okay.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Veroordeling? Als we elkaar érgens met fluwelen handjes aanpakken is het hier wel. Misschien zouden we júist eens wat directer moeten zijn, dan kan er ook niets meer tussen de regels worden doorgelezen.

Maar dat is precies wat ik bedoel. Ik denk dat je nog zoveel boeken kunt lezen en adviezen kunt krijgen en zien hoe anderen het doen, maar je zult niet kunnen opvoeden op een manier die niet bij je past. En al doende leer je jezelf, je kind en de beste manier voor jezelf kennen om dat opvoeden zo goed als mogelijk is te doen, met alle goede en foute dingen, ups en downs. En misschien lijkt dat wel op een richting die een naam heeft, maar dat is dan maar zo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
daar gaat het helemaal niet over. Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)

kat naar de dierenarts, ja?quote:

Yupz, klopt helemaal...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:04 schreef oeke het volgende:
[..]
En die zit er beide kanten op, of je bent de stoere ontaarde moeder die voor zichzelf opkomt, of je bent de vage fanatieke wollensok die zichzelf volledig wegcijfert. Ertussen in kan niet.
Tenminste zo lijkt het altijd in dit soort discussies.
Ik heb de wagen geen seconde gemist, maar dat maakt mij nog geen betere moeder dan degene die de draagdoek niks vinden. Maar als ik dat hier vertel zou ik mezelf beter voelen? Is dat wat mensen daarin lezen?
Volgens mij probeerden de dragende moeders gewoon aan te geven dat zij het rijden niet gemist hebben. Zoveel mensen, zoveel manieren.

Tegen mij waren sommige anders aardig direct toen ik dingetjes anders deed dan anderequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Veroordeling? Als we elkaar érgens met fluwelen handjes aanpakken is het hier wel. Misschien zouden we júist eens wat directer moeten zijn, dan kan er ook niets meer tussen de regels worden doorgelezen.

Buurvrouw, herkenbaar!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)

Wat dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Tegen mij waren sommige anders aardig direct toen ik dingetjes anders deed dan andere

Ik heb ook geen idee hoor...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef livelink het volgende:
Shit, nu weet ik weer niet wat ap en up is![]()
Attachment parenting en uptight parenting

quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef livelink het volgende:
Shit, nu weet ik weer niet wat ap en up is![]()
Attachment parenting en uptight parenting

Yup...wordt vaak gezegd dat niet beoordeeld wordt maar durf eens anders te zijn en ho maar....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Tegen mij waren sommige anders aardig direct toen ik dingetjes anders deed dan andere
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |