'Heb je het gezien liefie kon zeggen ?'quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:34 schreef Gravedigger het volgende:
Het wachten is op de sportvraag van Tong80
Sierd de Vos.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie stond als jonge verslaggever met een soort Mobiele telefoon bij Ellen van Langen zodat ze tegen haar vriendje in Nederland na Olympisch goud : 'Heb je het gezien liefie kon zeggen ?'
Ah, ik stond op 't punt om te gaan Googlen. Ik kon het niet uitstaan dat ik z'n naam niet kon bedenken.quote:
Amsterdamquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:42 schreef Kingstown het volgende:
In welke plaats is Boer Koekoek geboren?
Heb het nog op video. Die vent is leuk brutaal. Ging bij de NOS werken en had voor iedereen een bloempje meegenoemen om ze te feliciteren dat ze met hem mochten gaan samenwerkenquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:34 schreef Eska het volgende:
[..]
Ah, ik stond op 't punt om te gaan Googlen. Ik kon het niet uitstaan dat ik z'n naam niet kon bedenken.
Tielveld?quote:
Da's wel lollig.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:51 schreef tong80 het volgende:
Heb het nog op video. Die vent is leuk brutaal. Ging bij de NOS werken en had voor iedereen een bloempje meegenoemen om ze te feliciteren dat ze met hem mochten gaan samenwerken
En dat is?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:06 schreef Gravedigger het volgende:
Dan schiet er mij maar 1 te binnen. In Drenthe. Ik was altijd goed in aardrijkskunde
quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:09 schreef Gravedigger het volgende:
Je gaf het al min of meer weg. Hollandsche-veld
Bij mij te ver weggezakt iig. Wederom "oh ja" bij het lezen. Stom eigenlijk. Waarom blijven zulke dingen niet netjes hangen?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:10 schreef Kingstown het volgende:
![]()
Dacht dat de boerenopstand wel bekend(er) zou zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerenopstand_%281963%29
Gegoogled en je hebt het juistquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:40 schreef rennecke het volgende:
komt uit een boek van multatuli (max havelaar)
maar wat ie was in het boek weet ik niet meer
volgens mij was hij een hoofdrol speler uit dat boek
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:12 schreef Lienekien het volgende:
Toon Hermans, Wim Sonneveld, Wim Kan?
Yep!quote:
Ja, ik vond dat ook heerlijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Yep!
Een van de eerste series die ik echt volgde, vond het geweldig
Nee, is niet juist.quote:
Correct.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:41 schreef rennecke het volgende:
1986
datum weet ik niet (moet ik googlen )maar dat doen we niet
Ja, best logisch idd dat dat vandaag ter sprake komt her & der. Dat realiseerde ik me pas toen ik de vraag al had gesteld.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:46 schreef rennecke het volgende:
vandaag 25 jaar geleden
grappig
maar nu ik er over nadenkt
heb ik daar wel wat over gehoord vandaag (radio)
The Clash?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:49 schreef rennecke het volgende:
Welke bekende Engelse Rockband speelt naast rock-'n-roll en rock ook stijlen als blues, country, hardrock, reggae en punk.
The Rolling Stones (vaak aangeduid als de Stones) is een Engelse rock-'n-rollband die actief is sinds 1962. De band speelt, naast rock-'n-roll en rock ook stijlen als blues, country, hardrock, reggae en punk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:36 schreef Lienekien het volgende:
Je bedoelt toch niet de Rolling Stones?
Wel eens van gehoord, maar volgens mij was dat een Engelse kroegbaas.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:59 schreef cafca het volgende:
Oh, die kroegbaas uit Hamburg ofzo? Geen idee hoe die heet
Ook niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:59 schreef cafca het volgende:
Oh, die kroegbaas uit Hamburg ofzo? Geen idee hoe die heet
Ken alle muziek van ze, maar dit soort randverschijnselen hebben me nooit echt kunnen boeien....quote:
Enigszins. Ik weet wie Brian Epstein, Stuart Suttcliff en Jimmy Nicol zijn, maar dit weet ik dan weer nietquote:
En Pete Best.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Enigszins. Ik weet wie Brian Epstein, Stuart Suttcliff en Jimmy Nicol zijn, maar dit weet ik dan weer niet
Zal dus wel een nieuwe vraag wordenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Hij was de manager voordat Brian Epstein op het toneel verscheen.
Ik ben over tien minuten weg, dan mag Rennecke zeggen of een antwoord goed is. Of iemand stelt een nieuwe vraag.
Ik weet waar hij gestorven is..... Dus toch wel een beetje....quote:
120 km verder of terug (lig eraan waar je vandaan komt is ie geboren)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:49 schreef rene29 het volgende:
[..]
Ik weet waar hij gestorven is..... Dus toch wel een beetje....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Largo_(muziek)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:57 schreef rene29 het volgende:
Heeft te maken met t tempo waarin de muziek gespeeld wordt....
Ik had tempo en langzaam.....quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:06 schreef Gravedigger het volgende:
Largo betekent "breed", wat voor bijvoorbeeld de strijkers wil zeggen dat zij breed en zeer langzaam en gedragen moeten strijken. Largo behoort tot de zeer langzame tempi. Het metronoomcijfer komt neer op 40 tot 60, dus 40 tot 60 tellen per minuut.
Het antqoord van Rene is wel erg algemeen en summier
Als het bijna gelijkluidend is, dan moet het iets met Abbey Road zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:04 schreef rene29 het volgende:
Op welk album zijn de Red Hot Chilli Peppers te zien in een zelfde pose (maar dan met alleen sokken aan, op strategische plaatsen) als de beatles in hun bijna gelijkluidende album?
de RHCP hadden een toevoegingquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als het bijna gelijkluidend is, dan moet het iets met Abbey Road zijn.
Heb je die van de Beatles of die van RHCP?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:11 schreef rennecke het volgende:
dat album heb ik hier thuis in de kast liggen
Abbey road heet dat album (lopen over een zebra pad)
M'n beeldscherm, wat doe je.....quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou begin ik me toch af te vragen waar die sokken van Paul McCartney zijn gebleven......
van de Beatles.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:11 schreef rene29 het volgende:
[..]
Heb je die van de Beatles of die van RHCP?
Dus jij bent even gejaagd gaan zoeken naar dat albumquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:16 schreef rennecke het volgende:
[..]
van de Beatles.
dochter houdt meer van RHCP
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:13 schreef cafca het volgende:
Nou begin ik me toch af te vragen waar die sokken van Paul McCartney zijn gebleven......
Ook die van je dochter?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:19 schreef rennecke het volgende:
nee hoef niet te zoeken
heb het op alfabet staan
is makkelijker
Leuk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:22 schreef rennecke het volgende:
yep
staan er tussen
lijkt net dat ik dan veel cd's heb maar zijn niet allemaal van mij![]()
ze wilt dat graag scheelt haar weer ruimte in haar kamer.
als ze wat nodig heeft pak ze gewoon een cd
kingstown was toch eerder ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als het bijna gelijkluidend is, dan moet het iets met Abbey Road zijn.
Honecker ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:50 schreef Gravedigger het volgende:
Wie was de Duitse bondspresident ten tijde van de val van de muur?
Sorry, vorige pagina niet gelezen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:59 schreef Gravedigger het volgende:
Nogmaals: dat was e Bundeskanzler, geen president
Hoewel de kanselier meestak bekender is dan de president. Kijk tegenwoordig waar iedereen Angela Merkel kent, maar vraag niet naar de president!
wil je hem in een spoiler hebben?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:04 schreef Kingstown het volgende:
Pffff....dit behoor ik echt te weten.
Nee, ik denk nog even hard na.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:07 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
wik je hem in een spoiler hebben?
volgens mij heeft tong gelijkquote:
Wegens seks met een 13-jarige.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:18 schreef tong80 het volgende:
Waarom kon Polanski de regisseur Amerika niet meer in ?
ja kan ook 14 geweest zijn.quote:
Klopt, was een Oostenrijker.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:44 schreef rennecke het volgende:
volgens mij was dat een oosterijker
weet ff alleen zijn naam niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet heel goed thuis in die regio.quote:
Is goed....quote:
Zoiets ja....niet helemaal....eerste 2 letters zijn goed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:12 schreef Gravedigger het volgende:
Juist, Marianne Backhofer of zoiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |