abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker vrijdag 30 september 2011 @ 04:57:29 #1
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102538867
Omdat we allemaal, ondanks het volle 1e topic, natuurlijk het proces van GizartFRL's impulsaankoop willen blijven volgen (in ieder geval totdat hij helemaal NL-ready is), hier verder :)

In overleg met Mercer, de sluiter van het originele topic, besloten om zelf het 2e topic maar aan te maken.

Hier begon het mee:
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 september 2011 23:38 schreef GizartFRL het volgende:
1,5 week geleden in een opwelling een auto gekocht via Ebay. :o
Stond voor Price or best offer.
Ik deed een belachelijk laag bod en dat werd na een tegenbod van 100 pond hoger geaccepteerd.

Dus nu heb ik een auto gekocht welke op 800 kilometer (enkele reis) van mijn huis staat in het prachtige Norfolk. _O-

Vanavond om 19.00 uur is een collega van me met een oprijwagen vertrokken richting Calais.

Duim hier met me mee op een goede afloop. ^O^
Pics:
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:06 schreef GizartFRL het volgende:
Zojuist wakker geworden en meteen even foto's gemaakt voor alle topicvolgers. ^O^

Veelgestelde vragen:
Vraag 1:
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En nu een projecttopic? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:11 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Nee, dan raak ik deze kwijt aan OxygeneFRL _O-
Dit word gewoon een rij-auto.
Sleutelbak staat hier naast mijn huis ( 86-er 205 GTI _O_ )
Vraag 2:
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je het gaat doen als je in een parkeer garage komt met die auto?
aangezien het kaartjes automaat van de slagboom links staat en je stuur rechts zit.
quote:
Deel 1: Auto gekocht. In een opwelling..

Let the story continue.

[ Bericht 4% gewijzigd door blup op 30-09-2011 09:43:59 ]
Tevens -purist.
pi_102538872
Zo'n afzichtelijk karretje op bijna 1000 km afstand kopen. :')
  Spellchecker vrijdag 30 september 2011 @ 05:14:42 #3
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102538895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 04:59 schreef Wereldpijn het volgende:
Zo'n afzichtelijk karretje op bijna 1000 km afstand kopen. :')
'Afzichtelijk' is natuurlijk een kwestie van smaak, en het zomaar even aanschaffen is gewoon een bewuste gok.

Gizart heeft in ieder geval wel een redelijk unieke auto hier, nu :Y
Tevens -purist.
pi_102538913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 05:14 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

'Afzichtelijk' is natuurlijk een kwestie van smaak, en het zomaar even aanschaffen is gewoon een bewuste gok.

Mwah, op elke beetje fatsoenlijke tweedehands site staan er tientallen te koop en je kunt ook niet zeggen dat je ze nooit ziet rijden.

Voor zo'n ding zou ik de gok ook niet nemen, maar dat moet iedereen natuurlijk ook maar zelf bepalen.
pi_102538916
Leuke roadtrip wel samen met een goede vriend.
Die met die rooie broek
pi_102539101
Doet me denken aan paar jaar geleden toen ik voor de lol zat te bieden op een 30 jaar oud Golfje diep in Duitsland.

Kreeg ik een email dat ik gewonnen had... Had echt nooit verwacht ik niemand meer zou bieden en had ook echt laag geboden.

Heb toen die Duitser zover gekregen dat hij de auto naar Nederland heeft gereden. Wel een aanbetaling gedaan natuurlijk.
Hij ging dan een weekendje met z'n vrouw Utrecht verkennen.

Die auto bleek helemaal rot te zijn en het aankoopbedrag heb ik nog 3x uitgegeven aan onderhoud...
pi_102540629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:16 schreef tstile het volgende:
Doet me denken aan paar jaar geleden toen ik voor de lol zat te bieden op een 30 jaar oud Golfje diep in Duitsland.

Kreeg ik een email dat ik gewonnen had... Had echt nooit verwacht ik niemand meer zou bieden en had ook echt laag geboden.

Heb toen die Duitser zover gekregen dat hij de auto naar Nederland heeft gereden. Wel een aanbetaling gedaan natuurlijk.
Hij ging dan een weekendje met z'n vrouw Utrecht verkennen.

Die auto bleek helemaal rot te zijn en het aankoopbedrag heb ik nog 3x uitgegeven aan onderhoud...
had je wel mooi een 30 jaar oude golf staan. O+

Die subaru van GizartFRL kost minder dan de helft als je hem hier in NL moet kopen.

Aanschaf = 1001 GBP = 1150 euro
Lampen = 150 euro
Kentekenplaten = 20 euro
Keuring = 126.50
Transport = 300??
Bpm = 400??

Totaal: 2150 euro.

Autoweekprijs: circa 6000 euro. (voor een Subaru Impreza Plus GT Turbo)

Goed bezig. ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_102540791
Ik was gisteren even stiekem op Mobile.de aan het speuren voor een mooie Subaru Legacy/Outback, raakte meteen in vervoering en zag hem al voor de deur staan. Dit soort topics zijn slecht voor mijn spaargeld ;)

Ga je hem overigens een complete check/onderhoudsbeurt geven? Bij elke auto waar ik in ga rijden vervang ik standaard alle vloeistoffen en filters, controleer ik de remmen, et cetera. Voelt wel prettig vind ik.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_102542070
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:32 schreef Deetch het volgende:

[..]

Die subaru van GizartFRL kost minder dan de helft als je hem hier in NL moet kopen.

Lampen = 150 euro
Kentekenplaten = 20 euro
Keuring = 126.50
Transport = 300??
Bpm = 400??

Goed bezig. ^O^
Berekening klopt wel, maar je houd geen rekening met het feit dat je en LHD met een RHD vergelijkt en dat maakt voor de waarde van de auto toch echt wel uit als je hem wilt verkopen.
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:32:13 #10
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102542079
En als je hem ooit wil verkopen dan moet je net zoveel mazzel hebben als mijn collega.
Hij is ook Brits en had een Volvo V70 gekocht voor omgerekend ¤1500.

Na een half jaar verkocht ie hem aan een oude man met een slechte rechter heup, dus hij wilde een auto waar ie met links kon instappen.... :D
pi_102542143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 05:14 schreef NoBody122 het volgende:
Dat valt toch reuze mee denk ik.

Okay de RHD maakt hem iets unieker, dat dan weer wel.

Maargoed, een turbo had ik ook nooit zomaar op de gok gekocht.

Voor hetzelfde geld ligt die turbo eruit en met een nieuwe kopen zit je zo aan de prijs die je er dan hier voor betaald zou hebben voor een goeie.

Anyway, wel respect om die gok te nemen en ik vind het evengoed een toffe auto :9 O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102543389
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:32 schreef Deetch het volgende:

[..]

Lampen = 150 euro
Kentekenplaten = 20 euro
Keuring = 126.50
Transport = 300??
Bpm = 400??

Goed bezig. ^O^
vraag me wel af waarom ie in de UK zo goedkoop was. Zijn auto's daar gewoon goedkoper of alleen dit specifieke exemplaar? Zou me dan wel afvragen of er toch niet 'iets' mee is ;)
pi_102563904
Dat vraag ik mij ook wel af ja. Heb je wel eens zelf achter de Subaru gereden ?
Voor het zelfde geval is het een schade auto geweest en zie je de auto rechtuit maar toch ook scheef rijden, dan weet je gelijk dat het goed mis is.
  vrijdag 30 september 2011 @ 22:42:07 #14
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_102567463
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:40 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik was gisteren even stiekem op Mobile.de aan het speuren voor een mooie Subaru Legacy/Outback, raakte meteen in vervoering en zag hem al voor de deur staan. Dit soort topics zijn slecht voor mijn spaargeld ;)

Ga je hem overigens een complete check/onderhoudsbeurt geven? Bij elke auto waar ik in ga rijden vervang ik standaard alle vloeistoffen en filters, controleer ik de remmen, et cetera. Voelt wel prettig vind ik.
Breng je geld maar naar mijn spaarrekening dan, heb je gelijk een auto met NL kenteken, zonder bijkomstige BPM. Zie fotoboek
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_102568052
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:14 schreef Palomar het volgende:

[..]

vraag me wel af waarom ie in de UK zo goedkoop was. Zijn auto's daar gewoon goedkoper of alleen dit specifieke exemplaar? Zou me dan wel afvragen of er toch niet 'iets' mee is ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:34 schreef Meike26 het volgende:
Dat vraag ik mij ook wel af ja. Heb je wel eens zelf achter de Subaru gereden ?
Voor het zelfde geval is het een schade auto geweest en zie je de auto rechtuit maar toch ook scheef rijden, dan weet je gelijk dat het goed mis is.
Zo gewend zijn jullie geraakt aan te dure Nederlandse auto's, dat je zelfs niet meer gelooft dat dit kan. Het blijkt uit niets dat die auto slecht is, ding ziet er retestrak uit! En toch nog twijfelen. "Er zal vast iets mis mee zijn." :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Mercer op 30-09-2011 23:02:05 ]
pi_102577212
Dat is op zichzelf ook Nederlands, altijd kritisch zijn en risicomijdend. Geen verkeerde eigenschap, maar ik vind dit een hele toffe impulsieve actie..
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:26:09 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102577263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:54 schreef Mercer het volgende:

[..]

[..]

Zo gewend zijn jullie geraakt aan te dure Nederlandse auto's, dat je zelfs niet meer gelooft dat dit kan. Het blijkt uit niets dat die auto slecht is, ding ziet er retestrak uit! En toch nog twijfelen. "Er zal vast iets mis mee zijn." :')
Er zal ook wat jaloezie meespelen. Gizart neemt een gok, krijgt voor relatief weinig geld een leuke auto voor de deur, terwijl de rest van ons dat niet durft en teveel geld naar handelaren brengt om een beetje auto te vinden. Tja, dan krijg je dat soort 'hopen dat hij door het ijs zakt' reacties.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102577757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:54 schreef Mercer het volgende:

Ik geloof zeker dat het kan, ik zeg echter alleen dat ik persoonlijk de gok niet had durven nemen.
Een normale auto zou ik dat best mee durven, maar zo een turbo kan net zo goed opgeblazen zijn en dan wordt goedkoop ineens duurkoop en ben je hetzelfde geld kwijt als dat je gewoon in nederland een goeie gekocht had.

Maargoed, kudo's voor de aktie, dat wel :)
vosss is de naam,
pi_102578403
Oh dat ook zeker van mijn kant, als ik ooit een auto wil kopen op deze manier dan toch wel een Mitsubichi FTO of Subaru Vivio RX-Ss , dat "Oh er zal wel iets mis mee zijn" is inderdaad een trekje van de Nederlander, en jaloers ?

Hmm gezond jaloers dan, ik gun het je van harte deze prachtbak :D
pi_102581833
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:42 schreef Grielen het volgende:

[..]

Breng je geld maar naar mijn spaarrekening dan, heb je gelijk een auto met NL kenteken, zonder bijkomstige BPM. Zie fotoboek
Nah, niet spannend genoeg, het hele zoeken > kijken > kopen inclusief overnachten in een Duits pension met kaiserbroodjes bij het ontbijt vind ik veel te leuk!
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_102585351
En voor mensen die RHD lastig vinden, bekijk hier wat ze in RHD-landen met een LHD kunnen doen...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Spellchecker zondag 2 oktober 2011 @ 01:07:06 #22
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102600015
Nou, "allemaal" was kennelijk overdreven 15.gif

Waar hangt Gizart uit?
Tevens -purist.
pi_102601226
Ik denk niet dat je met bovenstaande constructie door een RDW en/of APK keuring heen gaat komen. :D

Geniaal op zich, dat wel. :Y
vosss is de naam,
pi_102603295
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
En voor mensen die RHD lastig vinden, bekijk hier wat ze in RHD-landen met een LHD kunnen doen...

[ afbeelding ]
:') :N
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:28:47 #25
78498 classpc
I don't like change
pi_102603742
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:56 schreef Daffodil31LE het volgende:

[ afbeelding ]
_O-
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')