Nou, tijdje geleden, maar toch maar eens wat slechte foto's plaatsenquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
Hm, ik had in eerste instantie een Philips 46FPL9705h aangeschaft, maar daar ben ik toch maar van af gestapt. Ik ben uiteindelijk nu gegaan voor een Samsung UE46D8000. Hij wordt morgen gebracht en opgehangen.
Samsung UE46D8000, Edgelit-LED ja.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:13 schreef Catch22- het volgende:
Mooie tv, hou zelf meer van Plasma (dit is edgelit-LED toch?, maar deze is ook tof.
Die heb ik ook, staan ergens foto's van eerder in dit topicquote:Op maandag 5 maart 2012 13:13 schreef Catch22- het volgende:
Mooie tv, hou zelf meer van Plasma (dit is edgelit-LED toch?, maar deze is ook tof.
Daar moeten ze bij Panasonic inderdaad iets aan doen. Ze hebben nog steeds het design wat 5 jaar geleden in was.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:20 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind LED-tvs vaak een beetje te fel, ik hou meer van de iets waarheidsgetrouwere plasma's.
Maar de plasma's van Panasonic zijn vaak niet zo mooi qua behuizing, dat is wel jammer (als het je iets boeit, het boeit mij geen kloot)
Nee dat klopt. Ik heb de PZ85 gekocht in 2008, toen hij net nieuw was, en die grijze rand onderaan is lelijk, maar hij gaf wel het beste beeld dus wilde ik die tv toch hebbenquote:Op maandag 5 maart 2012 13:38 schreef Catch22- het volgende:
Ja als je iets geeft om hoe hij eruit ziet is pana niet je eerste keus.
finding it hard to believequote:Op maandag 5 maart 2012 13:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Tijdgevoelig design
Ik heb hier een LG staan van wat, 6 jaar oud. Naast een dikke rand en een 768p resolutie is erg echter ook nu nog weinig TV die er kwalitatief beter beeld op levert. Op zijn vroegst volgend jaar wil ik pas weer een nieuwe halen, er zitten wat defecten in hier, maar vooral het zichtbare randje van 4:3 weergave irriteert me aanzienlijk.
Maar glimmend piano-zwart vind ik wel zo ontzettend lelijk...
dat vast, maar er zijn legio betere tv's. De Pioneer Kuro was destijds DE tv.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Toshiba was toendertijd de enige die daaroverheen ging. Sony bravia verneukte de kleuren, samsung gaf en geeft nog steeds veel te hard beeld, philips was helemaal om te huilen.
Maar ik ben content. Daar ging het om.
Ik had en heb zeker nog, een budget. Als dat geen probleem was had ik het echt wel geweten. Binnen de prijsklasse 32-37 inch tot 700 euro in 2006 was er gewoon nauwelijks beter te krijgen.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat vast, maar er zijn legio betere tv's. De Pioneer Kuro was destijds DE tv.
Komt aardig in de buurt idd. Al zou ik de bezel per definitie zo dun mogelijk willen. Daarachter mag de TV mij betreft dik als een boterham zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:22 schreef Dimens het volgende:
Hoe ik de perfecte televisie zie.
• Paneel van de Panasonic VT30
• Bezel van de Philips 6606H of de 7906H
• Ambilight van de Philips 9706H
• De eivormige afstandsbediening van Philips
• Menu van Samsung Smart TV
• De kruisvoet -maar dan donkerder- van Samsung onder de 6606H behuizing en anders de standaard bij de 7906H
Jij zou dus liever een Samsung D8000 of D7000 als bezel zien?quote:Op maandag 5 maart 2012 16:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik had en heb zeker nog, een budget. Als dat geen probleem was had ik het echt wel geweten. Binnen de prijsklasse 32-37 inch tot 700 euro in 2006 was er gewoon nauwelijks beter te krijgen.
Ook qua speakers/versterker zou ik graag een trapje hoger willen, maar dat zit voorlopig gewoon niet in.
[..]
Komt aardig in de buurt idd. Al zou ik de bezel per definitie zo dun mogelijk willen. Daarachter mag de TV mij betreft dik als een boterham zijn.
Ja dat kan best; maar je zegt dat er nu nog steeds niets beters is.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik had en heb zeker nog, een budget. Als dat geen probleem was had ik het echt wel geweten. Binnen de prijsklasse 32-37 inch tot 700 euro in 2006 was er gewoon nauwelijks beter te krijgen.
Naast resolutie? Neuh, niet echt. Vast op technisch vlak wel, maar hoe meer ermee gekut wordt, hoe lelijker het oogt IMO. Enige wat ik wel wat meer zou willen en vast ook wel te krijgen is is een ruimer bereik in contrast. Maar qua kleur en dergelijke? Neuh. Alleen was mijn oude CRT daar WEL beter in (primitieve Panasonic Quintrixquote:Op maandag 5 maart 2012 17:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja dat kan best; maar je zegt dat er nu nog steeds niets beters is.
Dus een g20 of g30 (of de v) is niet beter dan je lg? Moeilijk te geloven...quote:Op maandag 5 maart 2012 17:50 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Naast resolutie? Neuh, niet echt. Vast op technisch vlak wel, maar hoe meer ermee gekut wordt, hoe lelijker het oogt IMO. Enige wat ik wel wat meer zou willen en vast ook wel te krijgen is is een ruimer bereik in contrast. Maar qua kleur en dergelijke? Neuh. Alleen was mijn oude CRT daar WEL beter in (primitieve Panasonic Quintrix) maar dan loop je weer tegen HD grenzen aan
Lees hem nog eens.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dus een g20 of g30 (of de v) is niet beter dan je lg? Moeilijk te geloven...
Is moeilijk, lezen, ik begrijp hetquote:Vast op technisch vlak wel, maar hoe meer ermee gekut wordt, hoe lelijker het oogt IMO. Enige wat ik wel wat meer zou willen en vast ook wel te krijgen is is een ruimer bereik in contrast
ja, of je zegt gewoon wat je dan wel bedoeld in plaats van woordspelletjes te spelen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Is moeilijk, lezen, ik begrijp het
Veel concreter kan het niet hoor. Magoed, voor de duidelijkheid:quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, of je zegt gewoon wat je dan wel bedoeld in plaats van woordspelletjes te spelen.
Dus je stelt toch dat LG wat betreft kleur aan de bovenkant van de markt zit?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Veel concreter kan het niet hoor. Magoed, voor de duidelijkheid:
Kleur = prima en nauwelijks beter te krijgen, ook nu nog
contrast = middelmatig en zou wat breder mogen.
Past niet in mijn kast. Nogmaals: hij functioneerd prima en ik ben niet onder de indruk van de vooruitgang verder, niet genoeg om hem na 6 jaar te vervangen...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:54 schreef Catch22- het volgende:
Een pana p42g30 heb je voor 550 euro. Durf wel te stellen dat die in alles je lg overtreft.
Een kast voor je televisie is tegenwoordig niet meer in, je televisie is een meubelstuk geworden en staat op een kast.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Past niet in mijn kast. Nogmaals: hij functioneerd prima en ik ben niet onder de indruk van de vooruitgang verder, niet genoeg om hem na 6 jaar te vervangen...
Wat past er dan wel in je kast? Want als je gebonden zit aan kleinere tv's vanwege de ruimte, dan zijn tv's natuurlijk ook al wel een stukje goedkoper.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Past niet in mijn kast. Nogmaals: hij functioneerd prima en ik ben niet onder de indruk van de vooruitgang verder, niet genoeg om hem na 6 jaar te vervangen...
Dan moet je dat zeggen, want dat zijn steekhoudende argumenten :-) er is een ver schil tussen "er is niets beters" en "ik vind de huidige tvs niet zoveel beter dat ik wil upgraden". Ben het wel eens met je over de kleuren, die zijn vrij overstuurt over veel lcd tvs (standaard). En als 42" te groot is dan zit je automatisch bij lcds want plasma tvs heb je tegenwoordig niet meer kleiner dan dat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Volgens mij is ie zichtbaar genoeg in een expedit-TV meubel. En wat ik met een TV doe moet ik zelf wetenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:05 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een kast voor je televisie is tegenwoordig niet meer in, je televisie is een meubelstuk geworden en staat op een kast.
Als je een nieuwe televisie gaat kopen, kijk dan ook naar een nieuwe kast. Het is niet erg meer je televisie zichtbaar te hebben.
37 inch past met gemak, 40 inch past ook net aan geloof ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat past er dan wel in je kast? Want als je gebonden zit aan kleinere tv's vanwege de ruimte, dan zijn tv's natuurlijk ook al wel een stukje goedkoper.
Maar doe nou niet alsof een 6 jaar oude LG opgewassen is tegen 6 jaar doorontwikkeling van alle afzonderlijke merken want dat is niet waar.
Ik kan me nou niet voorstellen dat dat fijn kijken is met dat licht erachter.quote:
Neutraal licht is wel wel fijn in het donker tv kijken, maar een hele lichtshow weet ik niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan me nou niet voorstellen dat dat fijn kijken is met dat licht erachter.
Ik vind het erg fijn kijken in het donker. Dan kijk je niet naar een vlak met enorm veel licht maar vaagt het daaromheen langzaam weg. Jammer dat alleen Philips televisies hierover beschikken, ik had het graag op een Panasonic televisie gezien.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan me nou niet voorstellen dat dat fijn kijken is met dat licht erachter.
Hoe heb je dit eigenlijk gedaan? Ik ben wel benieuwd en zou het ook wel graag bij mijn eigen televisie willen doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:19 schreef AlexanderC het volgende:
Je kan er ook zelf lichtlijsten achter zetten:
[ afbeelding ]
inderdaad kalmerend voor je ogen en het ziet er ook nog eens fraai uit
Volgens mij kun je bij de IKEA van die stips kopen voor een paar knakenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoe heb je dit eigenlijk gedaan? Ik ben wel benieuwd en zou het ook wel graag bij mijn eigen televisie willen doen.
Jij hebt die laatste?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:36 schreef AlexanderC het volgende:
IKEA, ja
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60116540/
of
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40192361/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |