abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103296149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:19 schreef kaarinf het volgende:
Ik heb twee hele lieve poesjes van 6 maanden. Echter zijn ze erg gebrand op de voordeur :) Zodra ze de sleutels in het slot horen (of eentje zelf als ze ziet dat ik mn jas aan doe) staan ze bij de voordeur te wachten om zich naar buiten te werken.
Nu zou dit allemaal geen probleem zijn als ik op de begane grond woon, maar ik woon twee hoog op een gallerij...
-) zal ik ze proberen om ze binnen te houden? iemand enig idee hoe?
-) een medeflat kat gaat naar buiten en wacht dan voor de portiekdeur totdat iemand hem naar binnen laat. zal ik kijken of dit iets voor mijn katten is? iemand enig idee hoe?
Heel eerlijk gezegd dacht ik dat ook, maar staan ze werkelijk in de startblokken of komen ze groeten? (en om eten vragen hier dan :') ). Ik dacht dat de mijne er ook vandoor wilde, maar eergisteren had ik m'n handen vol en deed ik deur niet zo snel dicht dan anders en ze bleef gewoon braaf voor de drempel zitten.
pi_103296250
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:41 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd dacht ik dat ook, maar staan ze werkelijk in de startblokken of komen ze groeten? (en om eten vragen hier dan :') ). Ik dacht dat de mijne er ook vandoor wilde, maar eergisteren had ik m'n handen vol en deed ik deur niet zo snel dicht dan anders en ze bleef gewoon braaf voor de drempel zitten.
Mijne schieten altijd direct de gang op om de mat van de buurvrouw te slopen (verder kunnen ze niet) dus ik zou goed oppassen.
pi_103296387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:43 schreef Herr_Ratt het volgende:

[..]

Mijne schieten altijd direct de gang op om de mat van de buurvrouw te slopen (verder kunnen ze niet) dus ik zou goed oppassen.
_O-

Dat vind ik dan wel weer humor :+ (de buurvrouw waarschijnlijk wat minder).

Ik let ook wel goed op hoor.. straks kan ik uren gaan zoeken, maar ze stond wat minder in de startblokken dan dat ik had gedacht.
pi_103304431
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:11 schreef Chelle23 het volgende:

[..]

Heej

Ik heb zelf ook altijd last van de geur van de kattenbak, zelfs als er niets in ligt, want het is soms gewoon een muffe geur door de korrels zelf.
Ik heb nu een biologische kattenbak vulling, wat echt IDEAAL is.
Je kan er met 1 kat ongeveer 6 weken mee doen, en je hoeft je bak niet VOL te hebben maar gewoon 1 zak in een normale kattenbak.

Zelf heb ik een wat grotere bak en 2 katten dus ik koop twee zakken en doe er ongeveer 4/5 weken mee ( 1 kat van mij is vaker buiten dus zit niet veel op de bak, maar die ander komt bijna nooit buiten doordat ze is aangereden geweest, en zit dus altijd op de bak)

De kattenbak vulling is van een soort kristallen hoe t eruit ziet, maar het doet geen pijn of iets dergelijks, het is biologisch, en het zorgt dat de vocht uit de urine wordt getrokken waardoor t niet stinkt, (klinkt altijd heel leuk maar vaak stinkt het toch nog, maar deze dus niet!!) Alleen de drolletjes moet je eruit scheppen maar omdat hier ook de vocht uit wordt getrokken stinken deze ook bijna niet.

Het is wel vrij prijzig, maar voor de tijdsduur valt t eigenlijk wel mee. Het is tussen de 5-6 euro.
Ik heb dan wel een grote zak.

Ik zou dit eens proberen want je zit dan gewoon stinkvrij in huis, en de katten worden er ook minder kieskeurig door omdat t gewoon een stuk minder vies ruikt.

Het heet trouwens silicat

[ afbeelding ]
Hoe schep jij dat grind schoon dan?
Ik heb dat soort korrels ook eens geprobeerd, die dure roze zakken met witte en blauwe korrels maar die korrels zijn zo grof dat ze niet door de gaatjes in de schepjes passen? En dan staat erop dat je de diepgele korrels moet verwijderen.. ja hoe dan?
pi_103340611
Nee dit zijn hele kleine korreltjes hoor! Dan schep je t en blijven alleen de drolletjes op t schepje liggen en de gele korrels mag je laten liggen bij deze :)
pi_103341167
Qua kattengrit ga ik ECHT voor Cat's best.
De pis klontert, het mag in de groene bak, het weegt bijna niks, en t stinkt niet!

Met, op het moment, 7 katten en 5 bakken vind ik dit echt het beste!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103341662
:D vanavond ''diva's draaien door'' op rtl4 in een katten opvang tehuis
pi_103363269
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:11 schreef Chelle23 het volgende:

[..]

Heej

Ik heb zelf ook altijd last van de geur van de kattenbak, zelfs als er niets in ligt, want het is soms gewoon een muffe geur door de korrels zelf.
Ik heb nu een biologische kattenbak vulling, wat echt IDEAAL is.
Je kan er met 1 kat ongeveer 6 weken mee doen, en je hoeft je bak niet VOL te hebben maar gewoon 1 zak in een normale kattenbak.

Zelf heb ik een wat grotere bak en 2 katten dus ik koop twee zakken en doe er ongeveer 4/5 weken mee ( 1 kat van mij is vaker buiten dus zit niet veel op de bak, maar die ander komt bijna nooit buiten doordat ze is aangereden geweest, en zit dus altijd op de bak)

De kattenbak vulling is van een soort kristallen hoe t eruit ziet, maar het doet geen pijn of iets dergelijks, het is biologisch, en het zorgt dat de vocht uit de urine wordt getrokken waardoor t niet stinkt, (klinkt altijd heel leuk maar vaak stinkt het toch nog, maar deze dus niet!!) Alleen de drolletjes moet je eruit scheppen maar omdat hier ook de vocht uit wordt getrokken stinken deze ook bijna niet.

Het is wel vrij prijzig, maar voor de tijdsduur valt t eigenlijk wel mee. Het is tussen de 5-6 euro.
Ik heb dan wel een grote zak.

Ik zou dit eens proberen want je zit dan gewoon stinkvrij in huis, en de katten worden er ook minder kieskeurig door omdat t gewoon een stuk minder vies ruikt.

Het heet trouwens silicat

[ afbeelding ]
thanks, ik ga er eens naar kijken
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:59:25 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103364299
Wij hebben van die houten/papieren "pallets" van de AH (soort staafjes). die vallen uitelkaar als er plas/water op komt.

We scheppen nu 2x per dag de stront eruit. Voordeel is dat je dat gewoon door de plee kan spoelen omdat de kattenbakvulling uitelkaar valt in het water. Dus ook geen stank in je container.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103490926
Nou, van het weekend de dubbelzijdige tape geprobeerd voor de deur. No result want 1. de kleine vind het lekker en likt eraan (kan niet goed zijn) 2. mn vriend let niet op en staat er steeds op en 3. madam gaat er wel omheen zitten en springt alsnog op de deurkruk en miauwt zich nog steeds een ongeluk en krabt nog steeds aan de deur.

Dus tape verwijderd... iemand nog andere tips dat mijn kat niet meer zo bij de deur gaat zitten miauwen en krabben???
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:46:10 #101
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103490937
natspuiten als ze bij de deur zijn

o, dat werkte niet he.

Koffiedik?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103492183
Koffiedik???

Heb senseo trouwens, dus of dat werkt??

Ik vraag me af of er uberhaubt iets sterk geurend wel werkt. Had vorige week keep off gesprayed. dat hielp wel een kwartier ofzo...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:39:54 #103
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103492876
http://www.huishoudplaza.(...)n-uit-je-tuin-houden

o.a.

Senseo is natuurlijk geen koffie ( ;) ) maar t zou dan ook moeten werken. Hoe je het praktisch daar neer legt is een tweede.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103494472
nogal onmogelijk??

Ik zie het gebeuren als ik het in bakje ofzo bij de deur neer zet dat die kleine er dan mee gaat kloten!!!
pi_103516624
en als je die tape nou neerlegt en grove peper er overheen strooit?
pi_103519086
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:23 schreef Croli het volgende:
nogal onmogelijk??

Ik zie het gebeuren als ik het in bakje ofzo bij de deur neer zet dat die kleine er dan mee gaat kloten!!!
Heb je al iets in deze richting geprobeerd?
http://www.zooplus.nl/sho(...)ttenluik/afhoudspray
pi_103532381
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Heb je al iets in deze richting geprobeerd?
http://www.zooplus.nl/sho(...)ttenluik/afhoudspray
Jep, dat vond ze eerst enorm stinken. Maar naar een kwartier zat ze gewoon weer voor de deur...

Ik zal wel eens proberen om alleen peper op de grond te strooien... Die tape heb ik echt opgegeven.
pi_103532930
Probeer dat dan op de tape, dan blijft het op zn plek zitten :) anders loop je het door je hele huis haha :p
pi_103533155
We hebben een grindvloer, dus het meeste zal er tussen vallen. Bovendien zie je er toch niks van! Eerst maar een beetje proberen.

Als ik het op de tape doe loopt mn vriend dr namelijk alsnog overheen...
pi_103538310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:31 schreef Croli het volgende:
We hebben een grindvloer, dus het meeste zal er tussen vallen. Bovendien zie je er toch niks van! Eerst maar een beetje proberen.

Als ik het op de tape doe loopt mn vriend dr namelijk alsnog overheen...
Gewoon je vriend aan de ketting leggen :+
pi_103538652
Haha goeie!!! En de kleine kitty erbij, dan kan zij niet aan de tape likken!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:34:45 #112
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_103540071
nooit gedacht dat ik hier nog eens wat moet vragen, maar heb nu wel erg hardleerse katten.

2 kittens bijna een half jaartje oud nu, op zich zijn ze echt geweldig.
maar ze blijven maar in de vensterbank klimmen en dan soms ook in planten er een stukje grond uithalen wat hard is en er dan mee spelen.

Dacht de oplossing te hebben, krabpaal voor het raam, zo'n hoge, dat ze naar buiten kunnen kijken maar ze blijven het doen
ze zijn al zo nat geweest daar zeg je u tegen maar alsnog helpt het niet, ideeën?
pi_103540128
Daar heeft die kleine van mij ook een tic van ja. Dus ik zal de tips meelezen ;)

Ik heb wel 1x Keep off in de plant gedaan, ik weet alleen niet of het zo goed is voor de plant (leeft nog wel) Maar het had wel effect, totdat het uitgewerkt was...
pi_103540213
Mijn katten vinden planten ook helemaal het einde. Ook vazen met bloemen. Mijn oplossing totdat ik een huis heb met een katvriendelijke tuin: alleen hangplanten.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:41:15 #115
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_103540347
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:38 schreef Hitomi het volgende:
Mijn katten vinden planten ook helemaal het einde. Ook vazen met bloemen. Mijn oplossing totdat ik een huis heb met een katvriendelijke tuin: alleen hangplanten.
die hebben wij ook (met van die lange slierten) maar dat is ook geen succes.
hangen ze ook steeds in, maar dat is gewoon nog de speelsigheid.
want zodra ik dan een balletje wegrol gaan ze daar achteraan dus dat komt wel goed.

maar het vensterbank gekruip is echt vervelend
en we willen ze nog niet naar buiten laten
pi_103540434
Die van mij hangen op een plek waar ze er gewoon niet bij kunnen. Op dat soort momenten is de hoogte van mijn plafond heerlijk :+

Mogen ze uberhaupt niet in de vensterbank, of alleen niet omdat er planten worden uitgegraven?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:50:04 #117
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_103540679
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:43 schreef Hitomi het volgende:
Die van mij hangen op een plek waar ze er gewoon niet bij kunnen. Op dat soort momenten is de hoogte van mijn plafond heerlijk :+

Mogen ze uberhaupt niet in de vensterbank, of alleen niet omdat er planten worden uitgegraven?
ze mogen sowieso niet in de vensterbank, staan ook beeldjes.
vandaar mijn idee van de krabpaal, die komt tot boven de vensterbank
ze gaan er inderdaad wel op zitten en liggen en naar buiten staren
maar gebruiken het soms ook als opstapje voor de vensterbank _O-
pi_103542887
Als een kat na het eten een paar keer flink kokhalst?
Komt dit dan door teveel eten / te snel eten?
pi_103619338
Was ik gisteren eerder thuis, werd ik de hele middag gek gestoord van misty die bij de deur zat te miauwen. Ben wel 20 keer opgestaan van de bank. Kranten helpt niet, haar weg zetten helpt niet. Ik heb haar zelfs 2 keer op de gang gezet, maar dan gaat ze aan de andere kant van de deur zitten miauwen..... HELLUP!!!! ik wordt er een beetje moedeloos van!

[ Bericht 0% gewijzigd door Croli op 27-10-2011 12:13:36 (Miauwen is best een moeilijk woord) ]
pi_103620482
@lipjes, waarom maak je geen plekje vrij in de vensterbank voor ze? Katten kunnen heel hardnekkig zijn, en als ze daar zo graag willen, is dat dan zo'n ramp? :) Hier mogen ze vrijwel overal, maar als ik het ze zou proberen te verbieden, wordt 't alleen maar interessanter. Als ze aan de planten zitten kun je ze kattengras geven en dat op een aparte plek neerzetten voor ze, dat kan helpen om ze van andere planten af te laten blijven.

@Croli, ze heeft blijkbaar geleerd dat mauwen en krabben vroeg of laat resultaat geeft, en ja dan kunnen ze heel vervelend zijn >.< Misschien een krabpaal daar neerzetten zodat ze met 'n beetje geluk daar aan krabt en dan verder het gemieuw negeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')