abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:18:15 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102746804
Doeken heb je ook niet duur :+

En ook met weinig budget kun je beiden doen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:20:29 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102746904
oh niet tegen de draagdoek op zich hoor. Dat had ik zelf wel willen weten toen mijnese klein waren. Maar meer de algehele tendens dat als je een draagdoek hebt je een betere ouder bent ofzo.
Nogmaals, het is míjn interpretatie, ligt blijkbaar nogal gevoelig voor me. :)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:21:06 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102746935
Ik heb trouwens naast voor mezelf omdat ik er wel de toegevoegde waarde van inzie ook bewust voor moeders.
Zo kan ze straks met haar parkinsons toch zittend ( ze mag niet lopen met hem ..) veilig de baby vasthouden. Omdat ik hem dan kan vastknopen :)
pi_102746986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het zal mijn eigen aversie zijn waarschijnlijk. :@ geen geld (over) hebben voor een wagen (die zeker tweedehands niet duur hoeven zijn) en wel een dure draagdoek overwegen.
Maar hoe kom je er bij dat mensen met doeken geen geld (over) hebben voor een wagen?
Ik heb ook een Quinny Buzz en een Zapp , ik vind het gewoon echt niet fijn in gebruik.
Ik voel mij beperkt door dat ding met de meeste dingen die ik onderneem.

Het gaat denk ik zelden om een budget.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:24:53 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747111
ik heb het nu over de OP hè. De start van dit hele topic.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:24:57 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102747112
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
pi_102747113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:20 schreef debuurvrouw het volgende:
oh niet tegen de draagdoek op zich hoor. Dat had ik zelf wel willen weten toen mijnese klein waren. Maar meer de algehele tendens dat als je een draagdoek hebt je een betere ouder bent ofzo.
Nogmaals, het is míjn interpretatie, ligt blijkbaar nogal gevoelig voor me. :)
Ik snap je wel hoor. Ik krijg ook wel eens de kriebels wanneer er lyrisch wordt gedaan over een bepaald iets in OUD. Dat men dan de nadelen niet eens wil erkennen en een beetje doorslaat.

Wat evenstar zegt dus _O-
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:27:48 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102747233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vinden :@

ik bedoel maar, wat is rapley nou weer....
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:28:09 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102747243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
P'cies

Ik ben ontaarde moeder, and proud of it! :+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:30:41 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747356
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:27 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vinden :@

ik bedoel maar, wat is rapley nou weer....
iets wat mijn kinderen niet fijn vonden. En ik heb ze uitermate liefdevol gladgepureerde happies gevoerd, wél zelfgekookt, dat dan weer wel. :+ Rapley is het geven van voedsel in zijn oorspronkelijke vorm, of wellicht ietsje gesneden. maar niet gepureerd.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:31:49 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747415
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

P'cies

Ik ben ontaarde moeder, and proud of it! :+
nou ja, dat vind ik dan ook weer raar. :@ waarom ben je ontaard als je doet wat bij jullie past? dat vind ik net zo raar als die betere ouder houding eigenlijk :@
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:28 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102747483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, dat vind ik dan ook weer raar. :@ waarom ben je ontaard als je doet wat bij jullie past? dat vind ik net zo raar als die betere ouder houding eigenlijk :@
Volgens anderen ontaard he ;)

Ik werd er vroeger ook verdomd onzeker van allemaal, maar ik merk dat ik met Willem heel snel volwassen ben geworden in het ouderschap en ben er trots op dat ik tegenwoordig m'n eigen ding doe zonder mezelf schuldig te voelen over eventuele tekortkomingen, die heb ik namelijk sowieso...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:33:57 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102747504
Ieder zijn ding toch? Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.

Kyara rapley is het eten in stukjes aanbieden en zelf laten eten ipv voeren :+

Doen wat voor jou goed voelt!! Je wordt mama en je lief papa!
durf te vertrouwen op je instinct ! En "foutjes" maken mag! Daar leer je van.
pi_102747577
Ik trek me niet zoveel aan van wat hoort en wat niet...ik heb 1 doek gekocht om te kijken of het bij ons zou passen maar heb ook een kinderwagen.
En we hebben een box, en een commode en een ledikant. Het is gewoon wat ik denk dat handig is voor ons...tijd zal het leren wat overbodig was en wat niet..
Rapley heb ik over gelezen maar niet echt in verdiept.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:41:08 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102747842
Foutjes maken mag? :D ik doe niks anders. Ik ben namelijk net een mens! en met vallen en opstaan ontstaat er iets wat voor ons werkt, en werkte. Ik ben echt superonzeker en had geen internet om op terug te vallen. dus tja. wist ik veel.

Maar ik ben blij met hoe het gaat, wat het ouderschap met míj gedaan heeft. onvermoede talenten! en onvermoede tekortkomingen. Maar dat wat ik doe, kies en beslis doe ik met liefde. Voor die drie jongens. zo hadden wij ook een Box, commode, ledikant, maar ook een wieg. en die Box had ik niet willen missen. Even "opbergen" had ik gewoon echt nodig.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:53:25 #191
5428 crew  miss_sly
pi_102748524
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?

Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen op :@ naar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102748569
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:55:33 #193
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102748638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?

Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen op :@ naar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....

Volgens mij ging het meer om de zweem van veroordeling die er bij sommigen inzit.
pi_102748679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
een Bugaboo is een must hoor :6 :7

:P

Volgens mij moet ieder doen waar ze het fijnst bij voelen toch O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:00:37 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102748866
Daarom ook de " ". Want ik vind het geen foutjes.. Ik ben het geheel mrt je eens!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:01:30 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102748907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:

daar gaat het helemaal niet over. Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)
pi_102748953
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zeker waar.
Al moet ik wel zeggen dat ik het verschil tussen hele goedkope kinderwagen en de duurdere echt wel merk in robuustheid, gebruiksgemak en natuurlijk design. Een middenweg werkte voor mij het beste.

Ik moet even gniffelen bij de gedachte aan kinderwagenmeetings waar we dan gezellig met z'n allen elkaars kinderwagen gaan proberen en tips en trucs uitwisselen :')
pi_102749038
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:55 schreef flugeltje het volgende:
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....

Volgens mij ging het meer om de zweem van veroordeling die er bij sommigen inzit.
En die zit er beide kanten op, of je bent de stoere ontaarde moeder die voor zichzelf opkomt, of je bent de vage fanatieke wollensok die zichzelf volledig wegcijfert. Ertussen in kan niet.
Tenminste zo lijkt het altijd in dit soort discussies.
Ik heb de wagen geen seconde gemist, maar dat maakt mij nog geen betere moeder dan degene die de draagdoek niks vinden. Maar als ik dat hier vertel zou ik mezelf beter voelen? Is dat wat mensen daarin lezen?
Volgens mij probeerden de dragende moeders gewoon aan te geven dat zij het rijden niet gemist hebben. Zoveel mensen, zoveel manieren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:04:26 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102749046
LOL! kijk, deze klap je echt vet handig in, en dan koop ik daar deze jas bij, kleurt lekker ook bij de bekleding! en dan doe je een crossoverthestreetbackflip de stoep op. mijn favoriete rijstijl
pi_102749087
Veroordeling? Als we elkaar érgens met fluwelen handjes aanpakken is het hier wel. Misschien zouden we júist eens wat directer moeten zijn, dan kan er ook niets meer tussen de regels worden doorgelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')