Zo te zien heeft ze koorts, maar daar kunnen we op dit moment niets aan doen. Morgenochtend mag ik haar pas het eerste pilletje geven (als ik haar dat nu geef krijgt ze een overdosis).quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:25 schreef indaha het volgende:
[..]
Kom op Lana, ik vind het wel bemoedigend dat ze zelf eet.
Hoe is het met de koorts?
Oeh dat is wel heel handig dat iedereen het zo in kan zien! Ik heb wel een formlier waar ik elke dag de gewichten op zet, datum van ontvlooiing en ontworming en eventuele medicijnen, maar Google docs werkt handiger.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:54 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat vervelend. Hopelijk gaan ze er eens goed naar kijken bij Socks.
Het is zo lastig inschatten wat er in en er uit gaat bij die kleintjes hé ? Ik ben eens door een Fok!ker gewezen op Google docs en daar houd ik een hele kittenadminstratie in bij (groeitabel, basisinfo en tips voor de nieuwe eigenaren, etc), ideaal want ik kan alles makkelijk delen met bv de dierenarts, de nieuwe eigenaren en de stichting. Toen ik met Starr moest opletten dat ze niet uitdroogde hield ik ook in een spreadsheet bij hoeveel gram/ml er in ging en hoeveel er ongeveer uit, hoe de ontlasting was etc. Heb ik ook meegenomen naar de DA, die vond het ook handig om die info te hebben.
Beterschap voor Lana en Socks,quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:02 schreef Oognip het volgende:
Lana is helaas 30 gram afgevallen in 1 dag. Ondanks dat ik haar 2 keer heb gedwangvoerd en ze mijn inziens prima zelf gegeten heeft overdag. Vandaag ga ik haar vaker dwangvoeren, ze begint het al minder leuk te vinden. Het eerste pilletje koorts-/ontstekingsremmer zit er ook in dus het moet over een paar uur wel wat beter met haar gaan. Nu ziet ze er heel zielig uit en wilde haar vlees ook niet.
Lynn weegt al mooi ruim 1.1 kilo dus die doet het hartstikke goed.
Socks heeft twee keer overgegeven zonet en ze blijft maar kokhalzen (wat niesziekte moet zijn). Volgens mij zit er binnenin iets niet helemaal goed. De laatste dagen zit ze namelijk ook steeds met haar pootje bij haar bekkie alsof er nog eten zit wat niet weg wil. Deze week maar naar de dierenarts.
Nee het bekje ziet er goed uit voor zover ik het kan zien dus het probleem moet iets verder zittenquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:05 schreef indaha het volgende:
[..]
Beterschap voor Lana en Socks,ik hoop dat Lana snel opknapt van het pilletje en kun je niets zien zitten in het bekje van Socks?
Ze eet op z'n Socksquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:09 schreef indaha het volgende:
Ja dan wordt het idd de dierenarts, maar ze kan wel nog goed eten?
Ze heeft een uur of 16 niet gepoept, in die tijd zou ze normaal minstens 1 keer hebben gepoept. Ik denk niet zozeer dat het door het poepen komt, 30 gram afvallen is wel heel veel. Ik denk dat het door de koorts komt, daardoor verbruikt het lichaam meer energie en blijkbaar heeft zij niet genoeg tot zich genomen. Daarom ga ik haar vandaag gewoon extra dwangvoeren, dan moet ze morgen aangekomen zijnquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:05 schreef Mry het volgende:
Wat een naar virus zeg
Kan Lana niet een beetje zijn afgevallen omdat ze veel gepoept heeft? Dat heeft ze eerst een tijdje niet gedaan toch?
Ik heb totaal geen verstand van hoeveelheden eten en poep en gewichten hoor, ik hoop gewoon dat het allemaal meevalt.
Ligt het aan mij of is de favoriete plaats van Lynn haar kattenbak?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:32 schreef Oognip het volgende:
Ik ga zo om 3 uur naar de dierenarts met Socks.
Nog even wat foto's
Lynn heeft vanmorgen een doekje haar bench in gejat
[ afbeelding ]
Lana slaapt veel en is duidelijk niet lekker, toch heeft ze af en toe een opleving waarbij ze zin heeft om te spelen en klimmen op de kussens...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... en bijvoorbeeld de grote krabpaal
[ afbeelding ]
Daar lijkt het wel op hequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:17 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is de favoriete plaats van Lynn haar kattenbak?
Het lijkt mij ook niet, maar het is nu wat erger geworden dus misschien heeft ze nu last van die opgezette klierquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:58 schreef Mama_Mia het volgende:
Dat wijdbeens lopen is echt te schattig altijd
Hopelijk wordt Socks snel beter! Maar als het al een tijd zo is dan zal ze toch niet al die tijd al een opgezette klier hebben lijkt mijgelukkig kunnen ze het evt onder narcose nazoeken!
Je hebt het er maar druk meequote:Op maandag 3 oktober 2011 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet, maar het is nu wat erger geworden dus misschien heeft ze nu last van die opgezette kliermaar dan moet er dus nog wat zitten. We zullen het zien.
Ik heb een schema gemaakt. Een stuk overzichtelijker dan mijn hoofd
[ afbeelding ]
Mijn vriend heeft het er maar druk mee morgenquote:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft het er maar druk mee morgenIk zal de zooi van 8 uur geven, daarna ben ik weg dus mag hij het overnemen
Binnen een uur kunnen ze doodziek zijn en net zo snel weer opknappenquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:03 schreef indaha het volgende:
Gek hoe snel dat op en neer kan gaan, maar ik zou ook geen risico nemen hoor
Ik hoop dat het herstel doorzet
Jepquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:10 schreef mootie het volgende:
Krijg je de doktersbezoekjes vergoed van het asiel?
Hier mogen geen opvangkittens in huis, mijn vriend is een beetje bang dat ik ze niet meer wil afstaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Jep
Maar ze is niet naar de dokter geweest vandaag hoor.
Het is weer geluktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:48 schreef Oognip het volgende:
De coordinator denkt dat Socks last heeft van slijm. Hiervoor moeten wij haar 10 dagen lang 3x per dag kinderbisolvon geven. Dat schijnt goed te helpen bij huisdieren (en kinderen hoop ik). Het dametje eet echter niet veel dus dat houden we even in de gaten.
Ik heb Lynn zojuist even op schoot gehad en ze zat voor het eerst redelijk relaxt bij me en ze begon zelfs te spinnen (voor het eerst op schoot!) *trots is*
Het is goednieuwsdag vandaagquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:54 schreef Oognip het volgende:
Lynn doet sinds drie kwartier haar eerste stapjes buiten de bench. Ze is heerlijk aan het spelen en rennen met Lana
Die brak de tent net af in haar eentjequote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:55 schreef indaha het volgende:
[..]
Het is goednieuwsdag vandaag, hoe gaat het met Socks
Ik hoop het ook, maar ik denk dat die kleine wint met haar hoge schattigheidsfactorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:47 schreef indaha het volgende:
O ik duimdat Socks een huisje krijgt, zij wacht al het langste op een baasje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |