abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102580774

NRC heeft een serie aardige foto's over dit onderwerp online staan
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:07:10 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102582133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:34 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Als het daar nu zo goed is na het communisme, waarom komen hier allemaal werkeloze Polen heen dan?
Dat wordt snel minder. volgend jaar komen de polen niet meer, alles wat ik koop staat op, Made in Poland

Is niet ondenkbaar dat deze wasmachine in Polen gemaakt is door Wit Russen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:47:04 #178
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_102582985
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

Dat wordt snel minder. volgend jaar komen de polen niet meer, alles wat ik koop staat op, Made in Poland
[ afbeelding ]
Alles?
Kijk relatief simpele zaken, maar zwaar en groot, zoals wasmachine of koelkast, ja, kleinere en ingewikkelder elektronica niet zo zeer. (Of nog niet) en dit puur vanwege: koelkast en wasmachine is simpel, maar groot en zwaar, dus:
Beter een vrachtschip losse onderdelen naar polen, en daar assembleren, (MADE IN klopt eigenlijk al niet) dan kant en klaar volume slurpende koelkasten en wasmachines helemaal van zuid korea naar europa zenden.

In Polen heeft Samsung dit jaar een productievestiging geopend met assemblagelijnen voor koelkasten en wasmachines. Hiermee heeft Samsung de mogelijkheden in huis om de top te bereiken in huishoudelijke apparatuur op de Europese markt.

Zo heeft ASUS bijv. een netbook/tablet service and repair centre in Tsjechie. Ook hebben ze er een 28 miljoen kostende fabriek gebouwd.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:14:34 #179
323876 michaelmoore
pi_102583506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:47 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Alles?
Kijk relatief simpele zaken, maar zwaar en groot, zoals wasmachine of koelkast, ja, kleinere en ingewikkelder elektronica niet zo zeer. (Of nog niet) en dit puur vanwege: koelkast en wasmachine is simpel, maar groot en zwaar, dus:
Beter een vrachtschip losse onderdelen naar polen, en daar assembleren, (MADE IN klopt eigenlijk al niet) dan kant en klaar volume slurpende koelkasten en wasmachines helemaal van zuid korea naar europa zenden.

In Polen heeft Samsung dit jaar een productievestiging geopend met assemblagelijnen voor koelkasten en wasmachines. Hiermee heeft Samsung de mogelijkheden in huis om de top te bereiken in huishoudelijke apparatuur op de Europese markt.

Zo heeft ASUS bijv. een netbook/tablet service and repair centre in Tsjechie. Ook hebben ze er een 28 miljoen kostende fabriek gebouwd.
Fiat heeft daar ook al enkele fabrieken en Koreaanse autofabrieken ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102583512
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat volgend jaar de Polen niet komen... En het is inmiddels 20 jaar geleden dat het communisme viel.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:32:00 #181
323876 michaelmoore
pi_103925418
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland

quote:
do 03 nov 2011, 13:10
Cubanen mogen huizen (ver)kopen
HAVANA - Cubanen mogen binnenkort voor het eerst in 50 jaar woningen kopen en verkopen. Dat staat in een nieuwe wet, die vanaf 10 november geldt. Dat heeft het dagblad Granma donderdag gemeld.

De maatregel maakt deel uit van een serie economische hervormingen die als doel hebben de economie nieuw leven in te blazen op het communistische eiland. Volgens kenners gaat het om de belangrijkste hervorming tot op heden in de reeks maatregelen richting meer marktwerking. Vorige maand kregen Cubanen toestemming om auto's te kopen en verkopen.

De nieuwe wet moet de problemen rondom een woningtekort oplossen. Door het tekort wonen veel Cubanen in overvolle appartementen.

Het verbod op het verkopen van onroerend goed kwam in fases tot stand, nadat Fidel Castro in 1959 aan de macht was gekomen. Door het verbod konden Cubanen tientallen jaren lang alleen verhuizen via ingewikkelde constructies of via schimmige afspraken op de zwarte markt.
pi_103933298
quote:
Het is sowieso wel zuur, want die woningen zijn over het algemeen geerfd eigendom en dus gratis. Dit terwijl als ik de cubanen mag geloven die zgn 'overvolle appartementen' allemaal huurflatjes zijn en voor de bewoners dus veel duurder dan een eigen huis.
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:01:32 #183
323876 michaelmoore
pi_103970084
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 21:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het is sowieso wel zuur, want die woningen zijn over het algemeen geerfd eigendom en dus gratis. Dit terwijl als ik de cubanen mag geloven die zgn 'overvolle appartementen' allemaal huurflatjes zijn en voor de bewoners dus veel duurder dan een eigen huis.
maar men mag gaan bouwen voor eigen rekening, dat zal veel werk opleveren
Als er nu ook nog een bank wordt opgericht, want bouwmateriaal kost geld
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:22:26 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103971125
Wordt pas interessant als ze ook hypotheken kunnen nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:31:21 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103971586
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar heb je als land kapitaal voor nodig en dat is er niet. Het land is failliet dus dat zal nog veel langer duren ook al wordt het toegelaten.

Het is een beetje een situatie als in Argentinie en veel meer Latijns Amerikaanse landen: http://www.buenosairesrealestate.org/mortgage-loans-argentina/
reset
pi_103982115
Ik ben vroeger voor en na de revolutie in Cuba geweest. Ik denk dat ik mijn kleinkinderen liever zag opgroeien in het huidige Cuba dan in de paradijselijke sloppen van Mexico, Venezuela of Colombia.
Volgens mij zijn die prachtige antieke auto's altijd van de Cubanen zelf geweest.
pi_103983585
Hoezo mogen ze nu auto's kopen? Ze kregen ze eerst gratis als ze 18 werden?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 5 november 2011 @ 00:07:34 #188
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103983651
*O*

Nieuwe onderdelen voor een lage prijs dus!
pi_103987950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Uiteraard, je bent pas echt vrij als je je flink in de schulden moet steken voor een eerste levensbehoefte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 november 2011 @ 08:15:50 #190
45206 Pietverdriet
pi_103987956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, je bent pas echt vrij als je je flink in de schulden moet steken voor een eerste levensbehoefte.
Hoe wil jij anders een huis kopen?
pi_103988109
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe wil jij anders een huis kopen?
Sparen? En wat is er mis met huren?
  zaterdag 5 november 2011 @ 08:50:33 #192
45206 Pietverdriet
pi_103988233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een hypotheek is sparen met terugwerkende kracht. En daarbij, vrijheid is zelf die keuze kunnen maken. Het foute aan systemen als cuba is dat mensen als jij voor anderen bepalen wat nodig is en wat niet, zonder ze daar in te kennen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietverdriet op 05-11-2011 09:16:58 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:17:22 #193
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103988508
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een hypotheek is sparen met terugwerkende kracht.
Deze moet ik even quoten.
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:19:14 #194
45206 Pietverdriet
pi_103988534
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Deze moet ik even quoten.
Heb jij een hypotheek?
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:19:39 #195
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103988542
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb jij een hypotheek?
Ja.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:42:54 #196
323876 michaelmoore
pi_103989834
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De huurmarkt bestaat ook niet in Cuba.
Die werkt via onderling ruilen en schimmige deals, want de overheid is eigenaar, haalt alleen de huur op en investeren daar weet ze niets van

Maar de rijke cubanen in Florida zullen wel als bank gaan optreden verwacht ik, die mogen nu weer vrij reizen en er zijn hele mooie panden te koop in Havana, uit de rijke pre-Castro tijd

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2011 10:53:10 ]
pi_103990929
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een hypotheek is sparen met terugwerkende kracht.
En het teruggaan in vrijheid.

quote:
En daarbij, vrijheid is zelf die keuze kunnen maken. Het foute aan systemen als cuba is dat mensen als jij voor anderen bepalen wat nodig is en wat niet, zonder ze daar in te kennen.
Ik heb die behoefte helemaal niet, ik verdedig het totalitarisme ook helemaal niet als iets goeds. Alleen of je nou een horige bent van een staat met een communistisch ideaal, of een horige van banken en andere grote bedrijven die de staat hebben gekocht en de media in handen hebben, je blijft een horige. Dat is het probleem. Of de staat nou direct bepaalt dat je heel weinig keuze hebt in waar je moet werken en wonen of dat de staat dat samen met banken en andere grote bedrijven doet maakt in de keuzevrijheid niet zoveel uit.

In een communistisch Cuba heb je dan tenminste nog aan één baan genoeg en laat een ziekenhuis je kind niet doodgaan op de stoep omdat je de verzekering niet kon betalen, ondanks je drie banen. Het probleem met een ratrace is dat er zoveel verliezers moeten zijn voor een winnaar, die doorgaans valsspeelt.

Het dreigende alternatief voor Cubanen is niet vrijheid, maar economische onvrijheid ipv politieke onvrijheid, al dan niet gecombineerd met ook politieke onvrijheid.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De huurmarkt bestaat ook niet in Cuba.
Die werkt via onderling ruilen en schimmige deals, want de overheid is eigenaar, haalt alleen de huur op en investeren daar weet ze niets van

Maar de rijke cubanen in Florida zullen wel als bank gaan optreden verwacht ik, die mogen nu weer vrij reizen en er zijn hele mooie panden te koop in Havana, uit de rijke pre-Castro tijd

[ afbeelding ]
Cuba is jaren geleden al verdeeld , de vraatzuchtigen uit de VS hebben de taart al in stukken gesneden op basis van rechten onder de niet zo heel democratische Batista. Het land moet alleen nog even ingenomen worden.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:33:04 #198
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103992705
quote:
Gelukkig doet Nederland het daar wel echt goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:51:39 #200
45206 Pietverdriet
pi_103992791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En het teruggaan in vrijheid.

[..]

Ik heb die behoefte helemaal niet, ik verdedig het totalitarisme ook helemaal niet als iets goeds. Alleen of je nou een horige bent van een staat met een communistisch ideaal, of een horige van banken en andere grote bedrijven die de staat hebben gekocht en de media in handen hebben, je blijft een horige. Dat is het probleem. Of de staat nou direct bepaalt dat je heel weinig keuze hebt in waar je moet werken en wonen of dat de staat dat samen met banken en andere grote bedrijven doet maakt in de keuzevrijheid niet zoveel uit.

In een communistisch Cuba heb je dan tenminste nog aan één baan genoeg en laat een ziekenhuis je kind niet doodgaan op de stoep omdat je de verzekering niet kon betalen, ondanks je drie banen. Het probleem met een ratrace is dat er zoveel verliezers moeten zijn voor een winnaar, die doorgaans valsspeelt.

Het dreigende alternatief voor Cubanen is niet vrijheid, maar economische onvrijheid ipv politieke onvrijheid, al dan niet gecombineerd met ook politieke onvrijheid.

[..]

Cuba is jaren geleden al verdeeld , de vraatzuchtigen uit de VS hebben de taart al in stukken gesneden op basis van rechten onder de niet zo heel democratische Batista. Het land moet alleen nog even ingenomen worden.
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen in het echte Cuba, en niet het propaganda cuba. Daar heb je aan 1 baan niet genoeg, en is goede gezondheidszorg onbereikbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')