Maar hoe kom je er bij dat mensen met doeken geen geld (over) hebben voor een wagen?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het zal mijn eigen aversie zijn waarschijnlijk.geen geld (over) hebben voor een wagen (die zeker tweedehands niet duur hoeven zijn) en wel een dure draagdoek overwegen.
Ik snap je wel hoor. Ik krijg ook wel eens de kriebels wanneer er lyrisch wordt gedaan over een bepaald iets in OUD. Dat men dan de nadelen niet eens wil erkennen en een beetje doorslaat.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:20 schreef debuurvrouw het volgende:
oh niet tegen de draagdoek op zich hoor. Dat had ik zelf wel willen weten toen mijnese klein waren. Maar meer de algehele tendens dat als je een draagdoek hebt je een betere ouder bent ofzo.
Nogmaals, het is míjn interpretatie, ligt blijkbaar nogal gevoelig voor me.
ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vindenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
P'ciesquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Buuf ik snap wel wat je bedoelt.. Het is een beetje de algemene tendens dat als je geen ap/up/doek/rapley/bv geeft je niet het beste lijkt te willen voor je kind.. ( niet specifiek op fok maar overal hoor)
Doe je t wel wordt je de hemel ingeprezen doe je t niet dan ben je een oh-raar-waarom-doe-je-zo-ego-geval ..
iets wat mijn kinderen niet fijn vonden. En ik heb ze uitermate liefdevol gladgepureerde happies gevoerd, wél zelfgekookt, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:27 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, dat dus. Als nieuwe aanstaande mama met weinig kennis van zaken soms best lastig om daar je eigen weg in te vinden
ik bedoel maar, wat is rapley nou weer....
nou ja, dat vind ik dan ook weer raar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
P'cies
Ik ben ontaarde moeder, and proud of it!
Volgens anderen ontaard hequote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, dat vind ik dan ook weer raar.waarom ben je ontaard als je doet wat bij jullie past? dat vind ik net zo raar als die betere ouder houding eigenlijk
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?
Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen opnaar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
een Bugaboo is een must hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
daar gaat het helemaal niet over. Ik hoop dat iedereen de dingen doet waar ie zich goed bij voelt. Sterker, ik denk dat als je onze opvoedstijl met een boek zou analyseren het best ook in die richting zal uitkomen. Maar ik pretendeer daarmee niet dat ik het allerbeste dóe! alleen dat ik doe wat ík denk dat het beste is. niet omdat het in een boek staat (al lees ik wel veel) of omdat iemand anders het doet (al ben ik zeer bereid om te leren) gewoon wat ik al doende heb uitgevogeld. en waarschijnlijk omdat je met wat oudere kinderen dat wat je in de eerste twee jaar deed veel meer kunt relativeren. het blijkt allemaal zo op te gaan in en groter geheel ofzo... kan dat niet zo goed uitleggen. En wil dat ook niet, omdat iedereen daar lekker zelf achter kan komen. (of het anders ervaart)quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, als je nou eens up/apt/draagt/bvt en whatever omdat dat is waar je je fijn bij voelt? En niet omdat dat zogenaamd een betere ouder van je maakt? Is het dan alsnog niet goed, omdat het teveel van het goede is?
Ik snap het niet zo, al die aversies allerlei richtingen opnaar de kv, maar ook naar de bv, het dragen en het rijden, de potjes en de rapley.
Zeker waar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, uiteindelijk is het meeste toch maar uiterlijke schijn, toch? Ik bedoel, een quinny of bugaboo is niet echt nodig natuurlijk. Van A naar B kan ook in een oude tweede of derdehands wagentje voor een tientje op Mp gekocht. Moet je wel willen natuurlijk. Zelfde geldt voor de kinderkamer. Baby slaapt even goed in een ikea ledikant als in een 1000euro plus kinderkamer, toch? Volgens mij kan je echt wel voor een prikkie klaar zijn, als je echt wil.
En die zit er beide kanten op, of je bent de stoere ontaarde moeder die voor zichzelf opkomt, of je bent de vage fanatieke wollensok die zichzelf volledig wegcijfert. Ertussen in kan niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:55 schreef flugeltje het volgende:
ach welnee, zolang jij jezelf er goed bij voelt is het de juiste manier....
Volgens mij ging het meer om de zweem van veroordeling die er bij sommigen inzit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |