abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128934339
Ik moest met donker binnen zijn, dus in de wintermaanden kon ik na het avondeten niet meer naar buiten.
Uitzondering was zaterdagavond toen ik uit mocht maar wel uiterlijk 1 uur thuis moest zijn. Nu ben ik 20 maar en moet ik uiterlijk 2 uur thuis zijn. Ben ik later dan mag ik het volgend weekend niet weg.

Ik mocht ook nooit naar buiten als mijn huiswerk nog niet helemaal klaar was.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:37:16 #127
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_128939196
- Voor het donker binnen zijn elke dag, of als de lantaarnpalen aangingen moest ik als de sodemieter naar huis van m'n ouders.
- Pas naar buiten mogen als m'n huiswerk af was
- 1x snoepen per dag
- Toen ik 16 was mocht ik alleen in het weekend alcohol, nu ben ik 5 jaar ouder en kan het m'n ouders niet zo veel meer schelen
- Als kind mocht ik nooit aan de overkant van de 'grote weg' spelen omdat dat gevaarlijk was volgens m'n ouders.
- Héél vroeger mocht ik ook alleen maar in het weekend cola, en dan nog kindercola ook.. :')
- Minimaal 1 uur voor het avondeten geen frisdrank.
- Als ik buiten ging spelen mocht ik absoluut geen nieuwe broeken of shirts aan, altijd oude kleren.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_128947317
Niet drinken bij het avondeten, want dat zou slecht zijn omdat ik dan met mijn drinken mijn eten weg zo spoelen in plaats van fatsoenlijk te slikken...
I had a signature once. It was awful.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:39:01 #129
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_128950320
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:33 schreef zoeperzazke het volgende:
Niet drinken bij het avondeten, want dat zou slecht zijn omdat ik dan met mijn drinken mijn eten weg zo spoelen in plaats van fatsoenlijk te slikken...
Deze ook nog idd, alleen ik mocht het nooit omdat m'n ouders dan dachten dat ik mijn bord niet leeg zou eten.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_128953504
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:33 schreef zoeperzazke het volgende:
Deze inderdaad.

En zoals ik hier las kregen wij ook aan het begin van de week een zakje snoep en dat was dan voor de hele week. Je moest maar zien hoe je het deed, in één keer op eten of het verspreiden over de week, maar je kreeg maar één keer.

Ook was ik eerder echt een buiten kind. Alleen ik mocht nooit alleen naar het bos (toen ik 8 jaar of ouder was) en ook niet vissen. Terwijl dat echt 100 meter van m'n huis was. Daar waren vieze, enge mannen volgens m'n ouders. Maar toch deed ik het altijd stiekem want anders verveelde ik me.

En nog steeds mag m'n zusje van 17 niet alleen op de fiets langs het bos (ongeveer een stuk van een km naar ons huis) van m'n vader. Ik mag het wel (ik ben 2 jaar ouder) maar zij niet. :') Dus als ze weg gaat haalt/brengt hij haar.
  maandag 15 juli 2013 @ 08:53:29 #131
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_128962405
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:36 schreef RoadrunnerX het volgende:
Ik moest met donker binnen zijn, dus in de wintermaanden kon ik na het avondeten niet meer naar buiten.
Uitzondering was zaterdagavond toen ik uit mocht maar wel uiterlijk 1 uur thuis moest zijn. Nu ben ik 20 maar en moet ik uiterlijk 2 uur thuis zijn. Ben ik later dan mag ik het volgend weekend niet weg.

Ik mocht ook nooit naar buiten als mijn huiswerk nog niet helemaal klaar was.
met 20 jaar nog zulke regels? Je bent volwassen voor fuck's sake!
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_128962483
Ik mocht bijna nooit ergens anders slapen (vriendinnen).
Op stap gaan mocht heel af en toe.
Ik mocht mn eigen bankpas niet houden en ook mn eigen zuur verdiende geld niet gebruiken voor kleding of leuke dingen (wat je als tiener allemaal deed). Dat deden hun wel voor me.

Eigenlijks mocht ik vrij weinig, behalve thuiszitten en het huishouden doen. Mn ouders tevreden houden. Ja, werken mocht ik wel! Want dat bracht geld in het laatje.

Kan je begrijpen dat ik even een poosje flink los ben gegaan toen ik ''vrij'' was! Haha!
  maandag 15 juli 2013 @ 09:19:17 #133
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_128962703
ik mocht nooit op de fiets naar de basisschool, mijn moeder vond dat onzin omdat het niet zo ver was (tien minuten lopen denk ik). Ik boos omdat ik graag eens op de fiets wou en geen zin had om steeds te moeten lopen. Tja... :P
pi_128962758
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 08:53 schreef najazeg het volgende:

[..]

met 20 jaar nog zulke regels? Je bent volwassen voor fuck's sake!
Leeftijd maakt niets uit voor mijn ouders, al ben ik bij wijze van spreken 30. Hun huis, hun regels. Thuiswonen prima maar dan ook de consequenties.
pi_128965437
Ik deed nooit iets wat niet mocht dus mijn ouders gingen juichen toen ik tegen het verkeer in de glijbaan op klom in de speeltuin :')
Verder mocht ik geen Bassie & Adriaan en Spongebob kijken, want dat was irritant.
pi_128966321
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:36 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik deed nooit iets wat niet mocht dus mijn ouders gingen juichen toen ik tegen het verkeer in de glijbaan op klom in de speeltuin :')
Verder mocht ik geen Bassie & Adriaan en Spongebob kijken, want dat was irritant.
Wij mochten ook geen Bassie en Adriaan kijken!

Ik heb het zelf nooit zo bewust meegekregen, we keken vooral villa achterwerk en jeugdjournaal en dat vond ik blijkbaar al leuk genoeg. :') Maar mijn zus heeft er echt een trauma aan over gehouden geloof ik ze begint er elke keer als we met de familie samen zijn wel een keer over :D
pi_129006832
Mijn ouders waren denk ik wel vrij makkelijk. Mocht alleen geen frisdrank en chips doordeweeks. En we moesten naar huis zodra de lantaarnpalen aangingen.

1x zelfs in de zandbak wezen spelen (had net geregend, dus modder) en ik zat er helemaal onder. Ik bang dat m'n ouder vet boos zouden zijn en ze reageerden ook een beetje boos. En toen een dag later lieten ze zien dat ze het met een camcorder hadden opgenomen vanaf het slaapkamerraam. (Zandbak stond in een speeltuin zo'n 100 meter van ons huis). Ze vonden het dus helemaal niet erg.

En als we dan toch iets deden wat niet door de beugel kon, dan zouden we het wel merken :P

En het kan mij ook niks schelen als mijn zoon straks vies thuis komt van het spelen. Kleren kun je weer wassen en het is alleen maar goed voor de ontwikkeling van een kind dat hij/zij lekker buiten kan spelen.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_129008027
quote:
Wat betreft Spongebob snap ik dat volledig. Mijn zoon (inmiddels tiener) keek dat ook graag. Verdomme. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:33:30 #139
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_129008286
quote:
Waarom zou je geen Bassie & Adriaan mogen kijken? :')
Oh.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:38:43 #140
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_129008483
Ik mocht nooit met de kat gooien
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_129008824
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:30 schreef GSMboy het volgende:
Mocht geen over de Roooie kijken. Ma vond het maar vulgair. Toch best tof om te zien hoe iemand in een hele straat bij de buren een taart in zijn gezicht ramt, stropdassen afknipt, roos uit de haren van voorbijgangers verzamelt en brillenglazen van voorbijgangers vol kleddert met verf....

Uiteraard niet de bami uit de bilspleet niet vergeten :')

Uiteraard keek ik het programma toch op de televisie boven, als ma bezig was met de keuken weer schoon te maken, na het avondeten.
Over de Rooie _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_129008959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom zou je geen Bassie & Adriaan mogen kijken? :')
M'n ouders vonden het irritante en foute mannetjes. Vooral Bassie. En dat is het eigenlijk ook wel
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:55:33 #143
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_129009056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:53 schreef frumslegnulk het volgende:

[..]

M'n ouders vonden het irritante en foute mannetjes. Vooral Bassie. En dat is het eigenlijk ook wel
logisch. Bassie zit immers vol kattenkwaad :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:31:30 #144
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_129010339
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:53 schreef frumslegnulk het volgende:

[..]

Als kind heb ik er anders veel van geleerd hoor. En is toch jeugdsentiment.
Oh.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:56:32 #145
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_129011336
Toen ik jong was mocht ik niet op zondag vrienden uitnodigen, maar dan niet omdat we gelovig waren ofzo, maar gewoon omdat het "raar was" :?
Zal waarschijnlijk meer hebben gelegen aan dat anderen in dit kleine gristendorpje wel 'op zondag wat doen met vrienden' raar konden vinden, het is tenslotte wel God's dag he, rustdag, dan moet je God prijzen dat je op deze aardkloot bent geboren.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:54:06 #146
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_129034568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:55 schreef najazeg het volgende:

[..]

logisch. Bassie zit immers vol kattenkwaad :P
trouwens echt iedereen die ik ken (en ook die ik niet ken) die bassie ooit meegemaakt heeft, zegt dat het een enorme chagrijnige eikel is als ie niet zijn showtje of tv programma opvoert. Die gast geeft maar om één ding en dat is geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')